NG-Blu zakelijk en welke router voor bridging > Watchguard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Er is een zakelijke NG-Blu glasvezelverbinding. Op mijn laptop getest met de benodigde PPPoe settings met VLAN Tag. Dat werkt.
Er is echter een Watchguard en de leverancier krijgt de combinatie PPPoe met VLAN ID niet werkend. Na 3 weken testen (bedrijf zit in de USA) wil ik dan maar een router in bridge modus er tussen plaatsen.

Onze vrienden van NG-Blu weigeren echter een lijst met routers te geven die zij ondersteunen.

Hier natuurlijk gekeken en er zijn wel wat topics over Delta prive, maar niet over de zakelijke lijn.

Welke router moet ik kopen om de internetverbinding te bridgen naar de Watchguard?
Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan me niet voorstellen dat een Watchguard het niet kan. Het kan ook met een Sophos SG/XGS, Fortigate, Unifi spul etc.

Overigens ken ik NGBlu wel, ze willen vooral dat je hun managed router erbij neemt voor een “bridge” constructie, wat meer een IP subnet is waar jij opgeeft welke poort van hun router die aan doorgeeft. Wat dat betreft een typische zakelijke netwerkboer en niet echt gericht op support buiten storingen.

Bridge mode, of transparent mode kunnen best veel routers, o.a. routers van Zyxel en Draytek, die zijn prijstechnisch wat interessanter dan de duurdere zakelijke routers/firewalls, zeker als je al een WG hebt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 07:21

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Geen enkele ervaring met jouw config maar kan je geen switch plaatsen?
1: Poort richting "NG-Blu" tagged VLAN
2: Poort richting Watchguard untagged in hetzelfde VLAN

Op deze manier zou de Watchguard toch een PPPoe verbinding moeten kunnen opbouwen over de interface zonder VLAN tag mee te geven?