Toon posts:

USB op Abit PR5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op dit moederbord in de toekomst een USB apparaat aansluiten en nou heb ik dus de volgende vragen:

Dit was denk ik een van de eerste moederborden met USB, nou had ik 2-3 jaar geleden gehoord dat USB niet helemaal correct werkte op deze moederborden, iemand misschien duidelijkheid daarover?

Ten 2e, de usb aansluitingen zitten nog op het moederbord, nu heb ik nog van een asus a7m moederbord zo'n usbkaartje met 2 van die flatcables (die dus op die pinnetjes moeten) zou dat eventueel werken? Zo niet, welke kabeltjes moet ik dan kopen?

Heb overigens geen PCI slot vrij dus een USB PCI kaart zal niet lukken.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het probleem van de niet werkende USB lag volgens mij niet aan de hardware, maar aan de drivers op dat moment (Win95). Het driver probleem is tegenwoordig niet echt een probleem meer dus dat zal het probleem niet zijn.

Dat van die kabeltjes: kijk even in de boekjes en vergelijk de layout van de aansluitingen: als die hetzelfde is gaat het wel goed, zo niet moet je even kijken of je zelf wat kan 'modden' of dat je echt een andere kabel nodig hebt.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Precies. Ik heb ook een PR5-2 in de P166MMX beneden zitten. Met 2 USB poorten. Nooit gebruikt, omdat er Win95 OSR2 op staat. En pas vanaf OSR2.1 was er enige redelijke USB support. En pas in Win98 was de support van de software kant fatsoenlijk voor elkaar.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een Abit PX5, en 2 machines met een Gigabyte board (440BX, AT) Alle drie hebben ze zo'n zelfde header (4x2) voor USB. Weet iemand waar je die kabeltjes kan bestellen ?