FTP op school

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik zit hier op de Erasmus achter een computer en wil heel gemotiveerd aan een werkstuk werken. (Echt waar! :) )Al mijn werkstukken staan op mijn FTP-server thuis, maar die kan ik niet (goed) bereiken. :(

Ik dacht eerst dat FTP was afgesloten hier, maar ik kan wel gewoon mijn FTP-server bereiken. Zodra ik inlog echter loopt IE, of de DOSprompt vast... :(

Ik heb geen idee welk IP de proxy heeft, dus ik kan ook niet werken met proggies als HTTport. :(

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Je kan ns proberen passive ftp mode aan te zetten. Dit kan niet met de standaard windows ftp spullen, dan zal je cuteftp o.i.d. moeten downloaden

• RedTop
Op donderdag 13 september 2001 13:27 schreef real_doc het volgende:
Je kan ns proberen passive ftp mode aan te zetten. Dit kan niet met de standaard windows ftp spullen, dan zal je cuteftp o.i.d. moeten downloaden
Ik zal het eens proberen.

• RedTop
Relaxed!!! Hij deed het! :)

Bedankt, maar wat is nou het verschil tussen "normal" file-transfer en "passive" file transfer? Oftewel, waarom deed ie het nu wel? :?

• RedTop
Laat maar, ik heb het al opgezocht. Logisch dat ie het niet deed... :)

The Passive property enables or disables passive file transfers between the local and remote host. In passive transfer mode, the client is responsible for establishing the data connection between the remote server and the local system. By default, transfers are not passive, with the server establishing the data connection with the client system.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

active transfer (of normal zoals jij het noemt): De client geeft zijn IP (en de poorten voor connectie) aan de (ftp)server door, en de server maakt connectie naar de client toe.

Passive transfer: Je server geeft z'n IP (& de poorten) aan de client en de client connect naar de server toe.

Als het niet werkt dan komt dat dus meestal doordat of de client of de server zich achter een firewall bevindt die niet "rekent" op inkomende verbindingen. Soms geeft of je client of je server ook het verkeerde (local) IP nr door zodat de verbinding niet tot stand komt.

Wees consequent, maar niet altijd

• RedTop
Op donderdag 13 september 2001 13:53 schreef Ook het volgende:

Als het niet werkt dan komt dat dus meestal doordat of de client of de server zich achter een firewall bevindt die niet "rekent" op inkomende verbindingen. Soms geeft of je client of je server ook het verkeerde (local) IP nr door zodat de verbinding niet tot stand komt.
In active transfer was het voor mijn server dus niet mogelijk connectie te maken met de client in het Erasmus LAN doordat er hier waarschijnlijk een firewall wordt gebruikt. Andersom ging het wel, doordat mijn FTP-poort thuis wel bereikbaar is (gemaakt).

Weer wat geleerd! :)
Pagina: 1