MSI K7T Pro wel of niet kopen?

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:58
IK heb nu eindelijk mijn geld binnen, en wilde een systeem upgrade gaan doen :)

Ik wilde kopen:
MSI K7T Pro
AMD Athlon 1400
en 512MB A Merk
(en wil het kopen bij PC Speed in Doetinchem)

Maar als ik naar het moederbord zoek op GoT dan kom ik aardig wat negative opmerkingen tegen over dit moederbord.

Moet ik dit moederbord nou wel kopen of niet? PC Speed heeft alleen deze MSI of een Abit met raid (heb geen raid nodig).

Wie kan mij helpen tot een juiste beslissing

(het lieft geen flame war van KOOP EEN ASUS!!!) je begrijpt wel wat ik bedoel :)

Verwijderd

Koop een 266FSB mobo

• Y0ur1
  • Niet online
Hmz als je een nieuwe mobo en geheugen gaat kopen, koop dan meteen drr, scheelt in prijs nauwelijks emaar is wle sneller

• damouzer
Op donderdag 13 september 2001 13:27 schreef Aico het volgende:
Koop een 266FSB mobo
heeft deze dan geen 266FSB??

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 13:30 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

heeft deze dan geen 266FSB??
als je nou eerst is gaat zoeken@got kom je er zeker uit

• damouzer
Op donderdag 13 september 2001 13:28 schreef YT-Croc het volgende:
Hmz als je een nieuwe mobo en geheugen gaat kopen, koop dan meteen drr, scheelt in prijs nauwelijks emaar is wle sneller
DDR ram is op dit moment veelste duur. SDRAM is op dit moment wel 3x zo goedkoop! Dus ik ga geen mobo kopen waar ik zeer duur geheugen in moet prikken!

• damouzer
Op donderdag 13 september 2001 13:32 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

als je nou eerst is gaat zoeken@got kom je er zeker uit
Ben de hele tijd (lees als paar dagen) aan het zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :'(

Verwijderd

Ik wilde binnenkort de msik7t266pro raid kopen is dat iets dan?

• damouzer
Op donderdag 13 september 2001 13:35 schreef SID het volgende:
Ik wilde binnenkort de msik7t266pro raid kopen is dat iets dan?
Kijk dit is volgens mij het moeder bord wat ik bedoel dus de K7T pro met 266FSB.

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 13:32 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

DDR ram is op dit moment veelste duur. SDRAM is op dit moment wel 3x zo goedkoop! Dus ik ga geen mobo kopen waar ik zeer duur geheugen in moet prikken!
ahum:
128MB PC2100 DDR SDRAM FL 45,-
128MB PC133 SDRAM FL 35,-
dat valt toch wel mee :S

Verwijderd

Deze mobo heeft idd een fsb van 266 :)
maar ik zou toch ook ddr geheugen erbij nemen misschien iets duurder maar veel sneller! 256 mb ddr ( Kingston ) 155 gulden.

• damouzer
Op donderdag 13 september 2001 13:38 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

ahum:
128MB PC2100 DDR SDRAM FL 45,-
128MB PC133 SDRAM FL 35,-
dat valt toch wel mee :S
128MB PC133 SDRAM FL 35,- <- dit is SDRAM (het goede/en goedkope). Maar SDRAM is toch niet hetzelfde als DDR ram!
Of ben ik nou in de war met Rambus RAM??? :?

• Y0ur1
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 13:41 schreef DinoRacer het volgende:

[..]

128MB PC133 SDRAM FL 35,- <- dit is SDRAM (het goede/en goedkope). Maar SDRAM is toch niet hetzelfde als DDR ram!
Of ben ik nou in de war met Rambus RAM??? :?
nee dat is niet hezetlfde, ik laat hier zien dat DDR maar 10 piek duurder is

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijk nou eerst een op fabrikanten sites, dan had je gezien dat een K7TPro een oud model is (heb ik zelf) dat een Via KT133 chipset heeft. Ondersteunt alleen 100 fsb MB (200ddr) en kan alleen SDRAM aan (max 133 Mhz).

Dat zou ik nu dus niet meer halen.

Neem een KT133A of 266 based ManinBoard.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:13

RgR

Als je voor een moederbord met SDRAM gaat, NIET de MSI K7T Pro kopen! Dit is een 'oud' model waar je geen nieuwe (dwz 133MHz FSB) Thunderbirds in kan stoppen! Een vergelijkbaar moederbord van MSI die wel 133MHz fsb ondersteunt (en praktisch even duur is als de Pro) is de MSI K7T Turbo. Als je computerwinkel alleen de Pro heeft, zou ik echt een andere winkel zoeken. Of een ander moederbord kiezen wat wel de 133MHz ondersteunt.

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

als je nog even tijd heb zou ik wachten op zo'n nieuw mobo met de VIA KT266A chipset. dan zit je over een half jaar in ieder geval niet te balen dat je een oud sdram mobo gekocht hebt. :7

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 15:48
Ik zøu ook voor een 133 i.p.v. 100 gaan, ik heb zelf de K7T Turbo L.E. en bevalt me uitstekent. :)

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 13:25 schreef DinoRacer het volgende:
IK heb nu eindelijk mijn geld binnen, en wilde een systeem upgrade gaan doen :)

Ik wilde kopen:
MSI K7T Pro
AMD Athlon 1400
en 512MB A Merk
(en wil het kopen bij PC Speed in Doetinchem)
Ga even een paar winkels verder en ga naar PLC computers...
STUK!!!!! Goedkoper aardigere mensen en goede service. Die hebben ook veel meer keus in onderdelen.
Bij pc-speed zou ik persoonlijk nooit een pc kopen, veel te veel geld voor hetgene wat je krijgt.

Grtz

• damouzer
mmm dan toch maar is effe gaan kijken bij PLC computers :)
Hebben ze daar al de 1400Mhz ??
bij PC Speed hebben ze wel de dragon orb :)

Dus het is een zeer goed idee om een mobo te kopen die ddr ram aan kan!

Kunnen jullie me een paar geven welke ddr ram ondersteuning hebbe :) Ik denk dat ik wel voor een MSI ga. schijnt zeer stabiel te zijn en overclocken met een 1400 vind ik niet echt nodig :P

• damouzer
Ik heb net effe de prijslijst gedownload en ze zijn inderdaad een paar 10tjes goedkoper dan bij pc speed.
Helaas staan er in de prijs lijst van hun geen mobo's/procs/kasten/koelers/geheugen.

Dus heb ik hun maar effe een mailtje gestuurd voor meer info (ik hoop dat ze info terug sturen :) )

Nog meer mensen ideeën? Gooi ze dan effe hieronder neer :)

Verwijderd

De MSI K7T 266 pro is een mobo dat DDR geheugen aankan. Check de msi site maar voor meer info. zie je ook de verschillen met overige MSI boardjes. Ik heb het boardje van het weekend gekocht en hij draait bij mij nu al een paar dagen stabiel (met koe) op 1533 mhz.

En inderdaad, als je iets langer geduld hebt komt de nieuwe K7T266A chipset uit welke snelle is dan de huidige chipset. Daarnaast komen binnenkort ook boardjes op de markt met de SIS 735 chipset. In testen komt deze goed uit de bus, maar is nu alleen nog maar verkrijgbaar van het merk ECS. Dit boardje schijnt retesnel te zijn, maar je moet geen overklok aspiraties hebben. Daar is dit bord niet echt geschikt voor. De prijs is echter wel ruim 200 piek lager dan een MSI, ASUS of ABIT bord. Zoek maar eens op Got naar de ECS K7S5A.
En als je toch het geduld hebt, de prijzen van DDR zakken nog steeds ;)

Succes.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 17:57 schreef DinoRacer het volgende:
bij PC Speed hebben ze wel de dragon orb :)
<...>
Ik denk dat ik wel voor een MSI ga. schijnt zeer stabiel te zijn en overclocken met een 1400 vind ik niet echt nodig :P
Ik heb het bord ook gekocht. Beste dat ik ooit gehad heb!! En als je niet gaat overclocken, koop dan geen dragon orb, want het ding klinkt als een stofzuiger op krachtstroom. Ik heb gewoon Spire cooler van 5 tientjes. Athlon 1400 @ 1540 @ standaard voltage; wordt stressed 52 graden. Perfect dus.

• damouzer
toch maar voor de MSI K7T 266 pro gaan?
Ik ga namelijk in begin oktober inkopen doen, of kan ik beter wachten tot de nieuwe via chipset?

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
eventjes de topic omhoog halen :)
check me een na laaste post.

• damouzer
Heb een offerte aangevraagd bij PCL Computers in Doetinchem. Op aanraden van een mede tweaker.
Zie hier de offerte:
http://oder88vqgm.supereva.it/offerte_amd.xls(rechts klikken en doel opslaan als :) )
Kijk is naar de prijzen van de onderdelen.
Is dat moederbord niet te duur?
En wat dacht je van een cooler van F290,-!!

Das toch niet normaal ofwel??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Zowel het moederbord als de Athlon zijn elk 100,- te duur. En die koeler :? Gewoon alles ergens anders kopen. Kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen. Overigens telt dat Asus bord slechts twee DIMM sockets en je kan er niet fatsoenlijk mee overclocken (geen multiplier switch) mocht dat een vereiste zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• damouzer
Bedankt voor jullie reacties

heb een goede winkel gevonden met juiste hardware een zeer scherpe prijs!
ProjectServe in Zelhem
Pagina: 1