Ik ben mij aan het verdiepen in een volgende auto (occasion), en een Tesla Model 3 lijkt mij wel interessant. Wij rijden niet mega veel normaal gesproken, behalve op vakantie. Doordeweeks rijden we amper en alleen soms in het weekend voor tripjes naar schoonfamilie. We hebben sinds kort een kleintje erbij dus ik verwacht ook niet dat we nog 1000km op een dag gaan rijden, en dat pauzes om te laden dan ook niet zo vervelend zullen zijn.
Als het goed is zouden de Model 3 leaseauto's nu een beetje beschikbaar worden, en hopelijk gaan de prijzen daarmee een beetje omlaag ook. Momenteel rijden we een Golf 6 die nog voldoet, alleen met bijna 2 ton op de teller gaat hij wel wat meer in onderhoud kosten, volgend jaar sowieso ~2.000 kwijt voor dempers en ophanging-gerelateerde zaken. Aangezien ik dit jaar ook al ~1.500 kwijt was voor de DSG gaat hij wel wat duurder worden dus. Ik zit te denken om voor de APK een andere auto te willen. Of dat goedkoper is op de lange termijn weet ik niet, maar een stuk extra comfort en luxe zijn natuurlijk ook welkom.
Ik heb een aantal vragen die ik hier graag wil stellen:
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten online al en met een testrit als het zover komt? Ik heb wel gelezen dat je moet checken op:
Zijn er verder nog opties of dingen die de ene auto wel heeft en de andere niet? (Uitgaande van de AWD LR versie). Het liefste zou ik eigenlijk een LR RWD hebben, maar die zijn vrij zeldzaam van het 2019 jaar.
Bij voorbaat dank!
Als het goed is zouden de Model 3 leaseauto's nu een beetje beschikbaar worden, en hopelijk gaan de prijzen daarmee een beetje omlaag ook. Momenteel rijden we een Golf 6 die nog voldoet, alleen met bijna 2 ton op de teller gaat hij wel wat meer in onderhoud kosten, volgend jaar sowieso ~2.000 kwijt voor dempers en ophanging-gerelateerde zaken. Aangezien ik dit jaar ook al ~1.500 kwijt was voor de DSG gaat hij wel wat duurder worden dus. Ik zit te denken om voor de APK een andere auto te willen. Of dat goedkoper is op de lange termijn weet ik niet, maar een stuk extra comfort en luxe zijn natuurlijk ook welkom.
Ik heb een aantal vragen die ik hier graag wil stellen:
- Hoe is jullie ervaring qua onderhoud? Is zo een model3 nou echt zo goedkoop en betrouwbaar als wordt geschetst? Ook na 5 jaar nog?
- Wij nemen overal onze fietsen mee naartoe (mtb's of racefietsen), en over een paar jaar ook voor onze dochter. Een trekhaak is dus een must. Ik lees was verschillende verhalen over een trekhaak achteraf monteren. Is dat momenteel al helemaal mogelijk? En het liefste ook dat hij volgens de RDW trekgewicht mag hebben. Moet je dat helemaal laten keuren of is dat veel gedoe waar je niet aan wil beginnen? In andere woorden, moet ik er eentje zoeken waar het al vanaf fabriek eentje op zit omdat het gewoon veel gedoe/onmogelijk is? De kans bestaat dat we ook een vouwwagen willen gaan trekken voor op vakantie.
- Is de range nog een beetje oke met fietsen achterop of houd je dan echt niks over? Ik hoef niet 500km door te rijden elke keer, wij wisselen vaak om de 2 uur van positie tijdens vakantie, en dan strekken we de benen en drinken/eten we wat, en dan even laden is geen ramp.
- Zijn er ook mensen met ervaring met vouwwagens achter de Model 3? Dat lijk me ook wel gaaf op vakantie!
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten online al en met een testrit als het zover komt? Ik heb wel gelezen dat je moet checken op:
- Kraken van de draagarmen
- Lekkages in kofferbak
- Vocht in lampen
Zijn er verder nog opties of dingen die de ene auto wel heeft en de andere niet? (Uitgaande van de AWD LR versie). Het liefste zou ik eigenlijk een LR RWD hebben, maar die zijn vrij zeldzaam van het 2019 jaar.
Bij voorbaat dank!
Fanaleds.com