Garagedeur blokkeren voor openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 16:41
Er is twee keer ingebroken in mijn garage. Beide keren is de kiepdeur (die je omhoog haalt) gebruikt. Aangezien wij die niet gebruiken, wil ik deze nu beter blokkeren.

Ik had na de eerste keer al geregeld dat het normale slotscharnier niet meer open kan, ofwel, je kon ook met sleutel niet eens de kiepdeur meer open krijgen. Alleen nu is vannacht dus de deur geforceerd (krijg hem ook niet meer op slot).

Ik ben op mijn werk en kan nu geen foto's van de binnenkant maken (deze foto komt gewoon van googlemaps).

Wat ik nu van plan ben, is denk ik een ring in de betonvloer van de garagedeur monteren, en die aan de kiepdeur vast maken via....een dikke ijzerendraad of zo?
Maar misschien heeft iemand nog andere alternatieve die beter/makkelijker zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-LgjFL7TzRI8n9e-60y0fGlO3Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NMlfXuvyntUxRNiqX3ugUz3m.png?f=user_large

Ik zal vanavond nog foto's van de binnenkant van de deur maken.

Een totaal nieuwe deur installeren is natuurlijk ook een optie (die ik ook overweeg), maar is natuurlijk wel een heel ander kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:15
Rails ombuigen/ blokkade in rails plaatsen?

Kost je hamer van 3 euro en 20x hard meppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik dacht aan een pin aan de deur die de vloer in gaat.
maar ik vind @99ruud99 idee veel makkelijker/beter.

ja zou de rail ook heel kunnen laten en een goed blok hout in de rails kunnen schroeven.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44

BCC

Twee gaatjes door de rails boren en er een hangslot in zetten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:22
Bij mij zit er aan de binnenkant een rails waar een gaatje in geboord is, daar kan ik simpel een hangslotje doorheen doen en dan gaat hij echt niet meer open.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
Alvast bedankt voor de tips, ga vanavond nog ff kijken of dit voor mij een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

BCC schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:24:
Twee gaatjes door de rails boren en er een hangslot in zetten.
Zo heeft mijn pa ook zijn garagedeur beveiligd, werkt perfect.

kan een stukje omhoog als hij dat wilt (tochtstand; bijv als de auto nat naar binnen gaat) maar kan niet verder omhoog dan.

@Michiel1978

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
Dit is niet mijn garagdeur, maar als ik de rails blokkeer bedoelen jullie een blokkade op de rails ongeveer bij de rode pijl.

Maar dan kan daar door het hefboomeffect nogal wat kracht op uitgeoefend worden.

Dat hefboom effect is er niet als je de deur bij de blauwe pijl zou blokkeren.

Overigens, zou ik om de rails te blokkeren niet eens een slot nodig hebben toch, als er een gat zit dan zou een...dikke schroef die er in past ook werken toch? Als ze er niet in kunnen, dan kan die schroef toch neit verwijderd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icROVhMZeLL3J2vNfz-_UzYZBd0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4hbLjvdCfmNI1gujAkLZ9JFX.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Michiel1978 op 04-11-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

Michiel1978 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:13:
Dit is niet mijn garagdeur, maar als ik de rails blokkeer bedoelen jullie een blokkade op de rails ongeveer bij de rode pijl.

Maar dan kan daar door het hefboomeffect nogal wat kracht op uitgeoefend worden.

Overigens, zou ik om de rails te blokkeren niet eens een slot nodig hebben toch, als er een gat zit dan zou een...dikke schroef die er in past ook werken toch? Als ze er niet in kunnen, dan kan die schroef toch neit verwijderd worden.

[Afbeelding]
Als je blokkade direct tegen de geleider aan zit in de rails heb je als het goed is geen enkele hefboomeffect. Dus, deur dicht, gaatje in de rail in de hoek, hangslot erin die je als het goed is er dan met moeite in gaat krijgen en dan zit je prima.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 17:38
Klopt, schroef werkt net zo goed, zolang die er niet uit kan trillen.

Maar iemand die aan de deur zit te sjorren krijgt nooit voldoende kracht erop om ook maar iets van beweging in die schroef / hangslot te krijgen. Die deur zal eerder nog opgevouwen worden door de kracht die je daarvoor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

Bezemsteel in de rail leggen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dit is allemaal dun staal, effectief beschermt het eigenlijk niets tegen inbraak.

Als je het echt wil tegen gaan, enkele balken plaatsen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

:+

[ Voor 100% gewijzigd door NeFoRcE op 04-11-2024 15:21 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wordt er veel ingebroken in je buurt of kiezen ze specifiek jouw garage uit (bijv. omdat deze ergens in een hoekje aan het einde van de straat zit)?
Ook blokkeren gaat je niet helpen als ze 'm gewoon met een breekijzer open kunnen buigen, dan zou je toch echt de deur helemaal dicht moeten maken.
Gaat het om een huurwoning of koopwoning?
As het een koopwoning is en je die deur echt nooit gebruikt en niet wil gebruiken zou je 'm helemaal kunnen verwijderen en dan (evt met van die grote cellenbetonblokken) het gat dicht kunnen metselen, dan heb je én geen lelijke ijzeren deur meer én is de kans veel kleiner dat ze er doorheen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 13:53
https://www.lockshop-ware...og/garage-door-bolts.html

Die monteren. Krijgen ze echt niet open

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
NeFoRcE schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:35:
De knop vervangen door een metalen, en er 230V op zetten?
Echt, serieus? Je wil iemand mishandelen, mogelijk doden, die de garagedeur probeert open te maken?

Ik gok dat zo iets van jou uit een onrechtmatige daad is en je voor eventuele schade volledig aansprakelijk bent: er is duidelijk opzet van jou uit om iemand disproportioneel iets aan te doen.

Los van dat je met zo'n maatregel ook bijvoorbeeld buitenspelende kinderen, huisdieren in gevaar brengt.

Ofwel: @NeFoRcE, wellicht je post wijzigen en dit advies er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
230V is natuurlijk een advies wat ik niet overneem, snap ik gelukkig wel.

Het gaat om een koopwoning, maar de garagebox is apart (in een blok met 5 garageboxen, maar wel direct achter mijn poort).

Uiteindelijk zul je met genoeg moeite vast deze garagedeur eruit krijgen wat ik ook doe, maar tegen die tijd is ook de deur die in de kanteldeur zit (de normale deur met scharnieren) al niet meer voldoende beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
Bezulba schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:18:
[...]

Als je blokkade direct tegen de geleider aan zit in de rails heb je als het goed is geen enkele hefboomeffect. Dus, deur dicht, gaatje in de rail in de hoek, hangslot erin die je als het goed is er dan met moeite in gaat krijgen en dan zit je prima.
Volgens mij heb je het hefboom-effect dan niet weggehaald. Het punt waar de inbreker kracht zet is helemaal onder aan de garagedeur. Het punt van de blokkade is bij de rode pijl 2.5 meter hoger, en bij de blauwe pijl bijna direct bij het punt waar de kracht plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 22:42
Inderdaad op de rode pijl blokkeren dmv hangslot oid. je kunt er eerst ook een lijmklem op zetten om te testen of het goed werkt voordat je een gat in de bovenrails boort.

Als je dan nog onzeker bent over het kunnen open forceren kun je beneden nog een grote pin of dik draadoog in de dorpel vastzetten (voorboren, dikke plug er in) en die dan weer aan de garagedeur bevestigen.

Aanvullend kun je nog een paar stickers van bekende gereedschapsmerken op de garagedeur van de buurman plakken, dan zullen ze waarschijnlijk eerder die pakken :+

edit:
Ander idee; vriend van mij heeft met slotbouten twee schuifsloten (links en rechts) aan zijn garagedeur bevestigd waarvan de pinnen dan weer in de stenen muur gaan. knappe jongen als je dat open krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Terrz op 04-11-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn speciale metalen stangen/buizen te koop die je in de rails plaatst. Dan krijg je met geen mogelijk de (rol)deur open zonder de rails los te trekken.

Bijvoorbeeld zo'n slot: https://www.hornbach.nl/p...ing-basic-293-cm/6797696/

Afbeeldingslocatie: https://media.hornbach.nl/hb/application/as.47291840.jpg?dvid=8

DIY oplossing is om zelf een vergelijkbaar iets te knutselen, wel zou ik dan altijd zorgen dat de rails aan beide zijde geblokkeerd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 04-11-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:45
Volgens mij is die hefboomwerking er niet, de deur scharniert ongeveer halverwege.
En dan nog, een gehard stalen pen van een hangslot krijg je echt niet door met de roller van een deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Michiel1978 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:13:

[Afbeelding]
Mijn pa gebruikt daar een slot zodat indien "men" op andere manier binnenkomt (garage zit aan huis vast) niet zomaar met een motor/auto/fietsen alsnog naar buiten kan (zit ook geen mandeur in de garagedeur.)

Een schroef of bout kan in jouw geval prima.....ik nam die laatste overigens, bout en moer valt er niet uit.

als je die bout of slot genoeg dicht op de deur zet dan valt het hefboomeffect ook wel mee, (je bedoelt het aanloopje dat je kan nemen?).

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 19:16
Alternatieve suggestie: Monteer een L-profiel aan de buitenzijde met ééntoerschroeven (wel erin, niet eruit).

Ik zou dit als een 2e maatregel toepassen: Het hoofddoel is niet perse beveiligen, maar laten zien dat je er mee bezig bent geweest. Dat je aan de buitenkant kunt zien dat je niet een makkelijk doel bent.

je kunt het trouwens ook wel als hoofdmaatregel gebruiken, dan moet je er gewoon meer schroeven in doen. een of twee schroeven kan iemand met motivatie nog wel vlot loskrijgen, maar 5+ echt niet, dat valt veel teveel op, dan lopen ze wel door naar waar het wel makkelijk is.

Voordelen:
- Makkelijk monteren
- Visueel zichtbaar, afschrikkend
- Mechanisch op een gunstige plek (geen hefboom)

Nadeel:
- semi permanent. Verwijderen kan als je de tijd neem, maar je haalt niet ergens een slotje af en dan kun je t weer openen

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als die ooit wel open moet: een staart- of grongrendel?
Als die nooit open hoeft: pluggen in de grond en dan een houtdraaibout door de onderkant van je deur in de pluggen.

Je moet wel je deur beter beveiligen met anti-inbraak strips ofzo.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michiel1978
Inmiddels opgelost door bestaande gaten in de railing te vullen met bout en moer.
Bedankt voor alle suggesties.

Misschien niet de beste methode, maar wel een die voor wat rumoer zorgt om open te breken.

[ Voor 29% gewijzigd door Michiel1978 op 06-11-2024 16:35 ]

Pagina: 1