Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alia
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-04 20:38
Hoi iedereen,
Ik weet dat deze vraag best wel oud is, maar ik wilde nog vragen of iemand suggesties heeft, want ik denk erover om volgend jaar Informatica aan de UU te gaan volgen en ik heb zoveel verhalen en reacties gelezen en om heel eerlijk te zijn, werd ik erg bang.

Ik hou van coderen, ik ben er niet de beste in, maar ik heb er vertrouwen in dat ik snel zal leren en ik kan zeggen dat ik oké ben in wiskunde.

Ook, op het onderwerp wiskunde; las ik veel reacties, waarbij wordt gezegd dat andere WO-opleidingen wiskunde verplicht hebben, maar UU Informatica heeft wiskunde als een keuzedeel maar heeft wel wiskunde verdeeld over de andere vakken. Om in Informatica UU te komen, staat er dat je wiskunde B nodig hebt(dat heb ik), maar ik heb veel reacties gelezen, dat ze kansrekening, statistiek, enz hebben gekregen en ik heb geen ervaring met iets dat met wiksunde A te maken heeft en hierdoor ben ik ook geen beetje bang.

Tevens, ben ik vorig jaar naar de open dag van de UU geweest, waar ik sprak met een student uit zijn laatste jaar en hij zei dat de UU (een van de universiteiten is) die in principe 50% praktisch en 50% theoretisch doet, wat ik geweldig vind . Ik ben bezig met mijn VWO-opleiding, dus ik zou graag naar een WO willen, ook al weet ik dat ik de mogelijkheid heb om naar een HBO te gaan en meer praktische vaardigheden te krijgen (geloof me, ik heb veel reacties gezien van mensen die vechten welke is beter).

Maar ik zou aan mensen met persoonlijke ervaring willen vragen hoe het bij UU Informatica werkelijk is en of wiskunde echt een groot deel van de opleiding is en of het werkelijk praktijk en theorie is en niet alleen maar theorie. Ik hou van coderen en het salaris kan me niet schelen, ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik de juiste keuze maak :) Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:54

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Heb je zelf al op de UU site gekeken naar het programma? Een universitaire studie leidt op tot onderzoeker, dus daar zou je nu al interesse in moeten hebben en als ik op UU programma informatica zoek wordt het gewoon voor je uitgeschreven, incl de mogelijkheid om per vak in te zoomen.

bv https://osiris-student.uu...aal=nl&collegejaar=huidig

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl