Wat vind jij de mooiste techcadeaus voor de feestdagen? Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 56.652 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bicky
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 23:06
Naam van product: Cheerson CX-10 mine drone
Link naar product: https://www.bol.com/be/nl...e-blauw/9200000032781256/
Prijs van het product: 24€
Beschrijving/onderbouwing:
Drone vliegen in de winter is meestal lastig door koud, wind, regen en korte dagen.
daarom is een mine drone voor binnen ideaal.
Deze cheersons kunnen tegen een stootje en zijn erg fijn om je gezinsleden lastig te vallen met een soort van dikke bromvlieg.

[ Voor 8% gewijzigd door Bicky op 19-11-2024 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassius81
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 22:29
kooka schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:28:
Naam van product: Rehook Tyre Glider
Link naar product: https://www.mantel.com/rehook-tyre-glider
Prijs van het product: 17,95
Dit apparaatje helpt om een strakke fiets buitenband gemakkelijk op de velg te leggen bij plakken of vervangen. Handig voor iedereen, maar vooral voor fietsers met niet zoveel kracht in de handen.
Ziet er handig uit! Maar prik je niet door je binnenband heen als je zo'n ding gebruikt, zoals gebeurt als je dit met een bandenlichter doet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39

P_Tingen

omdat het KAN

Naam van product: Speed Dryer
Link naar product: https://www.speed-dryer.nl/
Prijs van het product: €219 + €6,95 verzenden
De SpeedDryer is een innovatief en energiezuinig droogrek dat ontworpen is om wasgoed snel en efficiënt te drogen. Het apparaat heeft een uniek draaiend ontwerp dat gebruikmaakt van luchtcirculatie om de droogtijd te verkorten, terwijl het tegelijkertijd veel minder energie verbruikt dan traditionele wasdrogers (slechts 10W).

Noot: via de webwinkel van NRC goedkoper aan te schaffen á €189 zonder verzendkosten

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
P_Tingen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:34:
De SpeedDryer is een innovatief en energiezuinig droogrek dat ontworpen is om wasgoed snel en efficiënt te drogen. Het apparaat heeft een uniek draaiend ontwerp dat gebruikmaakt van luchtcirculatie om de droogtijd te verkorten, terwijl het tegelijkertijd veel minder energie verbruikt dan traditionele wasdrogers (slechts 10W).

Noot: via de webwinkel van NRC goedkoper aan te schaffen á €189 zonder verzendkosten
Best duur voor een wasrek met een motortje erin?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skit3000
  • Laatst online: 21:27
gustaveau schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:44:
[...]

Of een wasrek met een ventilator er voor. Ik denk dat het dan zelfs nog sneller droog is (maar dat zou iemand die beide heeft moeten testen).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

gustaveau schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:44:
[...]
Voor zo'n €50 kun je ook zelf een wasmolen kopen inderdaad en daar een motortje onder knutselen, dan ben je ongetwijfeld goedkoper uit. "Duur" is een relatief begrip, de kopers op droogmolenstore en de reviewers van BNR waren in elk geval enthousiast.

Ik kan het je over een paar dagen wellicht vertellen, want ik heb er een besteld 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
kassius81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:19:
[...]

Ziet er handig uit! Maar prik je niet door je binnenband heen als je zo'n ding gebruikt, zoals gebeurt als je dit met een bandenlichter doet?
Ik weet niet hoe jij je banden repareert, maar het eerste wat mijn opa (fietsenmaker van beroep) mij leerde: binnenband leeg als je de buitenband er af wil halen. Dan prik je hem niet lek.
Half vol oppompen om de buitenband er terug op te leggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Toevallig stond deze getest in de consumentengids. Conclusie: Het droogt iets sneller dan gewoon ophangen en zuiniger op zichzelf dan een droger. Echter, doordat je het vochtpeil in je huis sneller verhoogt stijgt de luchtvochtigheid die effect heeft op je ventilatie en verwarming in huis. Ook heb je er een flinke ruimte voor nodig (open ruimte van 2mx2m)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:23

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Skit3000 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:53:
[...]

Of een wasrek met een ventilator er voor. Ik denk dat het dan zelfs nog sneller droog is (maar dat zou iemand die beide heeft moeten testen).
Yep. Zet hier zelf wel eens ventilator voor mijn droogrek. Werkt prima als je iets sneller moet dogen. Wasdroger is uiteraard stuk sneller maar met alle nadelen die op hun website genoemd worden inderdaad.

Enige voordeel van dit ding is dat je handdoeken tijdens het drogen wat meer in beweging zijn dan bij de ventilator oplossing. En daardoor iets zachter zullen zijn als ze droog zijn.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassius81
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 22:29
Zilverdael80 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:52:
[...]

Ik weet niet hoe jij je banden repareert, maar het eerste wat mijn opa (fietsenmaker van beroep) mij leerde: binnenband leeg als je de buitenband er af wil halen. Dan prik je hem niet lek.
Half vol oppompen om de buitenband er terug op te leggen.
Maar het gaat nu juist om een gadget voor mensen die de buitenband er niet weer met de hand op leggen. En nu dus bandenlichters daarvoor gebruiken. Die de binnenband, juist als hij niet helemaal opgepompt is, makkelijk lek prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 09:35
Naam van product: Cricut Snijplotter
Link naar product:uitvoering: Cricut Joy - Snijplotter
Prijs van het product: 169,99 euro voor starterbundel op dit moment
Het is geen high-end machine, maar ik heb de starterbundel gekocht, daar krijg je een pak materiaal bij. Leuk om stickers, kaartjes voor de feestdagen te maken.
Je hoeft niet abo op design space te nemen, je kan ook eigen graphics en zo toevoegen aan canvas en gebruiken. Heb ook al eigen kaarten gebruikt, werkt ook... Dus niet zo gesloten, helaas geen open source. Wel lekker knutselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-03 22:29
kassius81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:19:
[...]

Is mij nog niet gebeurd, niet bij mijn gewone fiets, ook niet bij de racefiets. Ik zag op de site wel een review van iemand die aangaf dat zijn binnenband kapot ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kooka schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:14:
[...]

Is mij nog niet gebeurd, niet bij mijn gewone fiets, ook niet bij de racefiets. Ik zag op de site wel een review van iemand die aangaf dat zijn binnenband kapot ging.
Nou ja, weten we dat ook weer. Het geldt sowieso voor 90% van de alle tips hier dat je je eigen onderzoek moet doen en goed moet kijken of de tip van een ander wel voor jou relevant is. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 17:50
Naam van product: DJI Neo
Link naar product: product: DJI Neo
Prijs van het product: € 199,-
Kleine, zelfstandig vliegende, drone, leuk voor beginners en uit te breiden met afstandsbedieningen of goggles om steeds meer zelf de controle te nemen, tot FPV vliegen aan toe. Ideaal begin voor je nieuwe hobby ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khZiViULOkncjXhMExNxwqXDLg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmbzgQxOwZRczFfJ5ZSZdslI.jpg?f=fotoalbum_large

Naam van product: DJI mini 4k
Link naar product:
https://www.amazon.de/gp/...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1
Prijs van het product: €239,- op Amazon.nl en Amazon.de
Beschrijving/onderbouwing: Leuke Conventionele drone met losse controller. Heeft een redelijke vliegtijd van 23 minuten op een accu. Schijnt een special modelletje voor Amazon te zijn, en is regelmatig voor deze prijs te krijgen, zo ook nu weer dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Skynett op 19-11-2024 21:26 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Plague
  • Laatst online: 07-05 20:08
Skynett schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:24:
[Afbeelding]

Link naar product:
Beschrijving/onderbouwing: Leuke Conventionele drone met losse controller. Heeft een redelijke vliegtijd van 23 minuten op een accu. Schijnt een special modelletje voor Amazon te zijn, en is regelmatig voor deze prijs te krijgen, zo ook nu weer dus.
Het lijkt erop dat je het verkeerde gedeelte van de link het geplaatst.

Edit: het is aangepast zie ik ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Da_Plague
  • Laatst online: 07-05 20:08
Naam van product: Noodradio (Opwind)
Link naar product: Bol.com zoekresultaten voor noodradio | Amazon.nl zoekresultaten voor noodradio
Prijs van het product: Varieert, meestal rond de €20 - €50

Ik kwam op het idee om een handmatige noodradio aan te schaffen na het luisteren naar de podcast van deze week, waarin Arnoud Wokke vertelde dat hij zo'n apparaat heeft gekocht naar aanleiding van de tv-serie "Blackout". Het lijkt mij een uitstekend idee om zo'n radio in huis te hebben, vooral in tijden waarin we steeds afhankelijker worden van elektriciteit en technologie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03
Marzman schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:49:
[...]

19 euro voor 1 paar chopsticks is wel erg duur, misschien RVS chopsticks die zijn redelijker geprijst en gaan normaal gezien ook niet roesten (mijn bestek roest ook niet). Hout is minder hygienisch (we hebben ook houten, ik ga eens kijken voor rvs :) ).
RVS stokjes lijken erg handig maar vreselijk in gebruik als je erop bijt (niet hard maar als je bv door sushi bijt en op de stokjes komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Naam van product: Aeroband PocketDrum 2 Max
Link naar product: https://www.aeroband.net/products/pocketdrum2-plus
Prijs van het product: $149
Wie af en toe mee zit te tikken op het toetsenbord met (te harde) muziek, is de PocketDrum misschien iets! Je maakt er een virtueel luchtdrumstel mee waar je met de bijgeleverde drumstokken echt muziek uit kunt krijgen zonder dat je een halve kamer kwijt bent aan een echt drumstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Da_Plague schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 04:20:
Link naar product: Bol.com zoekresultaten voor noodradio | Amazon.nl zoekresultaten voor noodradio

Ik kwam op het idee om een handmatige noodradio aan te schaffen na het luisteren naar de podcast van deze week, waarin Arnoud Wokke vertelde dat hij zo'n apparaat heeft gekocht naar aanleiding van de tv-serie "Blackout". Het lijkt mij een uitstekend idee om zo'n radio in huis te hebben, vooral in tijden waarin we steeds afhankelijker worden van elektriciteit en technologie.
Vanwege dezelfde aanleiding inderdaad ook maar eens gekeken en zag er ook een van een tientje op Ali:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006385278662.html

Wat me er van weerhield is de twijfel; stel dat dat ding 5-10 jaar in de kast ligt voor hij een keer nodig is, dan is die (oplaadbare) batterij die er in zit toch allang dood? Werkt dat ding dan nog met de crank of is die accu dan zo brak dat die helemaal geen stroom meer vasthoudt en dat je dus moet blijven draaien om ontvangst te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 16:09

itarix

404 soul not found

P_Tingen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:26:
[...]

Vanwege dezelfde aanleiding inderdaad ook maar eens gekeken en zag er ook een van een tientje op Ali:

Wat me er van weerhield is de twijfel; stel dat dat ding 5-10 jaar in de kast ligt voor hij een keer nodig is, dan is die (oplaadbare) batterij die er in zit toch allang dood? Werkt dat ding dan nog met de crank of is die accu dan zo brak dat die helemaal geen stroom meer vasthoudt en dat je dus moet blijven draaien om ontvangst te houden?
Eigenlijk wil je dan een radio die een super capacitor gebruikt inplaats van een accu, ik denk alleen niet dat ze dat erbij zetten.

Is een radio op AA batterijen en een doosje batterijen niet uiteindelijk betrouwbaarder, of wil je als doomsday prepper voor eeuwig de radio kunnen opwinden voor als er 10 jaar lang geen beschaving meer is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:31
M'n meest gebruikte tool tijdens het klussen: https://www.bol.com/nl/nl...potlood/9200000046201741/
Het gemak waarmee je hem uit z'n holster haalt, het makkelijk slijpen van een scherp puntje wanneer je precies moet werken maken het een extreem handig potlood. Je kunt meerdere type vullingen gebruiken en het witte of groene krijt werkt erg fijn op tegels of zwarte gevel folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 12:34
walletje-w schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:59:
M'n meest gebruikte tool tijdens het klussen: https://www.bol.com/nl/nl...potlood/9200000046201741/
Het gemak waarmee je hem uit z'n holster haalt, het makkelijk slijpen van een scherp puntje wanneer je precies moet werken maken het een extreem handig potlood. Je kunt meerdere type vullingen gebruiken en het witte of groene krijt werkt erg fijn op tegels of zwarte gevel folie.
En voor het lompere werk is hij er ook een maatje groter,
https://www.bol.com/nl/nl...BGDw.2_15.16.ProductImage

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
YopY schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:02:
Naam van product: Quansheng UV-K6 Radio
Link naar product: https://nl.aliexpress.com/item/1005005691847348.html
Prijs van het product: €23,67
Altijd al met hamradio's willen beginnen maar vind je de kosten te duur? Begin met een handheld zoals de Quansheng UV-K6, een handzame radio voor o.a. UHF en VHF radio. Ideaal voor tweakers dankzij een levendige mod community die custom firmwares uitbrengt om de functionaliteit verder uit te breiden. Alternatief is de Baofeng UV-5R of voor wat meer upmarket, de Yaesu FT-65R.

disclaimer: dit wil ik voor kerst, ik heb zelf nog nul ervaring met radios :+

Naam van product: Nixie FunClock Kit
Link naar product: https://www.pvelectronics...o&cPath=1&products_id=140
Prijs van het product: £104.95
Altijd al een unieke digitale klok willen hebben? Het bedrijf PV Electronics bied digitale klokken gemaakt met "Nixie tubes", zowel voorgebouwd als in kit, zowel met als zonder case, voor ieder wat wils.
Tweakers opgelet:
Dit product is vrij te koop maar je dient wel een vergunning te hebben om te mogen zenden.
Kan zijn dat deze in omringende landen verboden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:04
--verkeerde topic--

[ Voor 95% gewijzigd door canonball op 25-11-2024 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sixtiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 09:10
Skit3000 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:55:
Naam van product: Aeroband PocketDrum 2 Max
Link naar product: https://www.aeroband.net/products/pocketdrum2-plus
Prijs van het product: $149
Wie af en toe mee zit te tikken op het toetsenbord met (te harde) muziek, is de PocketDrum misschien iets! Je maakt er een virtueel luchtdrumstel mee waar je met de bijgeleverde drumstokken echt muziek uit kunt krijgen zonder dat je een halve kamer kwijt bent aan een echt drumstel.
Dit leek me echt ontzettend leuk *O* ! Totdat ik op zoek ging naar reviews...

YouTube: Aeroband Pocket Drum 2 Plus Honest Review: "The word that best describes this product: recalibrate (...) I've been trying to get this to work for three weeks and it's just been frustration after frustration after frustration"
https://www.reddit.com/r/...cketdrum_pro_2_last_week/ : "TL;DR: Save your money and stay as far away as possible."

Bottom line: gave tip maar het lijkt gewoon niet te werken -O- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:19
[Afbeelding]

Link naar product:
Bedankt, weer 230 euro lichter :P. Maar voor die prijs wel leuk om eens mee te prutsen d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou nog even terugkomen op de speeddryer. Ik heb hem inmiddels in huis en nu 3 wassen er mee gedroogd. Conclusie: prima apparaat. Wij hebben geen wasdroger dus normaliter hangt de was boven aan een lijn te drogen. Duurt al snel een dag; 's morgens ophangen en dan is het met geluk 's avonds droog, maar meestal net niet dus dan blijft het iets langer hangen.

De speeddryer had de was in zo'n 3 á 4 uur droog. Stroomconsumptie is amper te meten, dus die max 10W zal wel kloppen. Wel moet je een beetje handigheid krijgen in hoe je de was ophangt, door het draaien waait de was uit dus lange dingen aan de buitenste lijn zwaaien een eind uit, je hebt dus wel wat ruimte nodig, zeg zo'n 2 bij 2 meter. Daar had ik natuurlijk weer niet op gelet, dus het was wat puzzelen met de ruimte.

Of hij stevig is weet ik niet. Mijn droogmolen buiten is van metaal en deze grotendeels van kunststof, dat voelt minder sterk, maar dat kan ook een gevoel zijn. Hij lijkt wel goed repareerbaar, want je kan zelf alles vrij gemakkelijk demonteren, grotendeels zelfs zonder gereedschap.

Dus, tldr; prima ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
P_Tingen schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:26:
[...]

Tja, ik heb gewoon een SDR liggen. Die kan ook FM en AM, en hij werkt ook op batterijen. Gewone 18650. Ik heb ook wat powerbanks liggen, voor 80% opgeladen. Mijn e-reader gaat weken mee zonder extra opladen. Dan hebben we nog wat oplaadbare AA en AAA van de Ikea, die werken ook prima.

Begrijp me niet verkeerd: het is verstandig om na te denken over een noodpakket en noodsituatie.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
Je kunt waarschijnlijk het best zorgen dat je gewoon overal in huis (dezelfde) oplaadbare batterijen gebruikt. Dan heb je zo 10 tot 20 stuks liggen waarvan de meeste over het algemeen meer dan half vol zitten. In een noodsituatie kan je ze dan allemaal verzamelen en gebruiken voor radio en verlichting. De momenten dat er stroom is, kan je zo veel mogelijk proberen op te laden. Als je verwacht dat je weken of maanden zonder stroom kan komen te zitten, kan je ook kijken naar batterijopladers met zonnecel (al denk ik dat je in dat geval wellicht meer kunt winnen door enkel op vaste tijden naar radio-uitzendingen te luisteren en daarna je apparaat weer uit te schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 11:49

BIM

Nothing interesting

P_Tingen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:34:
[...]

Ik zou nog even terugkomen op de speeddryer. Ik heb hem inmiddels in huis en nu 3 wassen er mee gedroogd. Conclusie: prima apparaat. Wij hebben geen wasdroger dus normaliter hangt de was boven aan een lijn te drogen. Duurt al snel een dag; 's morgens ophangen en dan is het met geluk 's avonds droog, maar meestal net niet dus dan blijft het iets langer hangen.

De speeddryer had de was in zo'n 3 á 4 uur droog. Stroomconsumptie is amper te meten, dus die max 10W zal wel kloppen. Wel moet je een beetje handigheid krijgen in hoe je de was ophangt, door het draaien waait de was uit dus lange dingen aan de buitenste lijn zwaaien een eind uit, je hebt dus wel wat ruimte nodig, zeg zo'n 2 bij 2 meter. Daar had ik natuurlijk weer niet op gelet, dus het was wat puzzelen met de ruimte.

Of hij stevig is weet ik niet. Mijn droogmolen buiten is van metaal en deze grotendeels van kunststof, dat voelt minder sterk, maar dat kan ook een gevoel zijn. Hij lijkt wel goed repareerbaar, want je kan zelf alles vrij gemakkelijk demonteren, grotendeels zelfs zonder gereedschap.

Dus, tldr; prima ding!
Hier dezelfde ervaring na een paar maanden gebruik.

De verhoging van de luchtvochtigheid is inderdaad wel een punt van aandacht.
Je moet wel een raampje open zetten, want zodra de luchtvochtigheid te hoog is, droogt hij ook weer langzamer (en in de woonkamer is zulke hoge luchtvochtigheid niet fijn, hoewel die in de winter natuurlijk weer vaak te laag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Skit3000 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:43:
Je kunt waarschijnlijk het best zorgen dat je gewoon overal in huis (dezelfde) oplaadbare batterijen gebruikt. Dan heb je zo 10 tot 20 stuks liggen waarvan de meeste over het algemeen meer dan half vol zitten. In een noodsituatie kan je ze dan allemaal verzamelen en gebruiken voor radio en verlichting. De momenten dat er stroom is, kan je zo veel mogelijk proberen op te laden. Als je verwacht dat je weken of maanden zonder stroom kan komen te zitten, kan je ook kijken naar batterijopladers met zonnecel (al denk ik dat je in dat geval wellicht meer kunt winnen door enkel op vaste tijden naar radio-uitzendingen te luisteren en daarna je apparaat weer uit te schakelen).
Ik dacht dat je bij een noodsituatie 72 uur zonder stroom moet kunnen zitten. Tel maar na. De koelkast en vriezer gaan dan lekken, dus daar zul je handdoeken onder moeten leggen en die zul je leeg moeten eten. Eventueel koelblokken alvast erin leggen, dan kun je een koeltas maken. Er zijn hele hordes mensen die bepaalde groente en fruit (zoals paprika en bananen) in een koelkast te moeten bewaren. Nergens voor nodig.

18650 is een standaard, AA en AAA zijn ook standaarden. Wij hebben een arsenaal aan deze dingen, maar ze zijn natuurlijk niet eeuwig houdbaar. Een powerbank bevat uiteindelijk ook gewoon batterijen (wsch. LiPo), maar het voordeel is de universele output (USB-C bijv) waardoor het op allerlei apparaten gaat werken (let op de standaarden zoals PD en QC). Zelfs op een MBP bijvoorbeeld.

Zonnecel is op zich wel een goeie. Ik ken hier alleen Waka Waka in, je hebt natuurlijk veel meer op de markt. Ze zijn allemaal niet zo groot als een zonnepaneel, dus efficiënt kan het nooit zijn.

Het lampje op whatever vind ik dan weer een beetje onzinnig (voor outdoor 'wel handig' maar ik zou er niet veel meer voor betalen). Dat kan met een smartphone ook. Al heb ik zelf zoiets (bovenste, zonder zakmes) aan m'n sleutelbos:

Afbeeldingslocatie: https://www.mykeyport.com/cdn/shop/files/anywhere-tools-triple-stacks.jpg?v=1700251279

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
BIM schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:40:
[...]

Hier dezelfde ervaring na een paar maanden gebruik.

De verhoging van de luchtvochtigheid is inderdaad wel een punt van aandacht.
Je moet wel een raampje open zetten, want zodra de luchtvochtigheid te hoog is, droogt hij ook weer langzamer (en in de woonkamer is zulke hoge luchtvochtigheid niet fijn, hoewel die in de winter natuurlijk weer vaak te laag is).
Tja, wij hebben geen droger. Die dingen gebruiken veel stroom, niet zo goed voor de kleren. In de zomer hangen we het buiten en in de winter in een slaapkamer. Dan duurt het wel even voor het droog is. Raam open in de slaapkamer. Maar waar we wasrekjes boven een kast hebben gemonteerd zie ik geen 2 bij 2 meter plaats voor zo'n roterend ding. En in de woonkamer kan niet met katten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jerie op 26-11-2024 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 12:37

eagle00789

Est. November 2005

Naam van product: Flipper Zero + WiFi Devboard
Link naar product: https://flipperzero.one/
Prijs van het product: €165 + €28
Altijd al eens willen testen hoe goed de beveiliging van het toegangssysteem is bij ons op kantoor. Kijken of we de pasjes kunnen klonen hiermee. Maar ook makkelijk met het WiFi Devboard kunnen onderzoeken welk kanaal het minst wordt belast en toch eens onderzoeken waarom ik in huis op 1 plek (op 4 meter naast het AP zonder muur ertussen) slechte wifi heb. En ja ik weet dat het WiFi devboard alleen 2.4 Ghz wifi ondersteunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skit3000
Ik dacht dat je bij een noodsituatie 72 uur zonder stroom moet kunnen zitten.
Dat lijkt mij ook verstandig, maar 72 uur zonder stroom betekent natuurlijk niet dat je in die 72 uur moet kunnen blijven doen wat je nu ook doet (wasmachine, droger, vaatwasser, etc). Je moet jezelf 72 uur 1) warm en veilig kunnen houden, 2) kunnen voeden, en 3) op de hoogte kunnen houden van de huidige situatie en mogelijke instructies of verdere escalaties. In principe heb je dan dus genoeg aan een radio en zaklamp.

Ook als je je koelkast goed afsluit houd je het niet drie dagen lang koud genoeg. Je kan beter kijken in welke volgorde je dingen het beste op kunt eten (eten moet je toch) voordat het de kans krijgt te bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Skit3000 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:52:
[...]

Dat lijkt mij ook verstandig, maar 72 uur zonder stroom betekent natuurlijk niet dat je in die 72 uur moet kunnen blijven doen wat je nu ook doet (wasmachine, droger, vaatwasser, etc). Je moet jezelf 72 uur 1) warm en veilig kunnen houden, 2) kunnen voeden, en 3) op de hoogte kunnen houden van de huidige situatie en mogelijke instructies of verdere escalaties. In principe heb je dan dus genoeg aan een radio en zaklamp.

Ook als je je koelkast goed afsluit houd je het niet drie dagen lang koud genoeg. Je kan beter kijken in welke volgorde je dingen het beste op kunt eten (eten moet je toch) voordat het de kans krijgt te bederven.
Hmm, ik kan zelf prima vasten, vaak genoeg gedaan. Maar mijn kinderen en katten moeten wel eten hebben. Drinken moeten we allemaal.

Enig idee of de zonnepanelen blijven werken overdag als de stroom uit is gevallen? Ik zou het niet weten als ik eerlijk ben.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 26-11-2024 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:25
Zonnepanelen, of ja, de omvormers eigenlijk, zijn standaard ingesteld dat ze uitschakelen bij afwezigheid van netspanning, zodat eventueel werk aan het stroomnet veilig kan gebeuren.

Edit: met uitzondering van off grid systemen natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door MatthijsBoog op 26-11-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zou eigenlijk wel handig zijn als je zou weten hoe je zou kunnen regelen dat ze dan wél stroom geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:25
Zover ik weet mag dit alleen als je een systeem hebt dat dan ook direct de automaat naar "buiten" uitschakelt, dit ivm de eerder benoemde veiligheid. Het zou kunnen dat dit info uit een ander land is, maar punt blijft dat er geen stroom naar het net mag worden gestuurd als er geen spanning aanwezig is. Zomaar aanpassen zal dan ook niet gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 00:07

Beyond

Dussssss.......

*knip*. Goed bedoeld, maar gebruik de volgende keer even de rapporteer knop.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 27-11-2024 08:53 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic gaat over het delen van de beste techcadeau's of feedback te geven op review: December Gift Guide 2024 - De leukste techcadeaus voor de feestdagen. Voor het bespreken van offgrid leven en zonnepanelen hebben we andere prachtige plekken, zoals: Duurzame energie en installaties.

Gelieve weer ontopic te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
Heeft iemand misschien een tip voor en goede ervaringen met een digitale fotolijst voor (schoon)ouders, met een functie om op afstand via een app foto's te uploaden? Heb er zelf een tijd een gehad, maar het scherm was flets en had zo'n hoge helderheid dat er 's avonds geen andere lamp aan hoefde te staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:35
Skit3000 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:31:
Heeft iemand misschien een tip voor en goede ervaringen met een digitale fotolijst voor (schoon)ouders, met een functie om op afstand via een app foto's te uploaden? Heb er zelf een tijd een gehad, maar het scherm was flets en had zo'n hoge helderheid dat er 's avonds geen andere lamp aan hoefde te staan.
Mijn oma heeft deze staan en is er heel blij mee:
Denver digitale fotolijst 10.1 inch

Voor de app is geen account nodig maar kan wel leuk zijn om te zien wie het heeft geupload (zonder account staat het er vgm niet bij). Je kan ook bij foto's een beschrijving zetten.

edit: linkje vervangen voor tweakers pricewatch link i.p.v. bol.

[ Voor 12% gewijzigd door RubjeMazter op 27-11-2024 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
wij hebben thuis en bij beide ouder(s) een google scherm staan. Daarmee kunnen ze ook radio luisteren, opdrachten geven voor beetje automatiseren en dus foto's kijken. Wij hebben een mapje waar we af en toe nieuwe foto's zetten en die worden dan op alle 3 de schermen gepresenteerd. Werkt prima.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58
Wij gebruiken Compaan
https://www.uwcompaan.nl/
Werkt wel met accounts en vooraf toegevoegde personen, maar eenmaal toegevoegd kun je naar believen foto's uploaden. Onderhuids is het gewoon een Samsung Tablet.
Werkt prima, en je kan er ook mee (video) bellen.
Foot slideshow laat automatisch nieuwe toevoegingen voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wij hebben in coronatijd (oudste is geboren op de startdag van de eerste lockdown) aan grootouders en overgrootouders Nixplay-lijsten gegeven. Die bevallen nog altijd uitstekend en we hebben er nu zelf ook een staan (ik verwacht dat dat er nog meer gaan worden ooit) Je kunt ook bijzonder eenvoudig de fotolijstbediening delen met meerdere familieleden zodat iedereen foto's kan toevoegen. Is ook uitstekend in te stellen op helderheid (inclusief sensor) en standen voor avond/nacht.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 27-11-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Laatst online: 19-05 10:40
pagani schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:45:
[...]

Wij hebben in coronatijd (oudste is geboren op de startdag van de eerste lockdown) aan grootouders en overgrootouders Nixplay-lijsten gegeven. Die bevallen nog altijd uitstekend en we hebben er nu zelf ook een staan (ik verwacht dat dat er nog meer gaan worden ooit) Je kunt ook bijzonder eenvoudig de fotolijstbediening delen met meerdere familieleden zodat iedereen foto's kan toevoegen. Is ook uitstekend in te stellen op helderheid (inclusief sensor) en standen voor avond/nacht.
Eens, ik heb 2 jaar geleden mijn vrouw een Nixplay lijst cadeau gedaan en we zijn er nog steeds heel gelukkig mee. Uploaden van foto's en configuratie van de lijst gaat erg gemakkelijk via de app. Wij hebben dit model (maar dan in houtkleur, welke op Amazon nu niet verkrijgbaar is): https://www.amazon.nl/gp/product/B096DQF21Z/ (EUR 199 op moment van schrijven, misschien is hij elders wel in aanbieding verkrijgbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:38
Naam van product: Teufel Reflekt
Link naar product: link
Prijs van het product: 249 nu (normaal 300€)
Velen hebben een deftige home cinema set opgetuigd en de mogelijkheid om Atmos thuis te beleven. Breid je set daarom deze kerst uit met de Teufel Reflekt speakers om het geluid van boven via je plafond te ervaren. Van Teufel kun je hoogwaardige afwerking, goede kwaliteit audio en een schappelijke prijs verwachten. In wit en zwart verkrijgbaar.

Edit; ze staan bij de black friday deals nu weer op 299,-, nog voor black friday. Even de prijs in de gaten houden dus.

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-11-2024 13:46 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techbuster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:37

*knip*. Dit topic gaat over tech cadeaus voor de feestdagen. Zou je even een nieuw topic willen aanmaken in: Smartwatches, sporthorloges en overigen.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 27-11-2024 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 09:43

*knip*. Gelieve de volgende keer een rapport aan te maken.

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 27-11-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 01:03

dof

[Afbeelding]

Link naar product:
Thanks, inmiddels ontvangen en een leuk ding voor IMO een goede prijs. _/-\o_
Jammer dat extra accu's zo prijzig zijn.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:38
RubjeMazter schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:41:
[...]

Mijn oma heeft deze staan en is er heel blij mee:
Denver digitale fotolijst 10.1 inch

Voor de app is geen account nodig maar kan wel leuk zijn om te zien wie het heeft geupload (zonder account staat het er vgm niet bij). Je kan ook bij foto's een beschrijving zetten.

edit: linkje vervangen voor tweakers pricewatch link i.p.v. bol.
Een wat late reactie maar ik zit met een vraag over dit lijstje specifiek:

Ik krijg het niet voor elkaar om “over een afstand” foto’s toe te voegen aan een lijst. Het lukt me alleen als ik in hetzelfde wifi netwerk zit.
Doe ik iets verkeerd in de instellingen?
De omschrijving zegt namelijk dat je “van overal ter wereld foto’s toe kan voegen” maar mij lukt het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:35
RHE218 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:19:
[...]

Een wat late reactie maar ik zit met een vraag over dit lijstje specifiek:

Ik krijg het niet voor elkaar om “over een afstand” foto’s toe te voegen aan een lijst. Het lukt me alleen als ik in hetzelfde wifi netwerk zit.
Doe ik iets verkeerd in de instellingen?
De omschrijving zegt namelijk dat je “van overal ter wereld foto’s toe kan voegen” maar mij lukt het dus niet.
Als het hetzelfde apparaat is zou dit via de frameo app moeten gaan. Bij mijn oma thuis werkte dat direct en hebben we gelijk getest of het ook buitenshuis werkte en dat was zo. Wellicht het ding ff naar fabrieksinstellingen brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:38
RubjeMazter schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:25:
[...]

Als het hetzelfde apparaat is zou dit via de frameo app moeten gaan. Bij mijn oma thuis werkte dat direct en hebben we gelijk getest of het ook buitenshuis werkte en dat was zo. Wellicht het ding ff naar fabrieksinstellingen brengen?
Thanks,
Goed om te horen dat het inderdaad van een afstand ook kan kan, ook al heb ik het nog niet werkend.
Ik ga van het weekend even met ze bellen als mijn ouders op lokatie van de lijst aanwezig zijn :) en anders inderdaad even terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen

Nogmaals dank voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:05
Skynett schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:58:
Switchbot K10plus mini stofzuigrobot met base station. Zeer kleine robot van slechts 24cm diameter! Niemand anders maakt zo'n kleintje.

[Afbeelding]

Naam van product: Switchbot K10+
Link naar product: https://eu.switch-bot.com...10?variant=42644546486437
Prijs van het product: €299,-
Ding doet en heeft alles wat je van een stofzuigrobot zou willen. Kan ook dweilen, maar ik gebruik die functie zelf niet. Is volgens mij ook niet zijn sterkste punt. Spotcleanen of even de loop door het huis doen kan, middels een gebied op de kaart wijzen middels een rechthoek wat hij nu moet gaan doen.

Maar het belangrijkste, en eigenlijk ook het meest innovatieve, is de zeer kleine diameter van de robot. Slecht 24 cm! Dat betekent dat die dus op veel meer plekken kan komen dan die standaard (vrij lompe) zuigrobots, en het base-station dus veel kleiner is en je hem dus ook veel makkelijker kwijt kan in een klein hoekje ergens in huis. Ook gaat hij moeiteloos tussen de poten van stoelen door en kruipt hij in/achter kleine hoekjes.

Los van de kleine diameter is de prijs ook gewoon heel erg gunstig, €299,- voor een robot met basisstation om hem leeg te zuigen als hij zijn taak weer heeft volbracht en daarna weer op te laden.

Er is doorlopend wel een actiecode beschikbaar of bij switchbot zelf, of anders bij Amazon.nl of Amazon.de, en daarmee kan je hem eigenlijk altijd wel voor die prijs bemachtigen.

Ben er zo dol op dat er op elke etage eentje gaat komen. En denk niet dat een kleintje zo leeg is, hij kan wel meer dan een uur (wel anderhalf uur) achter elkaar stofzuigen.
Nu voor €280,- met kortingscode. All time low.

https://eu.switch-bot.com...bot-mini-robot-vacuum-k10

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hebben onszelf een iMac M4 cadeau gedaan, alhoewel we prima MacBook Air M2 en iPads hebben, merkten we voor de werkkamer dat het werken met kabels en simpele monitoren niet prettig was. Heel blij mee, aanzetten en gaan in plaats van kabels en externe apparatuur. Is natuurlijk geen kleinigheid, maar wel een leuk kerstcadeau. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:23

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

THE_BASE schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:27:
Wij hebben onszelf een iMac M4 cadeau gedaan, alhoewel we prima MacBook Air M2 en iPads hebben, merkten we voor de werkkamer dat het werken met kabels en simpele monitoren niet prettig was. Heel blij mee, aanzetten en gaan in plaats van kabels en externe apparatuur. Is natuurlijk geen kleinigheid, maar wel een leuk kerstcadeau. :)
Ok!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vreemde reactie, maar goed: mooie Kerst gewenst!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
THE_BASE schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:00:
[...]

Vreemde reactie, maar goed: mooie Kerst gewenst!
Het is inderdaad een beetje een aparte reactie, maar mogelijk dat 'ie zo reageerde omdat dit topic gaat over cadeau's voor €300 of minder. Jullie M4 iMac zal toch minimaal een factor 5 van dat maximum zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 25-12-2024 16:05 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:04:
[...]

Het is inderdaad een beetje een aparte reactie, maar mogelijk dat 'ie zo reageerde omdat dit topic gaat over cadeau's voor €300 of minder. Jullie M4 iMac zal toch minimaal een factor 5 van dat maximum zijn ;)
Ah, niets gelezen over een bedrag, maar meer over leuke tech cadeaus. Maar op een dag als deze is vriendelijkheid toch het minste wat je een ander kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Mac Mini M4 met onderwijskorting lukt wel voor 300 euro (pp ;) )

Ik heb bij Action een Denver draagbaar beeldscherm gekocht voor 80 euro. Ook wel ok, kan met USB en HDMI (heb zelf een adapter voor display port ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
THE_BASE schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:43:
[...]

Ah, niets gelezen over een bedrag, maar meer over leuke tech cadeaus.
Dan heb je de startpost niet gelezen, want veel duidelijker dan dat het daar staat kan het niet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

THE_BASE schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:43:
[...]

Ah, niets gelezen over een bedrag, maar meer over leuke tech cadeaus. Maar op een dag als deze is vriendelijkheid toch het minste wat je een ander kunt geven.
Het kan erger, iets met 70 raketten en 100 drones.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Da_Plague schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 04:20:

Goede manier te profiteren van de angstpropaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Iedereen alvast de beste wensen gewenst!

Gezien review: December Gift Guide 2024 - De leukste techcadeaus voor de feestdagen inmiddels geplaatst is, kan deze wel op slot.

Bedankt voor alle leuke, nuttige en goede bijdragen!

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 09-01-2025 11:55 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip voor het posten van URLs: haal alle onnodige tracking rommel er uit en voor producten die in de pricewatch staan: link naar de pricewatch pagina en niet naar een willekeurige specifieke shop.