Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10
Een familielid verhuist naar een sociale huur woning die 3 maanden leeg heeft gestaan. In tussentijd zijn er reparaties gedaan door de woningbouwstichting. Familielid heeft 1Nov de sleutel gekregen. GLW werken gewoon. Ze heeft getekend voor meterstanden bij overdracht.

Een van de eerste dingen die ik voor haar gedaan heb om te helpen, is een nieuw GLW contract afsluiten. Wat me echter nergens duidelijk wordt is hoe het kan dat GLW nog werken 3 maanden nadat de oude bewoner is vertrokken. Wie betaalt er nu voor energie die bijvoorbeeld gebruikt is voor de reparaties die gedaan zijn? Ik neem aan dat zij pas betaalt vanaf de meterstanden waar ze voor getekend heeft.

En de nieuwe maatschappij zegt normaliter het contract bij de oude op, maar die staat niet op haar naam. Komt dat dan toch goed omdat naam/adres niet matchen?

Iemand die weet hoe de vork in de steel zit? Met Google krijg ik alleen resultaten over de vraag of GLW in de huurovereenkomst zit of niet, en dat is hier totaal niet van toepassing.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De meterstanden zijn de begin stand, na 12 maanden krijg je een jaarnota. Eindstand - beginstand = verbruikt. Je familie lid zal het verbruik vanaf de meterstanden die genoteerde zijn waar voor getekend is betalen.

Als ze getekend heeft voor de standen die 3 maanden geleden zijn opgeschreven betaalt je familielid dat ook.
Als de standen genoteerd zijn op 1 november, betaalt ze die 3 maanden daarvoor niet. Dat is dan jammer voor de energiemaatschappij.

Welke situatie opgaat voor je familielid weet ik niet, jij waarschijnlijk ook niet, je familielid waarschijnlijk wel, die was er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RaZ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:34:
Dat is dan jammer voor de energiemaatschappij.
Of voor de woningbouwcorporatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Djordjo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:54:
[...]

Of voor de woningbouwcorporatie.
Die kans is ook aanwezig :P

Zijn de meterstanden 1 augustus opgenomen en als eindstand en beginstand gebruikt dan betaalt familielid dat verbruik.
Zijn de meterstanden 1 november opgenomen en als eindstand en beginstand gebruikt, dan betaalt familielid dat verbruik niet.

Het familielid van de TS kan daar vast wel iets nuttigs over zeggen ;)

Ik heb geen idee of de woningbouw contact heeft gehad met de energiemaatschappij om het contract van de vorige bewoner(s) over te nemen met een voorschot/termijn bedrag op basis van leegstand.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10
Ze heeft getekend voor de stand op 1 november, met de overdracht genoteerd. Ze heeft echter nog geen contract lopen omdat alles heel snel gegaan is, hopelijk begin volgende week, maar er is wel GLW. Omdat dat normaliter afgesloten wordt als het vorige contract wordt opgezegd, is de twijfel ontstaan.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

coelho schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:26:
Ze heeft getekend voor de stand op 1 november, met de overdracht genoteerd. Ze heeft echter nog geen contract lopen omdat alles heel snel gegaan is, hopelijk begin volgende week, maar er is wel GLW. Omdat dat normaliter afgesloten wordt als het vorige contract wordt opgezegd, is de twijfel ontstaan.
In Nederland gebeurt dat echt nooit. En hoe de situatie in Belgie is, geen idee, daar woon ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:24
Nee, je wordt niet zo snel afgesloten, dat is erg kostbaar. Zeker verhuurbedrijven hebben daar speciale doorlopende leegstand contracten voor.
Pagina: 1