WIFI uit op Ziggomodem, verbinding weg met interne apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:46

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik heb thuis de volgende situatie:
Ziggo modem verzorgt DHCP. IP adres: 192.168.178.1
Synology NAS: IP adres: 192.168.178.210 (statisch), op de NAS draait een Omoda Controler die mijn 3 AP's (die bekabeld zijn aangesloten) aanstuurt. (.2, .3 en .4)
AP's zenden allemaal dezelfde configuratie uit.

Eigenlijk heeft dit altijd prima stabiel gedraaid, alle clients krijgen een IP, hebben internet.. gewoon stabiel.

Een paar weken terug had ik ineens iets raars.
Op de laptop van de zaak kon ik, verbonden met WIFI, geen verbinding meer krijgen met de shares op de NAS. Ik doe dat altijd op IP adres.
Ook Kodi op mijn chromecasts (beneden, zolder) konden geen verbinding meer krijgen met de shares.

Allerlei zaken opnieuw opgestart, maar leek niet te werken.

Echter, mijn privelaptop zat aangesloten op mijn werkplek via een dockingstation, die docking is bedraad aangesloten. Daar kon ik wél verbinding leggen met de NAS. Ik kon ook niet meer printen naar mijn WIFI printer bijvoorbeeld, die ook een vaste configuratie heeft.

Goed, dan ga je nadenken wat je hebt gewijzigd de afgelopen tijd:
Ik heb de WIFI van de Ziggo modem uitgezet. Rond die tijd is het gebeurd.

Zojuist weer de WIFI aangezet op het Ziggo modem, en waarempel.. ik kan weer verbinding maken met de NAS en andere apparaten.
Maar ik zit gewoon op zolder, ben verbonden met mijn AP op zolder, heb dezelfde netwerkconfiguratie als voordat ik de WIFI weer aanzette.

Heeft iemand enig idee wat er gebeurt? Ik heb al gegoogled, maar kan niets vinden. Ik begrijp niet waarom mijn apparaten niet meer te vinden zijn in mijn interne netwerk op het moment dat ik de WIFI uitzet op mijn Ziggo modem,

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 04-11-2024 14:47 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
St@m schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:45:
Heeft iemand enig idee wat er gebeurt? Ik heb al gegoogled, maar kan niets vinden. Ik begrijp niet waarom mijn apparaten niet meer te vinden zijn in mijn interne netwerk op het moment dat ik de WIFI uitzet op mijn Ziggo modem,
Hoe heb je de AP's ingesteld?
Mijn eerste ingeving is dat ze iets aan meshing doen op basis van de wifi in je Ziggo modem.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:46

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ze doen niets met mesh, mesh staat uit binnen mijn netwerk. In principe doen mijn ap's helemaal niets met het wifi netwerk van het Ziggo modem.

Ik ga eens testen met wifi uit en een andere dhcp server (op de Synology)

Edit: Helaas, WIFI uit op het modem en een andere DHCP Server geeft hetzelfde resultaat.

[ Voor 39% gewijzigd door St@m op 04-11-2024 18:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels