Bedrijf accepteert retouren van een showroommodel niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
Mijn vraag
Wat zijn mijn rechten, wat kan ik het beste doen als het bedrijf niet meebeweegt

Situatie

Hi,

Ik heb vorige week na een lange zoektocht en bedenktijd een showroommodel besteld (via creditcard) bij een web winkel, Nu is deze vrijdag geleverd en ik ben niet blij met deze aankoop, de zitting is te klein en de kwaliteit van het product is toch slechter dan verwacht aangezien de hoofdsteun stuk lijkt te zijn (deze zit geheel los bij de hoofdkussen ipv dat hij in stapjes te verstellen is).

Twee dingen dus:
- Het is een showroommodel
- Het product lijkt niet goed/in orginele kwaliteit te zijn

Ik heb het bedrijf geinformeerd via de mail dat ik het product wil retourneren, het bedrijf informeerde mij via de mail dat het niet doet aan retourneren van showroommodellen. Iets wat mij niet was opgevallen op de webpagina (die 1 uur na bestelling offline is gehaald, ik betwist of dit er wel stond). Bij andere showroommodellen staat dit er overigens wel. Het staat ook niet op de factuur en ook niet expliciet vermeld op de retourpagina.

Bedrijf biedt een kortingscode aan voor een nieuwe stoel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een vraag uitstaan bij ING wat betreft mijn rechten omtrent geldteruggave.

Ik heb het bedrijf het volgende gemaild met linkjes naar de volgende webpagina:
Webwinkelkeur
acm

Wat naar om te lezen dat ik dit niet volgens jullie kan retourneren, ik had dit namelijk niet op de webpagina gezien? Normaliter zie ik dit soort dingen wel ook omdat ik aardig wat heb gekeken naar de pagina. Ik heb ook verder geen nut aan een kortingscode aangezien ik nu al met een stoel zit die ik niet wil.

Ik wil zeker niet lastig doen, maar aangezien dit wel erg veel geld is voor een stoel (voor mij), wil ik nogmaals onderstrepen dat ik gebruik wil maken van mijn herroepingsrecht. Dit is volgens mij toepasbaar op het product aangezien: Ik het product online besteld heb, netjes heb uitgepakt en geprobeerd en in de verkregen staat terug kan/wil sturen, ook is dit product niet beperkt houdbaar. Ik refereer dan ook naar dit artikel van webwinkelkeur & dit artikel van het ACM, waarin expliciet staat dat herroepingsrecht ook geldt voor showroommodellen.

Ik zag ook dat jullie de webpagina vrij snel offline hadden gehaald voor het product (ik neem aan dat dat is omdat jullie er maar 1 op voorraad als showroommodel hadden, niet dat ik denk dat jullie slechte intenties hadden ofzo) maar voor mij is het dus te betwisten of het op deze webpagina wel stond. Het staat verder ook niet op de factuur of op de retourpagina, iets wat ik wel uitgebreid had bekeken.

In verwachting van uw antwoord,

Stunnend211

Beste antwoord (via stunnend211 op 04-11-2024 13:03)

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:11
Succes! Lijkt me een prima mail.
Even wachten op een reactie lijkt me een goed uitgangspunt.

Ondertussen kan je de vele topics hierover even door lezen.

Grofweg:
Blijven ze nee zeggen? Dan in gebreke stellen. Daarna op naar de rechter.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:11
Succes! Lijkt me een prima mail.
Even wachten op een reactie lijkt me een goed uitgangspunt.

Ondertussen kan je de vele topics hierover even door lezen.

Grofweg:
Blijven ze nee zeggen? Dan in gebreke stellen. Daarna op naar de rechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

-d-

creditcard
Top, geef ze nog een laatste kans het op te lossen, anders bel je je credit card aanbieder en kan je het gewoon via hun claimen. Zorg wel dat je de communicatie e.d. even bijhoudt voor het dossier van de creditcard maatschappij, ze kunnen daar om vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
Bedankt Smobbo & -d

Ik heb antwoord gehad van hun via de mail & telefonisch en ze accepteren het retourneren nu wel, dit omdat ze het zogenaamd niet op de factuur hadden gezet... (niet omdat het uberhaupt niet mag ofzo).

nogmaals bedankt voor de reacties!