Verdiepingsvloer extra isoleren (zinvol?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:53
Wij zijn momenteel bezig met de verbouwing van onze "nieuwe" woning. Nu hebben we de plafonds verwijderd om de elektra aan te passen en hier komen straks weer nieuwe gipsplaten onder.

Boven deze verdieping zit een opbergzolder (door middel van Vlizotrap). Deze opbergzolder wordt niet verwarmd. Is het zinvol om tussen de balklaag extra isolatie aan te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZonr0pvEoS8vBS9SpCXS1nrJN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcgpSSxFpQuWUNkkU4ZcjoYH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zorgt er meteen voor dat het contactgeluid verminderd wordt aan de bovenkant van de muren lijkt mij.

Moet ik nog ergens rekening mee houden of kan ik er gewoon steenwol op dikte tussen stoppen en dan gips eronderdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het is altijd zinvol (als je het mij vraagt). Schat dat je ongeveer 1000,- kwijt bent voor 50m2 aan goede (Knauf Naturoll 032) glaswol van 17-20cm dik. Ik heb zelf mijn dak met 17cm glaswol gedaan, en dan de verdiepingsvloer (zelfde als bij jou, bergzolder) ook nog eens met 10cm tot wel 27cm gedaan. Dat was afhankelijk van een stuk schuin aflopend dak. Het verschil in die kamer is overigens wel duidelijk te merken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:29
hangt er ook vanaf of je de zolder wel of niet binnen de geisoleerde buitenschil ziet, en of dat dan voldoende is.
Alle beetjes helpen natuurlijk maar hangt ook af van hoe je de buitenschil (dak / muren) isoleert.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Let hiermee wel op dat je de zolder isoleert en de kans op vorst op de zolder dus toeneemt. Lopen daar waterleidingen?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:51
Gezien je zolder niet verwarmd is, zou ik zeker de tussenruimte (in dit geval je plafond) isoleren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ja doen nu het het nog open ligt, daarna gebeurt het toch nooit meer. Heb je alleen maar comfort van.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:52
Mocht je het te duur vinden, pak b keuze gladwol,. Kost geen drol en elke verhoging helpt al flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:59
Eens met bovenstaande, ik zou het wel isoleren. Hier verbouwen we de bovendieping kamer voor kamer en stop ik ook elk plafond vol met glaswol als het open ligt (zolder is geïsoleerd maar niet verwarmd).

Zie ik daar ook een schuin op de foto? Kun je die ook na isoleren?

[ Voor 14% gewijzigd door Terrz op 04-11-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:53
Het schuine deel zijn al geïsoleerde dakplaten.

Wij gaan dan de schil ertussen ook volstoppen met glaswol. Volgens mij zijn glaswoldekens dan de goedkoopste en snelste optie om er onderdoor te trekken/duwen?

Kleine moeite, groot plezier voor de toekomst.

Dank allen voor de snelle reacties en praktijkervaringen!

[ Voor 21% gewijzigd door Borne op 04-11-2024 16:23 ]

Pagina: 1