Cementdekvloer over stoeptegels?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:09
Hallo,
Ik heb een oude schuur/garage van 40m² met stoep/betontegels op zand.
Ik wil de vloer graag recht/egaal maken en dacht in eerste instantie aan storten van een betonvloer.
Offertes vielen mij echter flink tegen (€4000), en dan komt uitgraven en tegels verwijderen/afvoeren er nog bij..

Nu kwam een andere partij met een cementdekvloer. Dat zou zo over de stoeptegels gestort kunnen worden (6cm), mits de tegels er al lang liggen (dat is zo). Zou dan sterk genoeg zijn voor een auto.
Prijs is daarbij zo 3x goedkoper (zelfs zonder tegels/afgraven). Droogtijd is ook veel korter.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dat wel sterk genoeg?
Andere tips zijn ook welkom...Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:44
De 4000 euro kan afhankelijk zijn van de bereikbaarheid van de locatie, wat wordt er gedaan voor de prijs e.d. Daar is nu niet veel over te zeggen, Het uitgraven en afvoeren kan nog wel een kostenpost zijn.

Over de stabiliteit: als iets al tig jaar ligt en nauwelijks werkt / zakt. Dan is het wel stabiel. Ligt helemaal aan de ondergrond. Is het zand bijvoorbeeld? Dan kan je inderdaad de tegels met beton en wat wapeningsijzer overstorten. Goed, dan heb je niet zo'n dikke vloer. En niet geïsoleerd. De kans dat het als nog kan gaan verzakken (en mogelijk scheuren). Er zit een risico in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dat hang ook een beetje van de auto af die je hebt.
Een Citroen Ami zal er zonder problemen op kunnen staan, maar heb je een Volvo EX90 dan zou ik het niet helemaal vertrouwen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
RonnieKo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:10:
De 4000 euro kan afhankelijk zijn van de bereikbaarheid van de locatie, wat wordt er gedaan voor de prijs e.d. Daar is nu niet veel over te zeggen, Het uitgraven en afvoeren kan nog wel een kostenpost zijn.

Over de stabiliteit: als iets al tig jaar ligt en nauwelijks werkt / zakt. Dan is het wel stabiel. Ligt helemaal aan de ondergrond. Is het zand bijvoorbeeld? Dan kan je inderdaad de tegels met beton en wat wapeningsijzer overstorten. Goed, dan heb je niet zo'n dikke vloer. En niet geïsoleerd. De kans dat het als nog kan gaan verzakken (en mogelijk scheuren). Er zit een risico in.
Nooit speciale eisen gesteld. Meeste offertes zijn 10-15cm beton met wapening.
Yaksa schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:22:
Dat hang ook een beetje van de auto af die je hebt.
Een Citroen Ami zal er zonder problemen op kunnen staan, maar heb je een Volvo EX90 dan zou ik het niet helemaal vertrouwen.
Ben ik niet van plan. Huidige weegt 1000kg. Maar wel ooit +mobiele schaarhefbrug.

Klinkt spannend maar heb tegels van 4cm en daar zet ik ook gewoon een krik (veel kleiner dus meer belasting) zonder dat ze barsten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mij niet gezien.
Een standaard cementdekvloer is helemaal niet sterk. Het is minder dicht dan beton en is ook niet gewapend.

Als je weet dat als het flink vriest de bestrating iets omhoog komt dan vrees ik het ergste. Zonde van je geld.

40m2 is inderdaad een flinke lap waar een prijskaartje aan hangt.

Nav je opmerking over je krik kan ik je adviseren dat met een cementdekvloer niet meer te doen :+

[ Voor 14% gewijzigd door nokiaan958GB op 05-11-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-04 10:17

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit gaat gewoon scheuren.

Ik zou dit altijd met gewapend beton doen.

Daar kun je trouwens ook het grootste deel zelf van. uitgraven, tegels weg doen. matten leggen. Het enige echt lastige werk is het beton afreien (of zelfs vlinderen).

Dan besteed je dat toch uit? Met een kruiwagen en een schep kom je een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:29:
[...]
Ben ik niet van plan. Huidige weegt 1000kg. Maar wel ooit +mobiele schaarhefbrug.
Dan zou ik voor een goede betonvloer gaan. Dat zal het allemaal beter kunnen houden.

Over het opvriezen: Dat kan zeker gebeuren. Door de losse tegels heb je daar nu minder last van. Als het één plaat wordt dan kan dat een probleem worden. Ongelijk omhoog komen, scheuren van de vloer e.d. Een goede betonvloer van 100 - 150mm is dan beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:52:
Nu kwam een andere partij met een cementdekvloer. Dat zou zo over de stoeptegels gestort kunnen worden (6cm), mits de tegels er al lang liggen (dat is zo). Zou dan sterk genoeg zijn voor een auto.
Prijs is daarbij zo 3x goedkoper (zelfs zonder tegels/afgraven). Droogtijd is ook veel korter.
Je kunt ook wapening in een cementdekvloer doen.

En ik zou ook zeker een 2 componenten coating erop doen (3 lagen, primer, coating & toplaag). Dat zorgt ervoor dat de bovenlaag taaier wordt. De kans op scheuren en beschadigingen neemt daarmee af.

Uiteindelijk is het ook simpel. Je kunt nu 3x zoveel uitgeven, maar het risico is een scheur in je vloer. Lig je daar €3000 wakker van?
Mijn ouders hebben een garagevloer met een scheur, die scheur zit daar al 40 jaar in en blijft daar waarschijnlijk ook nog wel 40 jaar inzitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
TheGhostInc schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:38:
[...]

Je kunt ook wapening in een cementdekvloer doen.

En ik zou ook zeker een 2 componenten coating erop doen (3 lagen, primer, coating & toplaag). Dat zorgt ervoor dat de bovenlaag taaier wordt. De kans op scheuren en beschadigingen neemt daarmee af.

Uiteindelijk is het ook simpel. Je kunt nu 3x zoveel uitgeven, maar het risico is een scheur in je vloer. Lig je daar €3000 wakker van?
Mijn ouders hebben een garagevloer met een scheur, die scheur zit daar al 40 jaar in en blijft daar waarschijnlijk ook nog wel 40 jaar inzitten....
Daar lig ik inderdaad niet heel erg wakker van, zolang de vloer maar enigzins recht blijft.
Heel veel extra lagen is trouwens lastig. Want Ik ga nu al 6cm de hoogte in. Wil liever niet meer (incl, omhoog rijden, plafond etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-11-2024 21:48 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00

Pazo

Mroaw?

Kan je het niet zelf doen? Ik heb mijn garagevloer ook zelf gemaakt / laten storten.

Online 'broodjes', betonnen balken en wapening besteld.
In de buurt een aantal betoncentrales aangeschreven wat het kost om 18m2 beton te storten en welke geschikt is voor een auto met welke dikte. Konden ze keurig adviseren. Wel dus zelf veel gedaan, maar onder de €2000 klaar destijds (wel bijna 10 jaar geleden nu).

Pics or it didn't happen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQJmXbeRkaR4q1xsDapQLKwbRow=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/favm3VYnhRnmAHLJSKpSH2Jq.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGEcYPRzQNbAQ5I0Mk7Wod13d-U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPkG7k16uiR0T7YGtKW4Hz3K.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO4G3YpE7NQbCINHbWGs-h8FlS0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FQaQv6vfB82NKGQYiXysCQg.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCKokAeWj9_3irScpA36vR5TL00=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSyxGvjJOwB5HzR5S9xJZAgF.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D32Y4y46n7-ATAWZvTCg66ElAFc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAjkYAARb6bvIgUuM8bKkJjB.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkUM1oD2ogWvty7ryggsAMzVPI0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sfb4hu5DeTp3eiiD0R6jLP6.jpg?f=fotoalbum_medium

Nu bijna 10 jaar verder en onze auto staat nog altijd (dagelijks) in de garage, en nog geen scheurtje te zien :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54

paQ

Je zou het ook "zelf" kunnen doen. Een paar oude laarzen, een stok met een plank eraan, of wat sneeuwscheppen.
Het stelt allemaal niet zo heel veel voor. Je legt folie, wat stenen, daar wapeningsnet op, aaneen knopen met draad. Je bestelt een betonmixer en -de man die het geld verdient- de betonpomper.
Die laatste pakt gauw zo'n 500-800 euro per adresje. Wat beton laten komen kost kun je online zo opzoeken en volgens mij zelfs bestellen.
Ik denk dat je 1000-1200 goedkoper uit bent dan grofweg.

edit:
what he ^^ says

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 05-11-2024 21:50 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Probleem is er meerdere pilaren in de muren zitten waardoor je niet makkelijker kan egaliseren. Ga dat geheid verprutsen. Vind dat 1000 euro wel waard.
Een cemenddekvloer scheelt zo 2500+ euro.

[ Voor 26% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-11-2024 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:50:
Probleem is er pilaren in de muren zitten waardoor je niet makkelijker kan egaliseren. Ga dat geheid verprutsen
Informeer dan naar een (beter) nivellerend beton.

Of, laat het gaan en laat het uitvoeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00

Pazo

Mroaw?

Probleem is er pilaren in de muren zitten waardoor je niet makkelijker kan egaliseren. Ga dat geheid verprutsen
Als zoals in mijn geval het beton gegoten is, is al het vrij glad / egaal. Heb hier gewoon een stok met een plank eraan geschroefd en het zo verder 'geëgaliseerd' zoals je in de foto hierboven kunt zien.
Het is een garage / schuur, hoeft niet 'gevlinderd' glad te zijn toch?

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Prijzen zijn wel aardig gestegen denk ik.
2019 voor 1900,- 50m2 inclusief Vlinderen.

Zelf afgraven isolatie en betonijzer plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HoVWsmy0be3IR92H1_HkkSd9zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00pRUp8IvPsW9G9Z3wL9OMqf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLVvcv6eCHMz_rK6hXdBGYUMuBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxdWdW6e0d23CHLt69XM2mRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y-xDRyHKG--gVkp-xwcJ645pvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUOfXRNw3VHcIqaPxJdj8ZBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_Wg0xwW82_I-9ipGmGFSzpIAaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfhyxvfF1ELCtFPS8kje5svO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixpKNDadNLa2M_eItZ8-ixQfthA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrQpp1VyUWNa52XNNDjI8foh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BxC10VMBGvnI_IyyNj41tSxmZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqMkd0axzPjOSRnwGiXdkqZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prthM5Q-gyULk5VKoLBkIou9eC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAYZdkwdWiwruJMTVs7u9lcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2HgT_Wg-ZjzogzSStsDOOGzm8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8csl2X9CtlLzFZvKv1fe88p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhSQDXworIunILt0aY9kijHY7qU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiA7rmJo2ZO7gmcRKxL8ii5S.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik denk doe het meteen goed.
Ben ik er voor de rest van mijn leven af.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Probleem is er meerdere pilaren in de muren zitten waardoor je niet makkelijker kan egaliseren. Ga dat geheid verprutsen. Vind dat 1000 euro wel waard.
Een cemenddekvloer scheelt zo 2500+ euro.
Ik weet niet hoe all-in all-in is, neem aan dat ie alleen komt.
Zorg dat je met minimaal 2 man klaar staat met een rij / regel aan een stok en laarzen al aan.
Zelf zorgen voor wapeningsnetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5koqCkqcAFonnfwG7mmLBNKvdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xPPJR3rkCaGNA1lL751Pskur.png?f=fotoalbum_large

Op zich snap ik die 4000 euro offertes ook wel, maar zoals bijna alles in de bouw: handjes kosten tijd en DUS geld. Ook al is het met een uurtje gepiept; niemand komt maar voor 1 uur betaald werk langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82wfz1d5TYaVmmkGBr8K7qniP2Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bwQ6VWjcpCpYu0YD5bLoNvNx.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 05-11-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Dat ziet er wel interessant uit..
Ik zie dat mijn offertes wel allemaal gevlinderd zijn. Ik dacht dat dat standaard was (ook gezien ik erbij vermeld dat het om een oude schuur gaat) maar volgens mij is een 'industriele betonvloer' ook prima? Bij die website scheelt dat zo 1000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:16:
Ik zie dat mijn offertes wel allemaal gevlinderd zijn. Ik dacht dat dat standaard was (ook gezien ik erbij vermeld dat het om een oude schuur gaat) maar volgens mij is een 'industriele betonvloer' ook prima? Bij die website scheelt dat zo 1000 euro.
Dat netjes Vlinderen kost serieus tijd.

Ze waren smorgens half 7 met de beton.
Dat was rond 8 uur klaar, meeste tijd met opstellen van de pomp en slangen uitleggen.
Het vlinderen was 23:30 klaar.
Die man is een aantal keren geweest om de zoveel uur weer een uurtje of zo.
Het was toen ook niet echt ideaal weer, heb zelfs nog wat ventilator kachels opgehangen gedurende de dag om het drogen wat te versnellen anders had hij tot ver in de nacht moeten doorgaan.
Maar het ligt nog altijd als een spiegeltje.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-04 23:18
DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:16:
Als je goed verdicht en afreidt dan is je vloer redelijk glad.
Je kunt er dan nog een coating overheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:47:
Heel veel extra lagen is trouwens lastig.
Een coating is misschien een mm.

Ik heb zelf mijn gang geëgaliseerd en dat ging prima. Dus als je zelf beton zou storten en daarna zelf egaliserend spul erop gooit heb je ook een perfect vlakke vloer.

Mijn beneden vloer is trouwens geëgaliseerd door een bedrijf, die kunnen ook een paar cm erop gooien. Dat spul is harder dan een cementdekvloer.

De vraag is vooral waar je zin in hebt. Hoeveel wil je zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat vlinderen niet alleen maar voor een vlakke vloer zorgt maar het is met name ook het verdichten van het beton wat je er mee bereikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:06
paQ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:56:
[...]

Ik weet niet hoe all-in all-in is, neem aan dat ie alleen komt.
Zorg dat je met minimaal 2 man klaar staat met een rij / regel aan een stok en laarzen al aan.
Zelf zorgen voor wapeningsnetten

[Afbeelding]

Op zich snap ik die 4000 euro offertes ook wel, maar zoals bijna alles in de bouw: handjes kosten tijd en DUS geld. Ook al is het met een uurtje gepiept; niemand komt maar voor 1 uur betaald werk langs.

[Afbeelding]
Niet U ding?

|:(

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:35
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dat wel sterk genoeg?
Andere tips zijn ook welkom...Bedankt!
Jah ervaring mee, niet doen!
Het is echt veelte zwak om een auto op te zetten, in het bedrijfspand waar ik werk is ook een gedeelte gedaan op deze manier, en het wordt echt bij elkaar gehouden door de PVC vloer die erover heen ligt, daaronder is alles gescheurd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 12:54
Als er ooit een hefbrug op moet zou ik ook voor gewapend beton gaan (en tegels er uit)

Enkele jaren geleden heb ik geholpen bij een gelijkaardige klus, daar had de eigenaar wel iemand gezocht die ervaring had met "afreien". Die man heeft op een mum van tijd de vloer mooi vlak gekregen, niet hetzelfde als gevlinderd maar toch meer dan vlak genoeg voor een garage/werkplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:58
robotomizer schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:29:
Als er ooit een hefbrug op moet zou ik ook voor gewapend beton gaan (en tegels er uit)

Enkele jaren geleden heb ik geholpen bij een gelijkaardige klus, daar had de eigenaar wel iemand gezocht die ervaring had met "afreien". Die man heeft op een mum van tijd de vloer mooi vlak gekregen, niet hetzelfde als gevlinderd maar toch meer dan vlak genoeg voor een garage/werkplaats.
+1

Je speelt met je leven als je een hefbrug neerzet op een vloer die niet geschikt is.
Dat is me die paar duizend euro wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59

Nu kwam een andere partij met een cementdekvloer. Dat zou zo over de stoeptegels gestort kunnen worden (6cm), mits de tegels er al lang liggen (dat is zo).
Daar zou ik absoluut niet op vertrouwen..
Feit dat die tegels er al lang liggen zegt ook helemaal NIKS.

Kan bijvoorbeeld best dat de hele vloer elke winter opvriest, en een deel van de tegels een centimeter omhoog komen door het opvriezen, en bij dooien weer zakken.
Dan blijven die losse stoeptegels nog steeds gewoon liggen hoor.
Zoiets kan diegene die die cementdekvloer voorstelt helemaal niet weten, dus dat is vragen om problemen.

Verder zoals al gezegd: een cementdekvloer is véél zachter / brozer dan een betonvloer.
Die leg je normaal op een stevige (beton) ondervloer uit één geheel.. Niet op losse stoeptegels die in de zand liggen.

Als al je offertes nu met vlinderen erbij zijn, dan is het logisch dat dat véél duurder is dan alleen een losse betonvloer storten. Dat kan zomaar een factor 2 in prijs schelen.
Zelf 1 jaar geleden een betonvloer (werkvloer) voor de garage laten storten.
3.3 kuub beton met betonpomp en slang laten storten voor ~900 euro. Gewoon zelf de betoncentrale bellen om de beton te bestellen. Heb ik wel zelf gezorgd voor wat mensen om de vloer vlak af te rijen. In een uurtje is dat klaar.

Dan had ik natuurlijk wel zelf alle voorbereidende werkzaamheden gedaan: zelf voor het afgraven gezorgd, isolatie en wapening klaargelegd, beetje zoals op de fotos die hierboven ook al geplaatst zijn.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Bedankt voor alle reacties. Concencus lijkt over het algemeen: niet doen.
Heb dus maar weer wat offertes de deur uit gedaan voor een 'normale' betonvloer.

Tot nu toe is betonstorten.nl/betorenbestellen.nl wel het goedkoopst (zelfs met hoge voorrij kosten) maar ik vraag me af of dat met wapening is. Ook vind het ik niet heel relaxed om zomaar 3k € via iDeal af te tikken, ookal lijken de reviews goed. Iemand ervaring met deze site?

Mocht iemand nog andere tips hebben in oosten van het land hoor ik et graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:15:
Heb dus maar weer wat offertes de deur uit gedaan voor een 'normale' betonvloer.

Tot nu toe is betonstorten.nl/betorenbestellen.nl wel het goedkoopst (zelfs met hoge voorrij kosten) maar ik vraag me af of dat met wapening is. Ook vind het ik niet heel relaxed om zomaar 3k € via iDeal af te tikken, ookal lijken de reviews goed. Iemand ervaring met deze site?

Betoncentrales leveren over het algemeen geen netten, maar even een belletje kan geen kwaad ;) Hou er rekening mee om zoals op de foto's van @Ronald.42 te zien is, de netten niet op de grond liggen. Dus eerst folie/kuilplatic, dan hier en daar een oude stoeptegel en daar bovenop de netten. Aan de zijkanten zorgen dat ze circa 5cm vrij van de muur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nee, maar folie en netten kun je gewoon bij hornbach halen.
Dat moet er ook al gewoon in liggen als de wagen voorrijdt.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 08-11-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online

Die komen alleen beton brengen, het voorwerk moet je zelf doen.
Dus tegels eruit eventueel nog wat afgraven folie en indien wenselijk isolatie erin daarna wapening aanbrengen.
En als dan alles klaar is beton bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor een hefbrug wil je sowieso minimaal 15cm beton, met extra beugels of nog beter 20cm beton, dan kan het zonder extra beugels.

Vlinderen is toch wel fijn hoor, mooi glad, makkelijk aanvegen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Heb ook een soort tussenoplossing als optie nu:
20cm uitgraven, 10cm isolatie (eps 200) en dan 10cm cementdekvloer met wapening. Isolatie zou ook helpen met gewichtsverdeling.
Dit zit qua kosten ongeveer tussen 'over tegels heenstorten' en een gevlinderde betonvloer in.

Ik vraag me af hoe dit vergelijkt met de betonvloer. Ik denk dat dit voor mijn doeleinde wel sterk genoeg is (geen geen volledige hefbrug maar simpele schaarbrug)... maar weet iemand hoe het zit qua waterdichtheid etc? Eigenlijk mijn voornaamste wens (naast een stevige rechte vloer) is dat het droog blijft bij hoge grondwaterpeil. Vorig jaar na die weken met regen had ik dat het vocht door de voegen van de tegels omhoog kroop.

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-11-2024 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-04 10:17

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mijn mening: niet doen.

Zandcement is veeeel minder sterk. Daar kun je niet eens een goeie keilbout in draaien. Bij puntlasten kan het gaan scheuren en het is hartstikke poreus.

Dan kun je er nog beter beton in blubberen en tijdens het hard worden flink strijken met een stuc-spaan. Je kijkt 5 "concrete finishing" video's en je gaat er voor.
En als je het verneukt, kun je er altijd nog iets bovenop doen. Dan heb je in ieder geval een draagkrachtige vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04 12:57

Zelf heb ik mijn betonvloer van mijn woning hier besteld. Tevreden over deze partij. Ze hebben zelf geen materiaal volgens mij maar zorgen dat de partij met de pomp en gelijkzetten gelijk komt met de betonwagen. Ik heb hem ook all in gekocht. Dit is echter wel zonder wapening.

Ik heb zelf folie gelegd, afstand houders op de folie en wapening op de afstandhouders gelegd.

Mijn vloer was ongeveer 50m2 en was €2400 aan beton maar ook €1000 euro aan wapening. Heb wel dubbele wapening dus dat kan goedkoper.

Ze kwamen toen mijn zijn 3en. 1 met de betonwagen, 1 om de pomp te bedienen en 1 om het vlak en op niveau te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Chatman313 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:59:
[...]

Zelf heb ik mijn betonvloer van mijn woning hier besteld. Tevreden over deze partij. Ze hebben zelf geen materiaal volgens mij maar zorgen dat de partij met de pomp en gelijkzetten gelijk komt met de betonwagen. Ik heb hem ook all in gekocht. Dit is echter wel zonder wapening.

Ik heb zelf folie gelegd, afstand houders op de folie en wapening op de afstandhouders gelegd.

Mijn vloer was ongeveer 50m2 en was €2400 aan beton maar ook €1000 euro aan wapening. Heb wel dubbele wapening dus dat kan goedkoper.

Ze kwamen toen mijn zijn 3en. 1 met de betonwagen, 1 om de pomp te bedienen en 1 om het vlak en op niveau te maken.
Bedankt voor je antwoord. Heb je ook laten vlinderen?
Wat voor een soort folie heb je hier voor nodig?
Voor afstandshouders kan ik ook tegels gebruiken zag ik hierboven, die heb ik dan wel genoeg namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
DoubleYouPee schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:50:
[...]
Voor afstandshouders kan ik ook tegels gebruiken zag ik hierboven, die heb ik dan wel genoeg namelijk :+
Goed hier een schuur laten zetten. Vloer en fundering moest zelf gedaan worden. Isolatie (150mm dik of zo), dan folie (volgens mij is dat gewone afdekfolie), oude tegels als afstandhouder met daarop de wapening. Het betondeel is 150mm dik. Dik zat dus :) De vloer is daarna gevlinderd. Na het vlinderen zal je het beton een tijd moeten laten uitharden. Met een folie erover zorg je ervoor dat hij niet te snel uitdroogt. Met dit weer zal het allemaal wat langzamer gaan. Vooral door de temperatuur. Je kan dan nog zorgen voor een aflaklaag op het beton als het nog leeg is. Dan heb je een hele mooie vloer.

Het afstandhouden door oude tegels is niet meer dan dat de wapening op een goede hoogte (30 tot 50mm) in het beton houden. Het is niet meer dan krimpwapening in de meeste gevallen met fundering op staal.

[ Voor 10% gewijzigd door RonnieKo op 25-11-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04 12:57
DoubleYouPee schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Heb je ook laten vlinderen?
Nee niet laten vlinderen aangezien er nog isolatie en een dekvloer overheen kwam bij mij.
Qua folie raden ze PE folie aan. In principe is iedere waterdichte folie geschikt.

Wij hadden nog een dikke rol folie liggen die we gebruikt hebben. Ik heb voor de zekerheid ook nog PE folie besteld. De folie die we hadden liggen werkte veel beter aangezien deze veel dikker was.

De PE folie prikte de wapening zo doorheen dus nog veel met tape dicht moeten maken. Ik zou dus dikke folie aanraden als je wapening gaat leggen. Ik heb eventueel nog foto's van de vloer zodat je ziet hoe er het zonder te vlinderen uit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
Ik heb nu een paar keer een vloer laten storten door Betonbestellen.nl (tot 5m3 draai ik het zelf)
Je moet wel zorgen dat ze gelijk aan de gang kunnen bij all-in. dit houd in dat dus alles geïsoleerd moet zijn, er folie, wapening en randisolatie moet liggen.

Er komen dan op de dag van storten een smeerder, een pomp met bediener en een betonmixer met chauffeur aanrijden en het zit er in een uurtje kaarsrecht in.
Voor dat geld kun je het echt niet zelf regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:21
Als het beton voldoende nat is tijdens het storten gaat het bijna vanzelf waterpas liggen. Een beton trilapparaat helpt daarbij en zorgt tevens voor een grotere dichtheid van het beton (verdrijft de luchtbellen).
Als je een lange stok met een grote dwarslat (+/_ 50 cm) aan het einde maakt kun je de gestorte vloer mooi afstrijken. Het eindresultaat is minder strak dan vlinderen maar voor een garage prima.
Het beton zelf is niet niet heel duur maar de pompwagen relatief wel. Dus bezuinig bij het uitgraven niet op de dikte van de vloer.
De tegels mooi op marktplaats zetten, gratis uit- en afhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door vogelmans op 25-11-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
BlueSS50 schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:23:
Ik heb nu een paar keer een vloer laten storten door Betonbestellen.nl (tot 5m3 draai ik het zelf)
Je moet wel zorgen dat ze gelijk aan de gang kunnen bij all-in. dit houd in dat dus alles geïsoleerd moet zijn, er folie, wapening en randisolatie moet liggen.

Er komen dan op de dag van storten een smeerder, een pomp met bediener en een betonmixer met chauffeur aanrijden en het zit er in een uurtje kaarsrecht in.
Voor dat geld kun je het echt niet zelf regelen.
Randisolatie? Dat hoeft toch alleen bij vloerverwarming?

En hoe weet je of je het goed voorbereid hebt voordat ze komen? Komt zo'n bestelling niet met instructies? 8)7
Ze kunnen er toch niet van uit gaan dat iedereen het goed voorbereid heeft?
Ik vind dat je nog best wel veel dingen verkeerd zou kunnen doen/vergeten...en blijkbaar is het de norm dat je dit zelf doet, wat mij nogal verbaasd.

[ Voor 21% gewijzigd door DoubleYouPee op 25-11-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:58
Afgelopen zomer hier de garage vloer laten vervangen. Zelf tegels er uit en afgegraven.
Een bedrijf heeft vervolgens folie, randschuim en dubbele netten geplaatst. Vervolgens met een pomp is het beton gestort, 20cm, en gevlinderd om een mooie gladde afwerking te krijgen.
Vooral het laten vlinderen is erg duur, maar geeft wel een mooie vlakke en gladde vloer.

Alles samen was 2600euro voor 24m2. Vlinderen alleen was al 700euro. Goed offertes opvragen, prijzen varieerde enorm. Heb er wel 10 opgevraagd, prijzen tussen de 2200 en 6000euro kreeg ik terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:35
DoubleYouPee schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:14:
[...]

Ik vind dat je nog best wel veel dingen verkeerd zou kunnen doen/vergeten...en blijkbaar is het de norm dat je dit zelf doet, wat mij nogal verbaasd.
Het is niet zozeer de norm, maar als je het laat doen zijn de kosten simpelweg hoger. ;)
Je weet zelf het beste of je dit soort werkzaamheden zelf kan uitvoeren, als je het echt niet vertrouwt schakel je een bedrijf in voor de werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Het vlinderen maakt de betonoptie vooral duurder. Een cementdekvloer zul je ook nog moeten voorzien van een toplaag, heb je dat al meegenomen in de kostenberekening?

En bij je tussenoptie zou ik even checken welke wapening er in gaat. Als er bij cementdekvloeren over wapening wordt gesproken gaat het vaak over krimpnetjes, niet over constructieve wapening.

Persoonlijk zou ik altijd voor beton gaan in een garage, maar ik kan een deel ook zelf doen.
Als je kosten wil besparen zou ik onderzoeken wat je daarin zelf kunt doen, in plaats van een matige oplossing kiezen.
Geen kennissen of buren die handig genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:02

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@DoubleYouPee
Net de constructieberekening binnen voor het vervangen van de gehele begane vloer.
Daar zit een garage bij en daar wordt EPS 150 als isolatie aangeven, onder en bovennet (gekoppeld) van 8/150 en boven en onder 3 cm afstand tot ondergrond/bovenkant. Bovennet is noodzakelijk om scheurvorming bij puntbelasting te voorkomen. Ik had aangegeven in de toekomst een brug en/of een zware auto hierop te willen parkeren.

Er komt na afloop nog wel een nieuw topic over ("vloer op zand gestort, isoleren en opbouwen") met foto's en uitleg

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik vind vlinderen wel €1000 waard. Meest robuuste afwerking van een betonvloer. Gaat je leven lang mee. Afwerken met epoxy is ook niet gratis en hoewel het duurzaam is, komt het niet in de buurt van een gevlinderde vloer.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ollie1965 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:57:
@DoubleYouPee
Net de constructieberekening binnen voor het vervangen van de gehele begane vloer.
Daar zit een garage bij en daar wordt EPS 150 als isolatie aangeven, onder en bovennet (gekoppeld) van 8/150 en boven en onder 3 cm afstand tot ondergrond/bovenkant. Bovennet is noodzakelijk om scheurvorming bij puntbelasting te voorkomen. Ik had aangegeven in de toekomst een brug en/of een zware auto hierop te willen parkeren.

Er komt na afloop nog wel een nieuw topic over ("vloer op zand gestort, isoleren en opbouwen") met foto's en uitleg
Is dit beton of cementdekvloer, en hoe dik? Indien beton; waarom ga je isolatie doen in de garage? Of ga je die verwarmen?
Ik twijfel zelf nog. Heeft dit uberhaubt zin bij beton als de muren/dak etc. niet ook geisoleerd zijn?
Bij de cementdekvloer zeiden ze dat het hielp bij drukverdeling maar volgens mij is dat bij beton niet nodig.

Aan de andere kant is EPS200 volgens mij niet heel duur op het totaalplaatje (~250€)? Ik moet dan alleen 10cm extra uitgraven/afvoeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
TerminalNL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:01:
Afgelopen zomer hier de garage vloer laten vervangen. Zelf tegels er uit en afgegraven.
Een bedrijf heeft vervolgens folie, randschuim en dubbele netten geplaatst. Vervolgens met een pomp is het beton gestort, 20cm, en gevlinderd om een mooie gladde afwerking te krijgen.
Vooral het laten vlinderen is erg duur, maar geeft wel een mooie vlakke en gladde vloer.

Alles samen was 2600euro voor 24m2. Vlinderen alleen was al 700euro. Goed offertes opvragen, prijzen varieerde enorm. Heb er wel 10 opgevraagd, prijzen tussen de 2200 en 6000euro kreeg ik terug 8)7
Ja ik zit ondertussen ook al richting de 10 offertes, dat er veel verschil is merk ik ook. In mijn geval tussen de 4000+ en 8000 euro voor 6m³.
Ik vind 2600 euro voor 5.2m³ incl. vlinderen en dubbele netten en voorbereiding dus best een goeie deal. Als ik dat omreken voor 6m³en 40m² vlinderen zou dat < 3.5K moeten zijn.

Welke regio is dit? (evt via PB :)) Anders misschien ook wel interessant voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:02

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

DoubleYouPee schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:10:
[...]

Is dit beton of cementdekvloer, en hoe dik? Indien beton; waarom ga je isolatie doen in de garage? Of ga je die verwarmen?
Ik twijfel zelf nog. Heeft dit uberhaubt zin bij beton als de muren/dak etc. niet ook geisoleerd zijn?
Bij de cementdekvloer zeiden ze dat het hielp bij drukverdeling maar volgens mij is dat bij beton niet nodig.

Aan de andere kant is EPS200 volgens mij niet heel duur op het totaalplaatje (~250€)? Ik moet dan alleen 10cm extra uitgraven/afvoeren...
De betonvloer, die is 16cm dik. vergeten te melden.
Waarom isoleren, ik ben een mega koukleum (door ziekte) en klus graag (garage) tevens ben ik van isoleren, isoleren, isoleren had ik al isoleren gezegd? Dus ja er komt vloerverwarming in de garage en isolatie op het dak, en de enkelsteen muur wordt geïsoleerd met een voorzetwand. Het wordt dus onderdeel van de verwarmde zone.
En ja EPS kan de druk verdelen maar daarmee is een EPS 200 niet beter dan een EPS 150 (buigsterkte is natuurlijk een waarde van niks. De eerste stap is afgraven van de grond zonder dat deze geroerd wordt. Afgraven zonder roeren? Dus niet gaan spitten, te diep spitten weer dicht gooien en dan denken dat het goed is. Doordat de grond al belast is door een vloer kan deze al een bepaalde last (druk) aan. Je zult deze wel moeten testen om te kijken of de nieuwe last wel aankan. Een goede test is een betonijzer van bijvoorbeeld 12 mm en daar met een gewicht van 80-100kg aan hangen. Het ijzer mag dan niet meer dan 500mm de grond in zakken. Gaat hij dieper dan moet de ondergrond verdicht worden met bijvoorbeeld een trilplaat. Ik kreeg een 4,0Kn/m2 belasting test geadviseerd.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:21
Als je het gat voor de beton hebt gegraven zou je de bodem nog even goed nat kunnen spuiten om het losse zand weer te verdichten. Maar een betonplaat met wapening verdeeld het gewicht zodanig dat dit never gaat verzakken of scheuren.
Als er een (grote) garagedeur in zit is het wel verstandig om op die plaats onder deur een vorstrand te storten.
Dit is gewoon een sleuf van 25 a 30 cm breed en 60cm diep en volstorten met beton. Dit zorgt ervoor dat bij zeer strenge vorst deze niet onder de vloer kan komen.
Pagina: 1