Ik zoek een?
Stabiele AM5 192GB RAM configuratie op optimale snelheid icm 9950X.
Wat is je budget?
Niet genoeg voor threadripper.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope; maar enkel Corsair verkoopt in NL 4x48GB kits.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
3D animatie workstation/simulation/rendering.
Allereerst ga ik er niet van uit 4x48GB op 6000cl30 te kunnen draaien; ik vroeg mij vooral af welke kit(s) mij waarschijnlijk de hoogste kans geven op een zo'n snel mogelijk stabliele 192GB config; een kit van 4x48GB 5200cl38 of twee losse kits van 2x48GB 6000cl30. De ene set dimms worden samen verkocht maar zijn trager, de andere zijn aanzienlijk beter/sneller, maar niet samen getest. Ik vroeg mij af of iemand misschien een idee heeft met welke kit ik waarschijnlijk het beste resultaat zal behalen.
Er is vrij weinig specifiek te vinden over deze RAM configuratie, maar vind wel wisselende ervaringen met alles van niet meer dan 3600 (max officiele snelheid) tot 5200 stabiel (waar ik niet van uit ga, 4800 zou al prima zijn).
Board is nog niet bepaald, maar zal van hoge kwaliteit zijn met 8 layer PCB.
Alvast bedankt voor enige input!
Stabiele AM5 192GB RAM configuratie op optimale snelheid icm 9950X.
Wat is je budget?
Niet genoeg voor threadripper.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope; maar enkel Corsair verkoopt in NL 4x48GB kits.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
3D animatie workstation/simulation/rendering.
Allereerst ga ik er niet van uit 4x48GB op 6000cl30 te kunnen draaien; ik vroeg mij vooral af welke kit(s) mij waarschijnlijk de hoogste kans geven op een zo'n snel mogelijk stabliele 192GB config; een kit van 4x48GB 5200cl38 of twee losse kits van 2x48GB 6000cl30. De ene set dimms worden samen verkocht maar zijn trager, de andere zijn aanzienlijk beter/sneller, maar niet samen getest. Ik vroeg mij af of iemand misschien een idee heeft met welke kit ik waarschijnlijk het beste resultaat zal behalen.
Er is vrij weinig specifiek te vinden over deze RAM configuratie, maar vind wel wisselende ervaringen met alles van niet meer dan 3600 (max officiele snelheid) tot 5200 stabiel (waar ik niet van uit ga, 4800 zou al prima zijn).
Board is nog niet bepaald, maar zal van hoge kwaliteit zijn met 8 layer PCB.
Alvast bedankt voor enige input!