Eufy: bel blijft rinkelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We zijn verhuisd. In ons oude huis hadden we dezelfde beltrafo (8V) aangesloten en als er op de Eufy Doorbell werd gedrukt dan ging de normale bel af. Nu blijft de normale bel rinkelen.

Bij de deur een witte en blauwe draad. Deze is aangesloten op de Eufy Doorbell. In de meterkast een beltrafo met aan de bovenkant de spanning/voeding. Aan de onderkant heb ik een grote rode draad, waaruit twee rode draden ontstaan met daarin wit en blauwe draad.

Ik heb nu alles geprobeerd, wit bij blauw, blauw bij blauw, wit bij wit... maar de deurbel blijft rinkelen. Terwijl de situatie exact is zoals in het oude huis. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHWVofFACT7sW1WJioUoeQJ0ARM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MUnicz2AzxjkbElQxzM3eLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0SyQ-_SOdUD7NU40E32N0w-zQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1esMJI3JoIP5Xeqr8BqZXnr.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

De deurbel en de trafo in je foto's zijn heel domme dingen.
Die rinkelt zolang die 2 draden onderling verbonden zijn. en stopt als ze dat niet zijn.

Maar in je plaatje is niet duidelijk te zien wat nu waar op aangesloten is.
kan het zijn dat je hem verkeerd om probeert aan te sluiten ? die drukknop moet onderin, en de bel zelf moet bovenin verbonden zijn

(er vanuit gaande dat dit een normale 230v bel is).

[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 05-11-2024 12:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft de Eufy app geen instelling voor het aansluiten van een gewone bel (ipv een digitale chime)? Misschien dat je die aan moet zetten.

Hoe dan ook zal het verkeerd geschakeld zitten, een ouderwetse deurbel is gewoon een contact dat je tijdelijk sluit tijdens het indrukken maar een digitale heeft constant voeding nodig. Je kunt nooit met dezelfde 3 draden (trafo -> drukker, drukker -> bel, bel -> trafo) een digitale deurbel aansluiten, dan zou je er altijd meer nodig hebben zodat je trafo -> drukker (Eufy), drukker -> trafo voor constant voeding en drukker -> bel + bel -> trafo krijgt. De bel werkt door het sluiten van het circuit, dat kan paralel aan de drukker maar dan krijg je drie 'lijnen' ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:41:
De deurbel en de trafo in je foto's zijn heel domme dingen.
Die rinkelt zolang die 2 draden onderling verbonden zijn. en stopt als ze dat niet zijn.

Maar in je plaatje is niet duidelijk te zien wat nu waar op aangesloten is.
kan het zijn dat je hem verkeerd om probeert aan te sluiten ? die drukknop moet onderin, en de bel zelf moet bovenin verbonden zijn

(er vanuit gaande dat dit een normale 230v bel is).
Bovenin komt de spanning toch binnen? Zo staat het ook op de beltrafo zelf. Ook in het oude huis was dit precies zo aangesloten...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:26
Afgelopen week een ander merk bel aangesloten maar daar stond in de handleiding een schema voor als je de oude mechanische bel wilt blijven gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJrGY1_9BsnDoU2E44R6wdEpJ-Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HMejRIhki35v4KPgLCHKi3xL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 12:59
Check de instellingen in je app even. Heb je deze ook weer ingesteld dat je de originele bel wilt blijven gebruiken? Soms reset ie automagisch.
Als je dit in de app niet goed hebt ingesteld, laat de deurbel (denk ik) de volledige stroom doorlopen en niet over een weerstand (wat de mechanisch bel doet uitschakelen).

Ikzelf heb bij de installatie van de Eufy niets hoeven aanpassen aan bedrading (behalve het verzwaren van de beltrafo). Wel in de app aangepast dat je de originele bel wilt blijven gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door CappieL op 05-11-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Helaas, in de app staat netjes dat ik de bestaande deurbel wil gebruiken. Ik geef de bedrading de schuld. Geen idee hoe ik het meer verduidelijken kan en des te vreemder dat alles hetzelfde is als in het vorige huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Geen kritiek, maar uit je tekst kan ik het niet echt visueel voor me zien - kun je eens een schets maken van hoe de draden lopen en waar alles aan verbonden is? Iets zegt me namelijk dat je zowel de deurbel als de mechanische bel rechstreeks aan de beltrafo hebt hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door LAD93 op 05-11-2024 13:09 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:42

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als het goed is loopt die tweede kabel naar de Eufy, die daar dan ook gewoon op wit en blauw moet zitten.

Dan zou je van elke kabel één draad in de trafo moeten steken. De overige twee draden verbind je samen. Het maakt niet uit welke draad je pakt of hoe ze op de trafo komen. Alleen dat je dus van elke kabel 1 draad pakt.

En was 8V genoeg voor Eufy? En een goede van @Mr. Blonde dus voor eerste gebruik dus even de gong overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 12:59
Veel beltrafo's kunnen niet genoeg stroomsterkte leveren op 8V. Daarom had ik de mijne vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:35:
Als het goed is loopt die tweede kabel naar de Eufy, die daar dan ook gewoon op wit en blauw moet zitten.

Dan zou je van elke kabel één draad in de trafo moeten steken. De overige twee draden verbind je samen. Het maakt niet uit welke draad je pakt of hoe ze op de trafo komen. Alleen dat je dus van elke kabel 1 draad pakt.

En was 8V genoeg voor Eufy? En een goede van @Mr. Blonde dus voor eerste gebruik dus even de gong overbruggen.
Thanks, dat is hem! Eufy werkt prima met 8V, belletje gaat nu lekker over. :)

Pagina: 1