Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 13:00
Hi,

Titel zegt het eigenlijk al. Ik ben op zoek naar een smartwatch zonder fitness functies.

Het doel is om wel notificaties van mijn android telefoon te krijgen (vooral trillen als ik gebeld wordt), maar zonder alle fitness zaken zoals hartslag, stappenteller, etc.

Gewoon de fitness zaken uitzetten is vanwege complexe redenen geen optie.

Heb al zitten kijken in de pricewatch, maar kom dan uit op ofwel smartwatches die gemislabeld zijn, of die al jaren uit productie zijn.
Zie online ook wel mensen die een pebble hebben aangeschaft, maar wat ik daarvan zie is dat ze al 8 jaar niet meer worden gemaakt, dus niet ideaal.

Heeft iemand toevallig de perfecte oplossing? Prijs maakt niet heel veel uit, maar goedkoper is altijd beter :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
wat wil je dat hij kan? enkel notificaties dorogeven (trillen, geluidje) ?
Of wil je ze ook kunnen lezen?
Of wil je ook terug kunnen sturen mbv smartwatch?
Moet je ook bankapps etc eraan kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
99ruud99 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:34:
wat wil je dat hij kan? enkel notificaties dorogeven (trillen, geluidje) ?
Of wil je ze ook kunnen lezen?
Of wil je ook terug kunnen sturen mbv smartwatch?
Moet je ook bankapps etc eraan kunnen koppelen?
Goede verduidelijkingsvragen ja.

Doorgeven en lezen is wel fijn, dat het schermpje aangeeft "pietje belt". opnemen hoeft niet.

Sms/whatsapp etc doorgeven is niet nodig. Net als andere apps.

Gaat puur om het gebeld worden gedeelte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat die bestaan. Punt is dat stappentellers heel goedkoop zijn om toe te voegen, en meeste mensen die wel willen. Sterker nog, als het een 'echte' smartwatch is, dan heeft die zeer waarschijnlijk een OLED scherm die alleen inschakelt als je je arm draait. Hetzelfde chipje dat dat meet, kan ook je stappen meten. Dus het is dan letterlijk gratis voor ze een stappenteller te hebben.

Geen GPS en mogelijk geen hartslagmeter zal misschien nog wel bestaan, maar geen stappenteller verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Sissors schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:37:
Ik denk niet dat die bestaan.

Geen GPS en mogelijk geen hartslagmeter zal misschien nog wel bestaan, maar geen stappenteller verwacht ik niet.
Ik kan ze tot nu toe ook niet vinden. Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die al die fitness dingen niet hoeft. Dus misschien weet een mede tweaker van een niche product af dat precies daaraan voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bij ome ali in china genoeg te krijgen die geen fitness tracker hebben (vaak een LED die niks doet) maar goed dat is rommel van de hoogste plank.

DIY-projecten heb je ook, maar goed dan moet je het zelf maken en regelen.

Er zijn gewoon weg geen goed werkende out of the box smartwatches die functioneel beperkt zijn met enkel wat je zoekt markt is te niche daarvoor.

Er is genoeg mogelijkheid om een smartwatch dommer te maken door dingen uit te zetten in de software.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 12:11
Robbierut4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:41:
[...]

Ik kan ze tot nu toe ook niet vinden. Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die al die fitness dingen niet hoeft. Dus misschien weet een mede tweaker van een niche product af dat precies daaraan voldoet :)
Het probleem is dat het hebben van die functies de fabrikant geen geld kost en ze het produkt meer maketing kunnen meegeven voor een grotere doelgroep als het wel aanwezig is. Dat zie je ook bij Teleshopping heel duidelijk "maar het kan nog meer" is daar de kreet.

Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld een Garmin aanschaffen, maar die zonder account gebruiken. Als het dan al data verzameld blijft het lokaal (ik las dit onlangs in het grote sporthorloge topic dacht ik), alle functies die je niet wil kun je uitzetten en grotendeels verwijderen van het horloge. Wat dan overblijft is een veredeld notificatieschermpje.
Als dat een werkbare route is voor je zou je nog kunnen kijken of er andere merken bestaan die hetzelfde kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 14:17
Robbierut4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:31:
Hi,

Titel zegt het eigenlijk al. Ik ben op zoek naar een smartwatch zonder fitness functies.

Het doel is om wel notificaties van mijn android telefoon te krijgen (vooral trillen als ik gebeld wordt), maar zonder alle fitness zaken zoals hartslag, stappenteller, etc.

Gewoon de fitness zaken uitzetten is vanwege complexe redenen geen optie.

Heb al zitten kijken in de pricewatch, maar kom dan uit op ofwel smartwatches die gemislabeld zijn, of die al jaren uit productie zijn.
Zie online ook wel mensen die een pebble hebben aangeschaft, maar wat ik daarvan zie is dat ze al 8 jaar niet meer worden gemaakt, dus niet ideaal.

Heeft iemand toevallig de perfecte oplossing? Prijs maakt niet heel veel uit, maar goedkoper is altijd beter :)
Ik vermoed dat er niet heel veel mogelijkheden zijn. De meeste smartwatches zitten vol met sensoren en mogelijkheden. Schaf een goedkope aan (desnoods 2de hands) en schakel dan uit wat je niet wil gebruiken.
Als de horloge iets door moet geven wat je op je telefoon binnen krijgt dan zal een en ander dus wel gekoppeld moeten zijn. Maar als je bijvoorbeeld de functie voor hartslagmeting of GPS gewoon uitschakelt dan is dat ding toch ook dom? Wat is er tegen om iets uit te schakelen? Ik zou in dit geval liever een redelijk courant model hebben met uitgeschakelde functies dan een oud model van jaren geleden waar de functies niet in zitten. Wellicht dat je in de toekomst wel meer mogelijkheden wil gaan gebruiken en dan is het juist wel weer leuk om die te hebben.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Sparkiee schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:01:
Wat is er tegen om iets uit te schakelen?
Zoals ik in mijn openingsbericht al aangaf, het uitzetten van de fitness opties is vanwege complexe redenen geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Ik ken wel smartwatch die alleen "trilling" doen , maar verder geen smart schermpje hebben... Die dingen kosten een tientje bij ome ali

Ja, na paar jaar zijn ze stuk, maar het, die dure Apple Watch heeft zn beste tijd dan ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33

Barrycade

Through the...

Aanzetten dan geen probleem? Want om alleen maar het bellen te kunnen doorgeven naar het horloge moet je je horloge ook rechten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Robbierut4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:41:
[...]

Ik weet dat er simpele fitness trackers zijn met schermpje waarop notificaties (een beetje) langskomen, maar die geen eigen GPS hebben. Die zullen wel hartslagmeter hebben, en uiteraard ook stappenteller.

En nee, je bent niet de enige die fitness dingen niet hoeft. Ik heb de menstruatietracker niet nodig, en toch heeft mijn smartwatch die (denk ik, sommige hebben het iig :P ). Veel geld als fabrikant uitgeven om een beperkte versie te gaan maken waar weinig op zitten te wachten (hartslag meter is bijvoorbeeld voor meer dan alleen sporten nuttig), ipv gewoon schaalvoordelen gebruiken en mensen zaken niet laten gebruiken als ze dat niet willen, is veel goedkoper.

Kijk eens wat er op het moederbord van je PC zit aan dingen die je niet gebruikt. Simpelweg omdat het niet uit kan om speciaal voor mij een versie zonder SATA poorten te maken omdat ik toch M2 SSDs gebruik.

Ik vermoed gezien je posts dat het geen optie is om erover uit te wijden, maar het zou kunnen dat alternatieve bedacht kunnen worden als je je uit wil wijden over de complexe redenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 04-11-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Sissors schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:41:

Ik vermoed gezien je posts dat het geen optie is om erover uit te wijden, maar het zou kunnen dat alternatieve bedacht kunnen worden als je je uit wil wijden over de complexe redenen.
De eisen voor het gewenste product zijn vrij simpel. Om de pols dragen, tijd weergeven, doorgeven als er gebeld wordt wegens trilling en melding op scherm. En vooral geen fitness tracking spul.

Ook geen fitness tracking wat uit te zetten is.

Dus ik denk dat de enige opties zijn een product wat aan de voorwaarden voldoet, of niks kopen. Al hoor ik het graag als jij een 3e optie weet?

Breder waardeer ik het van iedereen die de moeite doet om een reactie te typen. Maar elke reactie die neerkomt op "het kan niet" of "zet het software matig uit" is redundant en overbodig. Die zijn al genoeg gepost ondertussen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 11:51
Een horloge zonder bewegingssensor maar wel met smart functies bestaat volgens mij niet. Net als dat je geen telefoon kunt vinden zonder enige sensoren. Immers, iedere telefoon kan ook als stappenteller fungeren.

Dus heb jij een telefoon op zak, dan heb je een stappenteller bij je.

Ik ken je usecase niet natuurlijk, maar besef wel dat je telefoon al minstens zoveel sensoren heeft.

(Denk aan licht, temperatuur, locatie, beweging, kompas, benadering)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Robbierut4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:36:
[...]

Zoals ik in mijn openingsbericht al aangaf, het uitzetten van de fitness opties is vanwege complexe redenen geen optie.
en die zijn?
ik gebruik mijn horloge exact zoals je wilt, maar wel met sensors uit

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
jack zomer schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:00:
[...]

en die zijn?
ik gebruik mijn horloge exact zoals je wilt, maar wel met sensors uit
Complex.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Robbierut4 Waarom ben je zo mysterieus over de ‘complexe’ redenen dat fitness-functies niet uit te zetten zijn?
Is dit een angst voor straling of privacy? Lijkt mij niks mis mee om dat uit te spreken aangezien dit meer context geeft.

Heb een half jaar geleden eenzelfde ‘onderzoek’ gedaan voor een domme smartwatch voor mijn oma zodat ze kon voelen wie er belde of een berichtje stuurde middels een trilling omdat ze slechthorend was.
Uiteindelijk geen fatsoenlijke watch kunnen vinden zonder de fitness toeters en bellen.

Dus eentje gekocht en al het overbodige uitgezet en enkel de nodige functies behouden. Werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik dacht dat Frederique Constant zoiets heeft gehad. In ieder geval met weinig smart functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Gelukkig zitten hier veel knappe koppen, die niet bang zijn voor wat complexiteit. Hoe meer jij kan vertellen, hoe beter je geholpen kan worden.

En aangezien je op zoek bent naar 'de perfecte oplossing' (spoiler: perfectie bestaat niet, maar dat ter zijde), kan je het eigenlijk niet permitteren om cruciale informatie achter te houden ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Hahn schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:17:
[...]

Gelukkig zitten hier veel knappe koppen, die niet bang zijn voor wat complexiteit. Hoe meer jij kan vertellen, hoe beter je geholpen kan worden.

En aangezien je op zoek bent naar 'de perfecte oplossing' (spoiler: perfectie bestaat niet, maar dat ter zijde), kan je het eigenlijk niet permitteren om cruciale informatie achter te houden ;)
De reden waarom er geen fitness tracking ingebouwd kan zitten is niet relevant toch?

Is een vrij binaire eis, of het zit erin, of niet.

Het waarom complex, is omdat ik de vraag uitzet voor een vriend, en het zijn nogal privacy gevoelige redenen, dus is niet aan mij om daar verder over uit te wijden.
Vooral omdat, zoals ik al zeg, het is vrij binair. Of het bestaat, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:47
Misschien gekke insteek, maar je kunt een techneut vragen een standaard watch fysiek te modden. Waarmee ik bedoel de gps chip en andere ongewenste electronica echt fysiek te verwijderen.
Afhankelijk van je (commerciële?) usecase kan dit een relatief goedkope weg zijn.
Of een -betrouwbare- fabrikant zoeken die custom watches bouwt op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
GeeEs schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:25:
Misschien gekke insteek, maar je kunt een techneut vragen een standaard watch fysiek te modden. Waarmee ik bedoel de gps chip en andere ongewenste electronica echt fysiek te verwijderen.
Afhankelijk van je (commerciële?) usecase kan dit een relatief goedkope weg zijn.
Dat is geen gekke optie! Toevallig ervaring met een fabrikant die custom watches maakt?

Ik ga eens op onderzoek uit hoe moeilijk het is die dingen fysiek te modden. Vrees dat de meeste volledig dichtgelijmd zitten vanwege waterdichtheid etc, maar zullen vast meer "reparatie" vriendelijke opties zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Robbierut4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:23:
[...]

De reden waarom er geen fitness tracking ingebouwd kan zitten is niet relevant toch?

Het waarom complex, is omdat ik de vraag uitzet voor een vriend, en het zijn nogal privacy gevoelige redenen, dus is niet aan mij om daar verder over uit te wijden.
Wikipedia: XY problem

Daarom wordt ernaar gevraagd.

Maar geen fysieke stappenteller betekend ook dat je niet het scherm automatisch aan/uit kan laten gaan bij draaien van de pols. Tel erbij op dat die chipjes bijna niks kosten, en je gaat ze gewoon niet vinden. Dus dan is het binaire antwoord: Het bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]

prima. vraag je vriend dan even hier te reageren zodat hij het ''complex'' kan uitleggen..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
Kijk op youtube, er zijn veel electronic repair channels.
Niks is te gek!
Het is micro electronica, en er zullen minder en betere modellen zijn qua repairability idd.

Zelf geen ervaring met fabrikanten.
Maar als je dergelijke YT channels bekijkt komen de grootse online diy fabrikanten gegarandeerd voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

[...]

Dat is het wel je vraagt een complexe vraag en wil blijkbaar alleen maar complexe oplossingen zien, je stelt een vraag aan een open community en wil niet het probleem vermelden.

Tweakers is geen helpdesk, we zien ook graag waarom, mocht het iemand anders kunnen helpen in de toekomst.

Het is wederzijdse informatie delen niet enkel nemen.

En voor privacy gevoelig is er echt genoeg op te lossen met software matige oplossingen, mijn smartwatch kan echt niet alles en zeker niet zomaar informatie doorsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 04-11-2024 17:46 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Respecteer aub de antwoorden van de TS. Als je dat niet aanstaat ben je niet verplicht om te helpen; hier posten is niet verplicht. TS herhaaldelijk blijven vragen naar zijn beweegredenen is ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Waarom niet een hele simpele "smartwatch" en daarbij het "fitness" gedeelte gewoon niet gebruiken. Dus niet uit of aan zetten maar gewoon niet naar om kijken ook al zit het erin. De Mi Band is een hele simpele waarmee je meldingen van je telefoon kunt ontvangen en een lange tijd kan zonder opnieuw op te laden. Voor die "smartwatch" zijn ook alternatieve apps beschikbaar als je de fabrikant niet vertrouwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
GeeEs schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:25:
Lastige hierin is dat nogal eens alles op 1 chip zit. En vooral echt héééél klein is. Ik heb al eens een smartwatch opengehad, en dat is allemaal nóg kleiner als een telefoon. Microscopisch werk dus, en je hebt schema's nodig, die bij de meeste bedrijven als high classified beschouwd worden.
Je kunt het zeker commercieel proberen, maar als de electronica echt nonfunctioneel moet zijn, en niet software matig uit te schakelen, dan hangt daar wel een erg fors prijskaartje aan. Bovendien weet je niet zeker of het eindproduct wat daarna opgeleverd is, daadwerkelijk hardwarematig dichtstaat, of stiekem toch alleen softwarematig.

Ik zou het dan eerder in de richting zoeken van een uitgeklede ontvanger, zoals een airtag of smarttag. (Die natuurlijk niets meer aan boord heeft dan een buzzer en een BT zender/ontvanger.)

De GPS zit in je telefoon, niet in die tag. Je moet dan dus alleen een app ontwikkelen die bij een notificatie, de buzzer in de tag laat afgaan. En dan mod je die hele tag in een polsbandje (bijv 3D geprint) en dan heb je iets wat volgens mij voldoet. Wellicht neem je dan juist geen bekend merk zoals een tag van samsung of apple...

Alleen blijft het zo dat je natuurlijk alle niet-gewenste trackers alsnog wel in een telefoon hebt zitten, maar dat was in de oorspronkelijke vraagstelling ook al zo.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het is ook lastig advies te geven zonder de beweegredenen te kennen. Eg de hartslagsensor zou je kunnen afplakken, misschien zijn er straps die het doen (lijkt er wel op). Maar dan heb je nog wel de hardware,

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 04-11-2024 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

De eisen zijn te overzien,
1) het moet trillen als er gebeld wordt (ook via W'app etc of alleen GSM?)
2) En je moet de tijd kunnen aflezen.
3) - en dat is de lastigste - het moet in één apparaat zitten.

Ik zou zoeken in de wereld van doven en slechthorenden, die hebben nut aan een dergelijk apparaat dat trilt.

Er scheen vroeger een BlueQ bestaan te hebben dit het kon, maar nu elke smartwatch die functionaliteit ook heeft is die markt denk ik opgedroogd.

EDIT: Dit zou een optie kunnen zijn @Robbierut4 https://www.intendime.com/en/kitme/

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 04-11-2024 18:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Mistraller schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:00:
[...]

Lastige hierin is dat nogal eens alles op 1 chip zit. En vooral echt héééél klein is. Ik heb al eens een smartwatch opengehad, en dat is allemaal nóg kleiner als een telefoon. Microscopisch werk dus, en je hebt schema's nodig, die bij de meeste bedrijven als high classified beschouwd worden.
Je kunt het zeker commercieel proberen, maar als de electronica echt nonfunctioneel moet zijn, en niet software matig uit te schakelen, dan hangt daar wel een erg fors prijskaartje aan. Bovendien weet je niet zeker of het eindproduct wat daarna opgeleverd is, daadwerkelijk hardwarematig dichtstaat, of stiekem toch alleen softwarematig.

Ik zou het dan eerder in de richting zoeken van een uitgeklede ontvanger, zoals een airtag of smarttag. (Die natuurlijk niets meer aan boord heeft dan een buzzer en een BT zender/ontvanger.)

De GPS zit in je telefoon, niet in die tag. Je moet dan dus alleen een app ontwikkelen die bij een notificatie, de buzzer in de tag laat afgaan. En dan mod je die hele tag in een polsbandje (bijv 3D geprint) en dan heb je iets wat volgens mij voldoet. Wellicht neem je dan juist geen bekend merk zoals een tag van samsung of apple...

Alleen blijft het zo dat je natuurlijk alle niet-gewenste trackers alsnog wel in een telefoon hebt zitten, maar dat was in de oorspronkelijke vraagstelling ook al zo.
toon volledige bericht
Goed punt. De gedachte van een all-in-one chip schoot ook door mijn hoofd.
Dan is idd custom manufacturing nog een route.
Ik geloof absoluut, zeker als je genoeg resources hebt, dat er relatief simpel zoiets te maken is. Desnoods het hele concept uitbesteden. Zijn allemaal redelijk standaard eisen van bestaande functies. De hardware kost vrijwel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
GeeEs schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:53:
[...]

Ik geloof absoluut, zeker als je genoeg resources hebt, dat er relatief simpel zoiets te maken is. Desnoods het hele concept uitbesteden. Zijn allemaal redelijk standaard eisen van bestaande functies. De hardware kost vrijwel niks.
Geen enkel apparaat wat wij nu in onze handen hebben is duur in materiaal. Alles zit in engineering cq design. Is al snel onbetaalbaar bij stuksproductie. Het is ook heel makkelijk om een BT ontvanger en een display te regelen, desnoods met geluidje, maar niet op polsformaat nivo. Als je bedenkt dat zelfs een raspberry pi pico al te groot is, en ook teveel stroom verbruikt als je het een acceptabel tijdje wilt gebruiken op accu.
Ik denk dat je echt met off-the-shelf hardware moet starten en dan kijken of je dat voor je doel kunt doorontwikkelen.
Als je zoekt op bluetooth key finder heb je al best wat goedkope items, die niet automatisch deelnemen aan het samsung of apple netwerk.
Kijk dan of je een basis uurwerkje ergens kunt scoren. Maak een 3D ontwerp waar beide delen in passen (zal iets dikker worden maar goed, je moet wat) en print dat dan in flexibel TPU.
Als je zelf een beetje 3d kunt designen of een basisontwerpje van Thingiverse verder kunt editen tot iets bruikbaars, dan denk ik dat dit best-bet is zeker als budget ook een limiterende factor is.
Heb je alleen nog telefoonsoftware die een "find" berichtje stuurt via bt indien er een notification van belang binnenkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 05-11-2024 01:42 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Ik speelde nog even in mijn hoofd met deze vraag, en bedacht ineens dat met de gestelde eisen, een goed uitgangspunt ook al een BT headset/oordopje kan zijn.
Deze kan simpele button acties naar een bt device sturen en notificaties ontvangen. Zelfs telefoon gesprekken draadloos beantwoorden en voeren indien gewenst.

Voeg een haptic feedback device toe en je bent er.
Display zal wat meer aansturing vergen, maar kan optioneel vast ook wel iets mee.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeEs op 05-11-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:01

Rmg

[...]

Omdat "Fitness functies" nogal een breed scala aan sensoren kan gebruiken.

Een smartwatch zonder GPS is nog wel te vinden, als het om locatie-privacy gaat.

Een smartwatch zonder hartslagsensor om health-privacy is al een stuk lastiger.

Een smartwatch zonder accelatiemeter, die als stappenteller kan fungeren, is bijna onvindbaar omdat die sensor ook voor andere dingen gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
GeeEs schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:53:
[...]

De hardware niet nee. Maar als je een compleet nieuwe smartwatch maken gaat uitbesteden, inclusief de benodigde software (het is niet alsof het hele hardware ontwerp er open source al ligt), en je echt een fatsoenlijke kwaliteit wil (dus niet een arduino met schermpje om je pols), en je gaat dat uitbesteden, hoeveel ton heb je dan ervoor over? Misschien ben ik nu echt te pessimistisch, maar ik verwacht dat je echt minimaal over zulke bedragen gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Sissors schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:12:
[...]

De hardware niet nee. Maar als je een compleet nieuwe smartwatch maken gaat uitbesteden, inclusief de benodigde software (het is niet alsof het hele hardware ontwerp er open source al ligt), en je echt een fatsoenlijke kwaliteit wil (dus niet een arduino met schermpje om je pols), en je gaat dat uitbesteden, hoeveel ton heb je dan ervoor over? Misschien ben ik nu echt te pessimistisch, maar ik verwacht dat je echt minimaal over zulke bedragen gaat hebben.
Dat "arduino om je pols" idee bestaat idd al. Open source zelfs. Ik lees nog nergens dat dit door TS wordt afgewezen an sich.
Kan je zo laten maken bij JLC pcb of elke andere pcb boer. Of je ontwikkelt obv. dat concept nog wat door.

Form factor kan je eventueel aanpassen.
Behuizing eromheen (laten) maken.
Denk dat dit echt geen tonnen hoeft te kosten qua ontwikkeling. Vooral tijd en beetje creativiteit.

Maar je hebt zeker een punt. Sky is the limit hier.

Om nog even aan te vullen met het BT oordopje/headset idee.
Gek gezegd, bind een random bestaand oordopje met polsbandje om je pols en je hebt feitelijk al wat TS zoekt. Enige is de haptic feedback en een schermpje met de tijd. Dat laatste is volgens mij al ondergeschikt als ik de eisen van TS goed lees/begrijp.
Haptic device koppelen/delen met de speaker uitgang is het eerste wat in me opkomt, maar dat kan vast ook anders.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeEs op 05-11-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:50:
[...]

Omdat "Fitness functies" nogal een breed scala aan sensoren kan gebruiken.

Een smartwatch zonder GPS is nog wel te vinden, als het om locatie-privacy gaat.

Een smartwatch zonder hartslagsensor om health-privacy is al een stuk lastiger.

Een smartwatch zonder accelatiemeter, die als stappenteller kan fungeren, is bijna onvindbaar omdat die sensor ook voor andere dingen gebruikt wordt.
Hartslag kan je afplakken, gps maakt geen inbreuk zonder een data verbinding en dan blijft inderdaad de acceleratiemeter over.

Maar als je de fabrikant niet vertrouwd met GPS dan zou ik ook niet zo maar via een app koppelen aan je telefoon. Gezien die telefoon ook over GPS beschikt ben je waarschijnlijk het beste uit bij een horloge van hetzelfde merk (Apple, Google, Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
Ik vrees dat er geen product bestaat wat aan de eisen voldoet.

Zelfbouw ga ik eens dieper in duiken, zag wel iets over een open source smartwatch dat mogelijk voldoet. Dank voor dat idee @GeeEs / @Sissors / @Mistraller

Verder uberhaupt dank aan iedereen die een inhoudelijke reactie heeft geplaatst Knip, dit laatste was niet nodig.
@RoD zou je het topic misschien willen sluiten, denk dat er niet veel kans is dat het perfecte product nog wordt aangeraden :(

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 08-11-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Er is nog een extra optie, namelijk AsteroidOS op een horloge installeren(ondersteunt een beperkt aantal horloges)
https://asteroidos.org/

Hiermee kun je zelf bepalen welke functionaliteit je smartwatch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 17:13

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Topic gesloten op verzoek TS

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.