Ik gebruik momenteel nog steeds mijn Xperia 5ii en twijfel of ik dit jaar wil upgraden. Helaas is er dit jaar geen 5vi-release en is de 1vi veel te duur, dus ik zou gedwongen worden om naar alternatieve merken te kijken. Ik heb een hekel aan de bloatware van Samsung en pogingen tot ecosystem-lock-in, waardoor ik in feite beperkt ben tot Google Pixel of Motorola Edge (waarschijnlijk Pixel 9 Pro versus Edge 50 Ultra).
De ondersteuningsduur van de Pixels is een groot pluspunt, maar ik ben sceptisch over de Tensor-chip omdat ik voornamelijk Microsoft-apps draai (MS Launcher, Edge-browser, CoPilot). Biedt de Tensor-chip überhaupt voordelen voor apps buiten het Google-ecosysteem? De Tensor-chips zijn blijkbaar vrij inefficiënt in algemeen gebruik, dus dat zou betekenen dat ik batterijduur op zou offeren voor langere softwareondersteuning.
De ondersteuningsduur van de Pixels is een groot pluspunt, maar ik ben sceptisch over de Tensor-chip omdat ik voornamelijk Microsoft-apps draai (MS Launcher, Edge-browser, CoPilot). Biedt de Tensor-chip überhaupt voordelen voor apps buiten het Google-ecosysteem? De Tensor-chips zijn blijkbaar vrij inefficiënt in algemeen gebruik, dus dat zou betekenen dat ik batterijduur op zou offeren voor langere softwareondersteuning.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III