Hoe kunnen wij dit opknappen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klusser3
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Hoi allemaal!

Wij hebben onlangs nieuwe kozijnen erin laten zetten maar het bovenste randje is ontzettend lelijk. De schilder geeft aan dat dit voor hem heel veel werk is om op te knappen. Kan iemand mij uitleggen wat de functie is van dit randje en hoe wij dit kunnen oplossen?

Groetjes,
Klusser3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7ZqGQyDmsfuR6iETQwxYZ-W18Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CYOtGQmygXbA1khq9vsSBuRI.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:30
Is dit lood of een afbrokkelende latei?

Als het beton is, dan kun je er toch gewoon overheen schilderen? Blijft het misschien wel rafelig, maar heb je t iig in de zelfde kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:04
Stuk Trespa/gevelplaat opmaat maken en eroverheen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Alles staat of valt met de vraag:
Huurwoning of koopwoning?
Ergo: Ben jij de opdrachtgever voor het nieuwe kozijn? Zo ja dan zou ik dit niet accepteren!
Is de eigenaar de opdrachtgever dan heb je niet heel veel in te brengen.

Ziet er uit als een afbrokkelende latei. Gevelplaat is een optie, afsmeren voordat het kozijn er in gaat lijkt mij een betere optie.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plaats eens een duidelijk foto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Kozijn afplakken en voeg afstrijken met beton reparatiemortel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 09:17
Croga schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:52:
Alles staat of valt met de vraag:
Huurwoning of koopwoning?
Ergo: Ben jij de opdrachtgever voor het nieuwe kozijn? Zo ja dan zou ik dit niet accepteren!
Is de eigenaar de opdrachtgever dan heb je niet heel veel in te brengen.

Ziet er uit als een afbrokkelende latei. Gevelplaat is een optie, afsmeren voordat het kozijn er in gaat lijkt mij een betere optie.
Dat hangt dan ook weer af of bij het plaatsen van de kozijnen het aftimmeren er bij zat, dat hebben we bij ons bijvoorbeeld niet laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
Op zich wel redelijk makkelijk te herstellen...

Plak je kozijn af en plak jde afgebrokkelde houten rand af
Koop een Epoxy gebaseerd houtvulmiddel, bijvoorbeeld Zwaluw Repox en vul de lelijke naad.
Pak een plamuurmes niet breder als de aflplaktape en naad en strijk de vuller strak af.
Verwijder de tape en laat de boel doorharden.
De dag erna pak je een schakelverf in de juiste kleur (grond en aflak in 1) en plak j de epoxy naad weer af.

schilder de rand. breng indien nodig na enkele uren een 2e laag aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er worden hier allemaal adviezen gegeven die op zich prima zijn, maar het is mij nog compleet onduidelijk waar we hier naar kijken. Is het lood? Beton? Hout? @Klusser3 mag daar eerst even antwoord op geven lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06

Fe2O3

Ja das roest

Ziet er uit als een ruwe latei/draagbalk van beton? Als dat zo geleverd is, zou ik daar over reclameren dat ze het op z'n minst netjes afwerken. Zo niet dan netjes opvullen en recht maken met wat voegcement/mortel, en daarna in de betonverf om het mooi aan te laten sluiten bij je houten? kozijn.

Maar een zakje voegcement is ~5 a 10 euro, en zat voor deze klus. Blikje verf van 25 euro @ 1 liter is waarschijnlijk 100x sneller en als je kijkt in uurloon wat je kwijt bent om de kozijnenzetter te motiveren dit te laten oplossen, ook goedkoper.

Dum de dum

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28
Ik voorspel een lang topic met allemaal vragen/adviezen voor een eendagsvlieg waar we eigenlijk nooit meer wat van horen.

Als ik de foto zo bekijk lijkt het gewoon lood, dat is makkelijk te schilderen dus dat zal het niet zijn.
Mocht het inderdaad een betonlatei zijn wil dit natuurlijk niet zeggen dat de kozijnleverancier het maar op moet lossen, misschien zijn er voortijdig afspraken gemaakt, of was het al in deze staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:08
Het is gewoon lood. Lood iets naar voren buigen, folie tussen kunststof kozijn en lood plaatsen, lood terugduwen (aankloppen met een zacht-houten latje), lood schilderen en na drogen folie wegtrekken. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:50
Lood kun je gewoon schilderen, eerst grond- of primerlaagje en daarna aflakken. Vreemd dat een schilder daar moeite mee heeft.
Als het om een beschadigde betonnen latei gaat dan kun je dit afkitten met witte bouw betuumkit (overschilderbaar). Om het netjes te doen, eerst afplakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 11:04
Dit is denk de bovendoroel van oude houten kozijn. Deze hebben ze als stelkozijn gebruikt. Dus voor een strak resultaat veel schuren / plamuren en schilderen id veel werk voor schilder. Makkelijke oplossing is om een kunststof plaat oid erop te plakken

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
het nieuwe kozijn is dus gewoon te klein? ik zou de kozijnboer vertellen dat je niet tevreden bent en niet betalen. (hoe gaat zoiemand tevreden naar huis na een dag (pruts)werk?)

diskeltische lurker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:52
Stop even met al die aannames en wacht op wat meer info van TS. Alsjeblieft zeg.

In de tussentijd tijd heeft TS materiaal gehaald om over een loodslap te schilderen, heeft hij een beton latei gerepareerd en geprimerd, een afbrokkelende houten lat hersteld, de schilder een prutser genoemd,en een nieuw kozijn met grotere maat besteld.......

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:01
FabianGTI schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:56:
Ik voorspel een lang topic met allemaal vragen/adviezen voor een eendagsvlieg waar we eigenlijk nooit meer wat van horen.

Als ik de foto zo bekijk lijkt het gewoon lood, dat is makkelijk te schilderen dus dat zal het niet zijn.
Mocht het inderdaad een betonlatei zijn wil dit natuurlijk niet zeggen dat de kozijnleverancier het maar op moet lossen, misschien zijn er voortijdig afspraken gemaakt, of was het al in deze staat.
Rechtsbijstand en ingebrekestellingen, is dit trouwens in Nederland of België? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dat is om ervoor te zorgen dat je muur niet op het kozijn steunt, dan zakt ie in elkaar!

Kan me nog een topic herinneren waar iemand die balk had weggehaald, toen stond na een tijdje die muur scheef!

[ Voor 41% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2024 20:03 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Volgens mij hetzelfde als bij ons, lood is meegeverfd met de vorige kozijnen rn die verf brokkelt gewoon weg.
Omhoog geduwd voor de nieuwe kozijnen en daarna terug gebogen.

Denk eenzelfde als andere adviezen, opschuren, grondverf en aflakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Hoop dat het aan je camera ligt maar het kozijn lijkt in het midden ook door te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
En dat is het issue met het huidige tweakers. Men doet tegenwoordig gelijk de wildste aannames ipv naar de foto te kijken Is gewoon een houten dorpel die als stelkozijn is gebruikt. Afsmeren en sauzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
fvdberg schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:17:
En dat is het issue met het huidige tweakers. Men doet tegenwoordig gelijk de wildste aannames ipv naar de foto te kijken Is gewoon een houten dorpel die als stelkozijn is gebruikt. Afsmeren en sauzen.
Je doet toch anders zelf ook aardig mee in dit “raad” spelletje ;-)

Ik zou eerst wel eens een detail foto willen zien. Want zou hier zelf geen geld op zetten wat het is met 100% zekerheid. Beton, lood (meest voor de hand liggend als ik zie hoe de bovenkant van dit kozijn golvend is) of hout (vind het niet echt een hout kleur dat grijze)

Maar goed… een detail shot zou voor iedereen een hoop ophelderen. En ben zelf ook wel benieuwd uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Passie-m schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:44:
[...]

Je doet toch anders zelf ook aardig mee in dit “raad” spelletje ;-)

Ik zou eerst wel eens een detail foto willen zien. Want zou hier zelf geen geld op zetten wat het is met 100% zekerheid. Beton, lood (meest voor de hand liggend als ik zie hoe de bovenkant van dit kozijn golvend is) of hout (vind het niet echt een hout kleur dat grijze)

Maar goed… een detail shot zou voor iedereen een hoop ophelderen. En ben zelf ook wel benieuwd uiteraard!
Ik doe niet mee met dat raadspelletje. Het is namelijk hout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
fvdberg schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:03:
[...]

Ik doe niet mee met dat raadspelletje. Het is namelijk hout.
Fijn, Is dat ook weer opgehelderd. ;-) haha
Pagina: 1