Muziekspeler dochter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Voor onze dochter(6 jaar oud) zijn we op zoek naar een muziekspeler waar we eenvoudig haar muziek op kunnen laten luisteren. We hebben een aantal opties die ieder zo zijn voor en nadelen hebben:

Radio/cd speler
+ Eenvoudig in gebruik
+ Alleen af te spelen wat ze van ons krijgt
- Beperkte beschikbaarheid van recente muziek

MP3 speler
+ Veel keuze qua spelers
+ Kan ook op latere leeftijd nog gebruikt worden
+ Alleen af te spelen wat ze van ons krijgt
- Handmatig playlists samenstellen, downloaden etc door ons

BT speaker
+ Goedkoop
- Altijd moet een device van ons connected zijn

Tablet icm YouTube Music
+ Veel keuze qua spelers en muziek
+ Geen extra moeite voor ons
+ Kan op latere leeftijd ook nog gebruikt worden
- Weinig tot geen controle op gebruik door ons
- Gaat ook voor andere dingen gebruikt worden behalve muziek en dat willen we (nu nog) niet

Alles heeft dus zo zijn voors en tegens.. zie ik wellicht nog iets over het hoofd of hoe hebben jullie dit thuis opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik ga dit even verplaatsen naar Beeld en geluid koopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mijn gedachten zouden in de richting van de MP3-speler gaan. Weliswaar zul je aanvankelijk voor je kind moeten downloaden, maar kinderen zijn echt niet dom, ze hebben wel vaak een prikkel nodig om zich ergens in te verdiepen. Het zou heel goed kunnen dat een computer bedienen nu nog teveel gevraagd is voor haar hersentjes, maar dat zal heel snel gaan veranderen en het zou een prima prikkel voor haar kunnen zijn om zich wat computervaardigheden aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik zou toch gaan voor een tablet en dan beperken naar wens, kan prima met bv Samsung Kids. Jullie bepalen wat de tablet mag. Voordeel is dat je (evt later) ook leerzame kinder apps op kunt installeren (taal, rekenen, puzzelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Ik heb mijn kinderen op muziekles gedaan, spelen nu al jarenlang (in binnen- en buitenland) succesvol in een bekende marching band.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Had eerder dit jaar zelfde dilemma, en heb naar veel van die dedicated muziekspelers voor kinderen gekeken. Bijv. Jooki, Tonie Box en Yoto player. Ben toe zelf voor die eerste gegaan en beviel goed. Echter is nu dat bedrijf failliet en lijkt de app het niet meer te doen, wat nogal balen is.

Reden voor ons om voor zo’n apparaat te gaan is omdat het simpel te bedienen is, je niet je eigen telefoon hoeft te gebruiken, het verder niks anders kan, en omdat er genoeg content is. Had voor Jooki gekozen ivm integratie met Spotify, maar ook omdat je er mp3’s op kon zetten. Helaas doet die het dus niet meer :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

Yaksa schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:21:
Ik heb mijn kinderen op muziekles gedaan, spelen nu al jarenlang (in binnen- en buitenland) succesvol in een bekende marching band.
:? Geen idee wat dat met een muziekspeler te maken heeft, maar vooruit:
Ik heb die van mij op korfbal gedaan.. ze zijn niet zo goed :')

Ontopic: we zijn hier ooit begonnen met een radio/cd speler tot K3 niet meer in was, toen wilden ze zelf hun muziek uitkiezen en heb ik Spotify family genomen en daar hebben ze hun eigen account op en kunnen ze afspelen op hun tablet en Google home mini (en inmiddels ook telefoon).

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 04-11-2024 21:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier bezig voor mijn junior om, in combinatie met Home Assistant, een ESP2688 met een NFC-lezer in te zetten om zelfgemaakte NFC-kaarten te scannen. Die kaarten zijn niets anders dan een creatief stukje werk, gelamineerd met een NFC-stickertje er tussenin. Op de voorkant staat een mooi plaatje van welk album, film, serie of artiest het is. Na het scannen komt er herrie uit de versterker.

Op deze manier bepaal je nog steeds wat er geluisterd wordt. Het enige dynamische is dat je een afspeellijst kunt koppelen waarbij je de inhoud van die afspeellijst steeds bijwerkt naar de laatste nummers die het kind ook wil luisteren.

Deze opstelling zorgt er ook voor dat er geen telefoon nodig is om muziek te kunnen luisteren, wat ik zeker een voordeel vind.

Mijn tip: ga op zoek naar een mediaspeler die met Spotify Connect werkt. Zo kun je de telefoon er tussenuit laten.

Mijn opstelling:
Wiim Amp met een paar oude maar goedwerkende speakers
ESP2688 met NFC lezer
Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn dochter (10) gebruikt nu ook een paar jaar Spotify. Vrij makkelijk in gebruik en ze heeft er veel plezier van. Samen kijken we ook muziekvideo's op YT en als ze daar favorieten heeft voegt ze die zelf toe aan haar gelikte nummers op Spotify (of ik doe het voor haar). Ze luistert ernaar op een tablet waar ik dmv Google Family zelf de controle heb welke apps ze erop mag hebben.

V.w.b. de controle: ze mag muziek luisteren en filmpjes kijken met redelijke vrijheid, maar ik kijk/luister wel eerst mee. De afspraak is dat ze zich niet abonneert op contentmakers voordat ik heb meegekeken of het heb goedgekeurd. En voor alles wat ze kijkt/luistert geldt: als ik zeg dat ik het niet geschikt vind, moet je wat anders zoeken. En dat is nooit een probleem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn twee oudste kinderen (6 en 4) zijn al enkele jaren dik tevreden met een oude iPod shuffle en een mp3 speler van ome Ali in een opvallend kleurtje. Kostte ons geen drol, als het kapot is kopen we een nieuwe en meer hebben ze nu nog niet nodig. Dat komt vanzelf.

De levensduur van de on ears is vooral een dingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mijn dochter (7) heeft onze oude tablet gekregen (Samsung GalaxyTab A7) die met Google FamilyLink beperkt is tot een door ons ingestelde tijd per dag. Enkele apps (zoals bijv. Spotify en school apps) zijn uitgezonderd van tijdsbeperkingen. Voor d'r verjaardag wilde ze een (roze) draadloze koptelefoon erbij en ze is daar helemaal happy mee.

Op d'r eigen kamer heeft een Google Nest Mini speaker staan, waarmee ze zelf muziek kan opzetten door het te vragen. Ook handig om de slimme verlichting in d'r kamer te bedienen. Zit ze heerlijk aan d'r bureau te lego'en met een muziekje erbij en lekker meezingen.:) Met een smartspeaker kan ze gewoon van spotify gebruik maken zonder dat er een telefoon verbonden hoeft te zijn.

Ik heb eenzelfde beleid v.w.b. tabletgebruik als hierboven genoemd: ik hou in de gaten wat ze kijkt, luistert en doet. Alles in overleg met mij, en is eigenlijk nog nooit een probleem geweest.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Bedankt voor de reacties zover! Ik ga eens kijken hoe makkelijk ik een tablet in kan richten om het aantal apps te beperken. In eerste instantie zullen we toch uitwijken naar een MP3 speaker, dat is in eerste instantie het eenvoudigste en met het minste werk voor ons zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:37:
[...]

:? Geen idee wat dat met een muziekspeler te maken heeft, maar vooruit:
Ik heb die van mij op korfbal gedaan.. ze zijn niet zo goed :')
...
Denk dat het punt is dat kinderen met hun eigen muziekspeler out-of-the-box komen. De geluidskwaliteit mag technisch wat minder zijn, maar gebruik ervan kan alsnog bijkomende voordelen hebben.

Ik wordt te oud, denk ik. Anders had ik het ook niet helemaal begrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2024 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DynaMikeY schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:13:
Mijn dochter (7) heeft onze oude tablet gekregen (Samsung GalaxyTab A7) die met Google FamilyLink beperkt is tot een door ons ingestelde tijd per dag. Enkele apps (zoals bijv. Spotify en school apps) zijn uitgezonderd van tijdsbeperkingen. Voor d'r verjaardag wilde ze een (roze) draadloze koptelefoon erbij en ze is daar helemaal happy mee.

Op d'r eigen kamer heeft een Google Nest Mini speaker staan, waarmee ze zelf muziek kan opzetten door het te vragen. Ook handig om de slimme verlichting in d'r kamer te bedienen. Zit ze heerlijk aan d'r bureau te lego'en met een muziekje erbij en lekker meezingen.:) Met een smartspeaker kan ze gewoon van spotify gebruik maken zonder dat er een telefoon verbonden hoeft te zijn.

Ik heb eenzelfde beleid v.w.b. tabletgebruik als hierboven genoemd: ik hou in de gaten wat ze kijkt, luistert en doet. Alles in overleg met mij, en is eigenlijk nog nooit een probleem geweest.
Toevallig zelf ook voor dit aan het kijken. Check wel even Family link compatibiliteit met merken. Niet alles is gegarandeerd qua werking. BBG van deze maand gaat er ook op in.
Ik ga voor een Lenovo, zelf al jaren bekend mee en zou moeten werken. Samsung was niet officieel compatibel begreep ik (maar kan prima ook gewoon werken).

En als zoonlief wat ouder is krijgt ie van papa wel een 43 cm toren met fatsoenlijke speakers ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1