Het word na vele jaren weer eens tijd om een nieuwe desktop aan te schaffen. Het betreft een compleet nieuwe bouw gezien huidige onderdelen van de game pc dusdanig verouderd zijn dat deze niet meer te gebruiken zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer word voornamelijk gebruikt om op te gamen, de games die ik op dit moment speel zijn Space Marine 2, Warhammer Total war 3, Satisfactory, Tarkov en COD warzone.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag ongeveer 1700 EUR kosten, ik heb mijn huidige computer ook gebouwd en dat wil ik nu ook weer gaan doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en headset heb ik al, ik zal echter ook een nieuwe monitor moeten aanschaffen. Deze laat ik even buiten beschouwing in de prijs.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel op het moment erg over de hoeveelheid RAM en de verhouding tussen CPU en GPU, graag tips hierover.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was ik altijd NVIDIA fan, echter ben ik in deze bouw uitgegaan van een AMD GPU uitgegaan omdat ik zeer goede dingen hoor over de prijs en kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet weer een aantal jaar (5-7 jaar) goed mee kunnen gaan en de nieuwste games gewoon goed kunnen draaien.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies op het gebied van compatibiliteit en of bepaalde onderdelen geen 'overkill' zijn of nou juist 'afbreuk' doen aan de rest van de bouw.
Bedankt voor het lezen en natuurlijk zijn alle tips welkom!
Lijst aangepast na onderstaande opmerkingen, dank allen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer word voornamelijk gebruikt om op te gamen, de games die ik op dit moment speel zijn Space Marine 2, Warhammer Total war 3, Satisfactory, Tarkov en COD warzone.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag ongeveer 1700 EUR kosten, ik heb mijn huidige computer ook gebouwd en dat wil ik nu ook weer gaan doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en headset heb ik al, ik zal echter ook een nieuwe monitor moeten aanschaffen. Deze laat ik even buiten beschouwing in de prijs.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel op het moment erg over de hoeveelheid RAM en de verhouding tussen CPU en GPU, graag tips hierover.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was ik altijd NVIDIA fan, echter ben ik in deze bouw uitgegaan van een AMD GPU uitgegaan omdat ik zeer goede dingen hoor over de prijs en kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet weer een aantal jaar (5-7 jaar) goed mee kunnen gaan en de nieuwste games gewoon goed kunnen draaien.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies op het gebied van compatibiliteit en of bepaalde onderdelen geen 'overkill' zijn of nou juist 'afbreuk' doen aan de rest van de bouw.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 290,99 | € 290,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 748,66 | € 748,66 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 89,- | € 89,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 122,02 | € 122,02 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 116,02 | € 116,02 |
Totaal | € 1.738,49 |
Bedankt voor het lezen en natuurlijk zijn alle tips welkom!
Lijst aangepast na onderstaande opmerkingen, dank allen!
[ Voor 8% gewijzigd door Rob_Borgman op 05-11-2024 09:24 ]