Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
Hey allemaal,

Sinds kort heb ik me hobby weer opgepakt en dat is auto fotografie. Ik word vaak uitgenodigd voor evenementen en ik merk dat ik met mijn oude camera (canon 90D) tegen wat dingen aanliep.

De overstap naar een FF is voor mij dan een logische keus, omdat ik bij de evenementen vaak niet genoeg licht heb.

Nu zie ik dat er online wat aanbiedingen zijn van de Panasonic S5 en de S5 II.

Voorheen heb ik de S5 al een keer gehad en ik vond dat een erg fijne camera. Zelf merkte ik weinig van de 'slechte' autofocus, maar volgens mij is dit meer een probleem als je video's maak (iets wat ik niet ga doen).

Wel maak ik rolling shots waarbij ik de auto ga volgen (beweging)

Ik vraag me dus af of de S5 II (meerprijs van 700 euro) het geld waard is als ik alleen fotografeer.

Van google word ik niet veel wijzer, omdat ze het vaak hebben over videografie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 15:51
Nu vandaag zeker S5II.

Ik miste bij de S5 de snelheid van focus bij snelle objecten/sport, ondanks goed glas. Dus heb de S5 verwisseld voor een SL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
dr paaj schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:34:
Nu vandaag zeker S5II.

Ik miste bij de S5 de snelheid van focus bij snelle objecten/sport, ondanks goed glas. Dus heb de S5 verwisseld voor een SL2.
En dat is een groot verschil met de normale S5?

Ken de Leica systemen niet maar de AF van de S5 II is vergelijkbaar met die van de SL2?

[ Voor 12% gewijzigd door Knamix op 05-11-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 15:51
AF van de SL2 is bijna altijd raak, de S5 miste vaak in snelle omstandigheden, is dat erg, dat hangt af van je type fotografie natuurlijk, maar auto's/sport zou mijn keuze niet de S5 meer zijn.

De SL2 is natuurlijk makkelijker als je hetzelfde systeem hebt(Q2) en dat de lenzen passen. Daarom was ik zo overtuigd van de S5II update, de rauwe randjes die de S5 had, zijn echt beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SO-DIMM
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 10:52
Misschien te laat. Ik heb zelf nog de S5 en wil deze op termijn wel upgraden naar de S5II. Ook voor de videomogelijkheden en omdat ik inmiddels ook de 70-200 heb. Een ander voordeel is pre-capture en wanneer je auto's fotografeerd in beweging dan levert je dit mogelijk beelden op die je anders gemist zou hebben. Daarnaast is ook de AI herkenning verbeterd en heb je een betrouwbaardere C-AF.
Ik gebruik de S5 met 24-105mm voor het fotograferen van oldtimers en youngtimers die stil staan voor de verkoop. Daarvoor is een S5 wel goed genoeg.