Woning door particulier op glasvezel laten aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AronAlicante
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-06 15:35
Hallo allemaal!

Ik zit met een enigszins onhandige situatie. Binnenkort verhuis ik naar een ander huis waarvoor ik een abonnement bij Ziggo heb afgesloten. Ik had bewust voor Ziggo gekozen, omdat de vorige bewoners een oud echtpaar waren en nog geen glasvezel hadden en ik op korte termijn toch internet wilde. Helaas is bij de verbouwing waarschijnlijk iets fout gegaan en hebben de aannemers het aansluitpunt verwijderd/weggewerkt zonder dat we weten waar dit is.Uiteraard ontdekte ik dit pas toen ik zelf het Ziggo-kastje wilde aansluiten en alles goed en wel afgewerkt was. Een week later heb ik samen met een ziggo-monteur het huis van onder en boven afgezocht, maar nergens is het aansluitpunt te vinden. De klussers konden zich ook niet herinneren op ze iets ergens waren tegengekomen :|
De ziggo-monteur adviseerde mij om via Mijnaansluitingen.nl een nieuwe internetaansluiting bij het huis aan te laten leggen. Even op de website gekeken, maar daar werd geadviseerd om de aanvraag minimaal 18 weken van tevoren te doen :/

Nu wil het lot dat er wél glasvezel in de straat ligt en de draadjes daarvoor voor mijn woning uit de straat komen. Het hoeft dus alleen nog naar binnen gebracht te worden, maar na gebeld te hebben met Delta hoorde ik dat dit ook minstens een maand (al dan niet langer) gaat duren. Is er een mogelijkheid dat ik dit door een particulier kan laten doen? Of is het gewoon een kwestie van de tijd uitzitten en het voorlopig met een mobiele hotspot te moeten doen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:02
AronAlicante schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:23:
Nu wil het lot dat er wél glasvezel in de straat ligt en de draadjes daarvoor voor mijn woning uit de straat komen. Het hoeft dus alleen nog naar binnen gebracht te worden, maar na gebeld te hebben met Delta hoorde ik dat dit ook minstens een maand (al dan niet langer) gaat duren. Is er een mogelijkheid dat ik dit door een particulier kan laten doen? Of is het gewoon een kwestie van de tijd uitzitten en het voorlopig met een mobiele hotspot te moeten doen?
Dat zal door Delta moeten gebeuren, ben bang dat je je tijd moet uitzitten.

In de tussentijd is misschien Klik&Klaar van Odido wel iets voor je: https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@AronAlicante als eventuele overbrugging zou je aan de buren kunnen vragen of je tijdelijk op hun (wifi) netwerk mag inloggen, scheelt weer een hotspot gebruiken.

Ik heb dit bij beide verhuizingen ook gevraagd aan mijn buren. Kan je meteen even kennis met ze komen maken (als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AronAlicante
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-06 15:35
FredvZ schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:50:
[...]

Dat zal door Delta moeten gebeuren, ben bang dat je je tijd moet uitzitten.

In de tussentijd is misschien Klik&Klaar van Odido wel iets voor je: https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar
Oh, wat top! Dat klinkt als een goede overbrugging! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kunnen ze van Ziggo uit niet met een tracer langskomen om te bepalen waar de kabel precies loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 21:59

Ttje

"We shall never surrender"

Ik heb recent (lees: in oktober) een na-aansluiting laten uitvoeren bij Delta. Dit was binnen een week gebeurd; BAM Infra verzorgde dit. Alles werkend en netjes achtergelaten.

Tegen mij werd ook van te voren verteld 4 á 8 weken, maar naar een paar dagen (maandag) werd ik dus al gebeld voor het inplannen van een (graaf)afspraak op vrijdag dezelfde week.

De klus zelf stelt inderdaad niks voor en kostte hooguit 1,5 uur, maar dit moet Delta/BAM doen omdat ze ook een Delta FTU plaatsen en deze doormeten.

Edit; Wb Ziggo, misschien een idee om een KLIC melding te doen zodat je weet waar en hoe de kabels lopen naar het huis om zo verder en gerichter te kunnen zoeken naar je Ziggo AOP?

[ Voor 22% gewijzigd door Ttje op 05-11-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 09:25

WeirdEye

Eindbaas

Meestal bij oudere woningen komt de coax de woonkamer binnen aan de voorzijde in de hoek.
Vaak eerste punt dichtste bij de straat, je zou voorzichtig daar wat kunnen graven in de tuin of hem hem tegen komt. Meestal liggen ze rond de 30 a 60cm diep, maar gaan ze rond de 20 a 30 cm diep de woning binnen.

Vaak ligt er voor het huis ook een lus met wat extra kabel, dan nieuw gat boren en invoeren. Dan kan Ziggo weer nieuwe contactdoos opzetten.
Pagina: 1