Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasyboy007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 20:33
Hallo,

Ik krijg voor werk een nieuwe laptop en krijg hierbij de keuze voor een Windows laptop of Macbook. Helaas weet ik nog niet welke versie van de Macbook, dit zou de keuze al misschien wat makkelijker kunnen maken. Aangezien niet alle macbooks een dual monitor setup ondersteunen.

Ik heb namelijk een dual monitor setup die voor windows laptops prima werkt aangezien ik door middel van MST daisy link beide monitors via 1 kabel kan verbinden. Ik heb wel gelezen dat MST daisy link niet ondersteund wordt door Apple en dat dus niet gaat werken.

Nu hangt het dus af welke Macbook (air/rpo) M1/2/3 chip ik zou mogen kiezen. Maar stel ik zou een Macbook Pro met de M2/3 pro chip mogen kiezen, is het dan mogelijk om op een manier deze te verbinden met 1 kabel via bijvoorbeeld een docking ofzo.

De monitors die ik heb zijn de: https://tweakers.net/pric...n-b1-zwart/specificaties/

Hier zit al een USB-C docking in verwerkt maar weet niet of dat dan goed samenwerkt met een macbook.

Oftewel mijn vraag, stel ik mag een macbook kiezen die 2 monitors aan kan. Is het dan mogelijk om een setup te creëren waardoor ik met 1 kabel vanuit de macbook beide monitors kan blijven gebruiken? Ik zou het dan geen probleem vinden om hiervoor een docking los nog te moeten aanschaffen.

Beste antwoord (via sebasyboy007 op 05-11-2024 17:02)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanaf de M3 kun je op alle MacBooks 2 externe schermen gebruiken (op de standaard M3 alleen in clamshell modus, dus met scherm van de laptop dicht). Op M2 en M1, die Apple niet meer nieuw verkoopt in laptops, ligt dat anders inderdaad.
Hier is omheen te werken door een dock met displaylink te kiezen, zolang je geen grafisch werk doet is dat ruim voldoende.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanaf de M3 kun je op alle MacBooks 2 externe schermen gebruiken (op de standaard M3 alleen in clamshell modus, dus met scherm van de laptop dicht). Op M2 en M1, die Apple niet meer nieuw verkoopt in laptops, ligt dat anders inderdaad.
Hier is omheen te werken door een dock met displaylink te kiezen, zolang je geen grafisch werk doet is dat ruim voldoende.

I reject your reality and substitute my own