Macbook Air 2012 Windows installeren grijs scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:20
Mijn vraag

Ik probeer mijn MacBook Air 2012 nieuw leven in te blazen. Als ik Windows installeer gaat alles goed, tot het scherm laten we beginnen met iw regio, is deze juist. Dan gaat de MacBook uiteindelijk op een grijs scherm en na opnieuw opstarten blijft dit.

Concrete vraag: hoe installeer ik Windows 10 op deze Mac zonder deze problemen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

MacBook Air 2012 met MacOS Monterey
Kruidvat 64GB USB-stick (gebruik ik altijd voor Windows installaties)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Opnieuw bestand gedownload en USB gemaakt
Win+ctrl+shift+B, gebeurt niks
Ik kan er eigenlijk niets over vinden op Google

De installatie super snel voltooien (zo veel mogelijk overslaan). Als ik dat doe werkt alles, ook na restarten, maar uiteindelijk werd het beeld toch weer grijs tijdens het installeren van de drivers. Als ik dan Win+ctrl+shift+B doe, hoor ik een piepje.

Beste antwoord (via JoshuaO038 op 21-11-2024 20:35)

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gebruik je Bootcamp om Windows te installeren? Zo niet, dan kan het best weleens zijn dat Windows geen drivers heeft voor (een deel van) de hardware van je Macbook Air. Ik zou dus eerst de meest recente versie van macOS op de Air herinstalleren en van daaruit met Boot Camp Windows erop zetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
Gebruik je Bootcamp om Windows te installeren? Zo niet, dan kan het best weleens zijn dat Windows geen drivers heeft voor (een deel van) de hardware van je Macbook Air. Ik zou dus eerst de meest recente versie van macOS op de Air herinstalleren en van daaruit met Boot Camp Windows erop zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Besef je dat Windows 10 over een jaar ook niet meer wordt ondersteund, dus of het verstandig is om daar nu veel tijd in te steken is maar de vraag. Wellicht is een courante Linux distro een betere optie, zoals een LTS variant van Ubuntu.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@fondacio als ik via Boot Camp een USB probeer te maken, stopt hij en zegt hij dat het is mislukt. Daardoor is een USB stick van mij al corrupted geraakt omdat hij ineens stopte

@nelizmastr dat klopt maar daar heb ik geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
JoshuaO038 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:27:
@fondacio als ik via Boot Camp een USB probeer te maken, stopt hij en zegt hij dat het is mislukt. Daardoor is een USB stick van mij al corrupted geraakt omdat hij ineens stopte

@nelizmastr dat klopt maar daar heb ik geen problemen mee
Het lijkt me dan een goed idee om het met een andere USB-stick te proberen en het proces tot het einde te laten lopen. Anders is de kans niet zo groot dat je een werkende Windows-installatie krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoshuaO038
Excuus voor de late reactie, ik heb het de afgelopen weken erg druk gehad. Het is uiteindelijk gelukt door een clean install uit te voeren en dan boot camp te gebruiken. @fondacio bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JoshuaO038 Weet dat je ook gewoon een recente versie van MacOS kan installeren met behulp van OCLP.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@Greatsword dat wist ik al, maar bedankt voor de tip. Ik gebruik eigenlijk vooral Windows dus vind het zonde om daar tijd in te stoppen
Pagina: 1