Houten vloer egaliseren voor vloerbedekking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolleTim
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-11-2024
Hoi!

Binnenkort wordt er vloerbedekking op mijn overloop gelegd. Momenteel ligt er een houten ondervloer die er niet uit kan.
Ivm de hoogte van de dorpels en deuren, kan er geen extra ondervloer gelegd worden.

Bij het inmeten gaf de stoffeerder aan, dat je mogelijk na verloop van tijd lijntjes van de houten vloer zou kunnen gaan zien. Ik kan het me bijna niet voorstellen, want de vloerbedekking is niet heel erg dun. Toch wil ik dit advies van harte nemen en de spleten tussen de planken opvullen.

Ik heb twee vragen:
- Hoe kan ik het beste de smalle kieren tussen de planken opvullen? Kit ik deze gewoon af, want flexibel. Of ga ik dit vullen met houtvuller? Ik ben dan zelf bang dat dit na verloop van tijd breekt, scheurt en de korrels vuller onder de vloerbedekking bobbels gaan vormen.

- Hoe vul ik de grotere kieren aan de zijkanten het beste?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Tim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohAL_4l2LdqE8rV48Gx3VLHV-iU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/TWBs1ZL1asNvOtsWVBjFaaJf.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdR34tvkfRTOhW6lvyTtSVSTdDQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/SLHGXjGMaxEOrrxa4wH2avVv.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqMXSDdhzQpDLdx0ZvzXVFAZZEA=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/f9VF7HKQKFbNbkbnGDONNJaz.gif?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:12
Ik ga er van uit dat je met een 3 mm ondervloer toch nog weg kan komen? Dan kun je kiezen uit verschillende opties, waaronder XPS of rubberkurk. Die laatste heb ik in 2019 ook op een houten overloop gebruikt. Geen plankenpatroon in de vloerbedekking te zien tot nu toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 04-11-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Wellicht toch even informeren bij je tapijtlegger wat hij zou adviseren? Hij heeft vaker met dit bijltje gehakt dunkt mij. Deuren paar mm afkorten is opzich geen probleem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:32
Je kan toch gewoon 3cm van de deur afzagen?

Lekker rubber ondervloertje en dan je tapijt.
Alsof je over wolkjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolleTim
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-11-2024
De deuren inkorten is het probleem niet. Dat zit hem in dat de dorpels naar de slaapkamers dan te laag worden. Die ophogen en de deuren inkorten is dan ook weer zo wat.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Heb je een foto van je dorpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:10
Ligt er nog een vloer onder de plankjes?

Dan zou ik het 'oude' eruit halen en opnieuw opbouwen
Pagina: 1