Bistable relais met 12V input/trigger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Beste Tweakers,

Ik heb een door access controller welke een 12V DC slot aanstuurt. Issue met deze controller is dat ik het slot alleen voor maximaal een aantal seconden kan aansturen waarna deze weer op slot gaat. Doel is om deze de hele dag unlocked te laten nadat deze geopend is door de 1e persoon. Helaas is deze optie niet beschikbaar in de software van de controller. Om dit op te lossen wil ik tussen de controller en het slot een bistable relay plaatsen. Echter hebben de bistable relays die ik tot nu toe gevonden heb allemaal een pulldown naar ground nodig om te triggeren. De door access controller heeft enkel een 12V output om het slot aan te sturen. Weet iemand of er een kant-en-klaar product bestaat welke ik kan triggeren d.m.v. een 12V input zodat het slot bekrachtigt blijft tot deze weer getriggerd wordt? Of kan ik dit eventueel anders oplossen?

Relais dat ik nu heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ttucU-lSP4PtiRkP2DTcUlCqkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyqqT6zCZ6i9EyYneC4SNKjW.jpg?f=fotoalbum_large

Bij voorbaat dank!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is het spanningsloos maken van het slot niet voldoende? Dat zou je zelfs met een schakelklok kunnen regelen.

Als het slot gepowerd moet worden om open te mogen zou ik eerst even controleren of dat slot wel continu geactiveerd mag worden. Ook hier zou dat met een schakelklok kunnen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Wat wil je gebruiken om het weer uit te zetten, moet dat ook de deur controller zijn of is een drukknop ook prima?

In het 2e geval kan je een normaal 12V relais gebruiken die zichzelf (en het deurcontact) aanschakelt.
In het draadje naar de spoel kan je dan een knopje plaatsen om 'm uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:27
met een transistor en 2 weerstanden kan je het 12V signaal omkeren, maar weet niet of dat is wat je zoekt.