Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05
Als ik bepaalde content stream. Gaat tie stotteren. Als ik een speed test doe draadloos. Haal ik down rond 100Mbit en up rond de 200Mbit. Heb ook een Usb 3.0 naar ethernet converter geprobeerd. En daar haal ik down rond 100mbit en up rond de 300mbit. Wireless of via die converter moet je toch hoger halen dan rond 100Mbit.

Van die converter is nog een filmpje van op youtube en daar halen ze hogere snelheden.
YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:24

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
4K-televisie in hoge bitrate is ongeveer 30 megabps, dus als je 100 megabps haalt, dan ligt het niet aan je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Blu-rays kunnen pieken over de 100MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De genoemde USB 3.0 naar Ethernet adapter heeft ook daadwerkelijk een USB 3.0 poort nodig. Voor zover ik weet heeft een LG CX alleen maar USB 2.0 poorten, dus ben je alsnog bedraad capped op 100Mbit helaas.

Via wifi zou meer dan 100Mbit wel mogelijk moeten zijn afhankelijk van je provider en apparatuur.

Je noemt Blu-rays die over de 100Mbit pieken. Hoe rip en stream je deze naar/op je LG CX? Welke software en/of hardware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hij praat over een internetsnelheidstest, dus dat zijn geen Blurays. Maak je geen zorgen 100 megabps is zat. En zelfs voor het streamen van Bluray (wat niemand doet), want pieken worden door buffering opgevangen.

[ Voor 31% gewijzigd door dmantione op 05-11-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Je kunt ook gewoon een test file gebruiken zoals deze.

https://repo.jellyfin.org/jellyfish/

Hier kun je bv deze testen. jellyfish-140-mbps-4k-uhd-h264.mkv
dmantione schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:39:
Hij praat over een internetsnelheidstest, dus dat zijn geen Blurays. Maak je geen zorgen 100 megabps is zat. En zelfs voor het streamen van Bluray (wat niemand doet), want pieken worden door buffering opgevangen.
Nee gaat wel stotteren hoor.

[ Voor 53% gewijzigd door jaaoie17 op 05-11-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nee, dank je mijn leven is daar te kort voor, dat je een volledig kunstmatig test van 140 megabps niet door een 100 megabps lijn kan sturen snap ik. 140 megabps wordt in praktijk niet gebruikt.

Daarom heb je nog altijd niet duidelijk gemaakt wat je probleem nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Streamen vanaf waar? Lokale content van een NAS of vanaf Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als ik raden mag, "de bepaalde content" was de synthetische test. Er is dan ook geen werkelijk probleem. Als er een werkelijk probleem is, dan zou er een slot op de discussie moeten, want dan omschrijft iemand zijn probleem onvoldoende duidelijk, valt onder eigen inzet. Ik hou mijn sleutelbos toch nog eventjes in de zak, maar dat dit niet de meest productieve discussie is lijkt me voor zich spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dmantione schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:22:

Daarom heb je nog altijd niet duidelijk gemaakt wat je probleem nu is.
De vraag aan @jaaoie17 is inderdaad: heb je er in de praktijk ook werkelijk last van, of heb je wat testen gedaan waardoor je je nu zorgen maakt dat je er in de praktijk misschien iets van gaat merken? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Pietervs schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:01:
[...]

De vraag aan @jaaoie17 is inderdaad: heb je er in de praktijk ook werkelijk last van, of heb je wat testen gedaan waardoor je je nu zorgen maakt dat je er in de praktijk misschien iets van gaat merken? :?
Bepaalde blu-rays gaan wel stotteren als ik die lokaal van mijn pc stream. De meeste gaan wel goed. Gaat mij meer om dat tie over die 100mbit gaat. Vind wel vreemd dat de upload wel richting de 300mbit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:15
stin00 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:38:
De genoemde USB 3.0 naar Ethernet adapter heeft ook daadwerkelijk een USB 3.0 poort nodig. Voor zover ik weet heeft een LG CX alleen maar USB 2.0 poorten, dus ben je alsnog bedraad capped op 100Mbit helaas.
Een USB 3.0 adapter kan toch ook werken op USB 2 poorten?
De LG TV's uit die YT video hebben ook alleen maar USB 2 poorten.
Je zal dan natuurlijk geen Gigabit snelheid halen maar zeker wel meer dan 100Mbit.
Google: USB2 network speed LG TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
The_Doman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:41:
[...]

Een USB 3.0 adapter kan toch ook werken op USB 2 poorten?
De LG TV's uit die YT video hebben ook alleen maar USB 2 poorten.
Je zal dan natuurlijk geen Gigabit snelheid halen maar zeker wel meer dan 100Mbit.
Google: USB2 network speed LG TV
Zon adapter heb ik getest, maar dan blijft de down rond 100mbit en de up rond 300mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Stotterend beeld kan een aantal oorzaken hebben. Bandbreedte van de interface is er slechts 1 van. Als de interne decoder in de TV zelf de videostream eigenlijk niet aan kan, zie je hetzelfde fenomeen terug. Je zou dan eigenlijk even de statistieken erbij moeten pakken, maar dat is op een tv vaak niet mogelijk.

Wat dat betreft heb je een aantal oplossingen voor het probleem.

De USB dongle heb je al getest, daarmee belast je eigenlijk de processor nog meer aangezien USB decoding door de CPU gedaan wordt.
Optie twee is automatische re-coding van de videostream naar een lagere bitrate. Dat wordt ook gebruikt voor videocontent op een playstation die eigenlijk slechts een beperkte selectie formaten kan handelen
Optie 3 is een ander afspeelapparaat gebruiken op de HDMI poort van de TV. Maar die moet dan wel genoeg spierballen hebben om de blueray stream ook daadwerkelijk te kunnen decoderen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:15
Afspelen via direct aangesloten USB HDD/SSD/Stick gaat dan wel goed?

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 06-11-2024 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Er waren echt maar enkele blu-rays wat stotterden. Het gaat me er eigenlijk om waarom die down speed niet veel hoger gaat dan 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zit het probleem niet in je PC? Je focust wel op de TV, maar dadelijk blijkt dat je PC de bottleneck is.
Heb je dezelfde bestanden al eens af proberen te spelen op een ander apparaat? Met opera wat testen gedaan? Hoe is je netwerk-setup? Staan de default gateways wel goed ingesteld op de PC en TV? Is de interne routering wel op orde? Geen firewall of virusscanner lokaal aan op de PC die in de weg zit?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Pagina: 1