Nieuwe slaapkamer tv, keuze lastig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
43 INCH TV. (48 inch had ook gekund maar dan word het denk ik duurder plus dan kom je niet uit bij die tvs waar ik zelf al naar gezocht hebt. 50.inch is te groot.

Wat is je budget?
Om na bij de 500 - 650 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i] Vooral youtube kijken, game consoles aansluiten (gamecube, ps2, ps3, ps4 en nintendo switch en Xbox one X) Wil er eventueel nog een soundbar bij kopen die niet al te prijzig is) (maand later natuurlijk)
Vaste vereisten zijn wel 4x HDMI poorten en liefst 2x USB type A dat ik voor stroom voorziening kan gebruiken voor een Component to HDMI box. Overigens 4K is wel nieuw voor mij.. Heb alleen maar fullhd tvs gehad. en 1 x HDMI ARC channel voor een soundbar.

Wat heb je zelf al gevonden?
[i{ geen LG meer, deze heb ik momenteel, maar kan er niet aanwennen..(afstandsbediening, ook tv zelf kijk ik niet prettig na)
Voorkeur is Sony en Philips voor mij (LG , Samsung vallen voor mij af)
(dus alleen android TV)

Twijfel tussen

Philips The One 43PUS8808 (denk interessant wegens de features en PDF handleiding)
en
Sony Bravia KD-43X75WL Zwart. (denk interesant wegens de lagere prijs die ik gezien heb)
Ik weet niet of dat de 120Hz beeld VS 60Mhz beeld dan nog een bepaalde factor zou zijn.

Het is voor op de slaapkamer. OLED vind ik momenteel te duur. Ik heb daar al door die lijst gekeken, en dan zou ik wegens de lager prijs van 900 euro weer bij LG uitkomen.
Ik las ook ergens een artikel dat fabrikanten met OLED schermen in het begin alleen maar hele grote modellen op de markt hebben gezet. En later pas met kleinere modellen zijn gekomen.
En ja ik zie mij op dit moment geen 900+ euro uitgeven voor een slaapkamer TV.

Kwa specs is de philips wel beetje beter.

*120 Hz beeld VS 60 Hz beeld sony. (voor de consoles die ik gebruik zal het weinig uitmaken.
Maar een 120Hz zou dan rustiger moeten ogen.
* Philips heeft wel een PDF handleiding online.. En bij Sony gaat dit via het web wat ik zeer irritant vind.
* Firmware ondersteuning is bij SONY volgens mij langer (heb al eens 2x sony gehad en 1x philips. dat is op basis van die ervaring.

* Ambilight op de philips is wel een leuke aanwezig feature, alleen voor mij geen deal breaker.

* De philips kost momenteel 648 euro en de sony heb ik al goedkoper gespot.

* Zag dat de philips geen normale VESA mount gebruikt.. (was meer recht hoek montage leek het)

* Ik dacht dat de philips tv zwart zou zijn, maar die is eigenlijk donker grijs metalic of zo?

Welke vragen heb je hier nog over?

(wil graag weten welke keuze ik het beste kan maken)

Klopt het bijvoorbeeld dat de HDR van de philips beter is dan die van de sony?

Ik kan bij sony online manual niet vinden hoe de TV uitgezet moet worden. (al vermoed ik wel dat het zelfde is als bij de philips.. Dus knop AB of joystick tv is dus stand-by. En bij stekker eruit of schakeldoos is die compleet uit.. (bij mijn LG moest ik ook de stekker eruit trekken, werd er een beetje debiel van)

Ik vraag mij af welke model sony remote dit is:
https://helpguide.sony.net/tv/kaep1/v1/nl/01-07-04_11.html

Weet er iemand of dat de sony ook nog met een papieren handleiding komt in de doos?

Vond deze op de site van sony voor deze sony tv. Ik weet alleen niet of dat die sony met deze remote wel of niet komt.. Ik las dat dit per land zou verschillen.. Iemand een idee of dat deze ook voor NL is?

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 04-11-2024 00:33 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In de slaapkamer wil je een televisie met VA-paneel, want je kijkt in het donker, dus de betere zwartwaarden van VA zijn belangrijker dan de betere kijkhoek van IPS. Beide televisies die je noemt zijn IPS dus niet de beste keus voor de slaapkamer. Kijk naar de TCl C655 en Hisense A79KQ.

Heel veel goede televisies in 43" zijn er helaas niet, fabrikanten doen de aanname dat als je 43" wil, je weinig geld wilt uitgeven en bezuinigen dan ook op alles wat los en vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarnaast zou ik me persoonlijk niet druk maken om de handleiding. Je stelt je tv 1 x goed in, verandert na een firmware update misschien nog eens iets and that's it. Een tv koop je vooral om de beeldkwaliteit. De handleiding zie je daarna als het goed is nooit meer. Stel dat dat nu een echte dealbreaker voor je is, dan kan je altijd nog de klantenservice van de fabrkant bellen en vragen of ze hem in pdf naar je toe mailen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
dmantione schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:36:
In de slaapkamer wil je een televisie met VA-paneel, want je kijkt in het donker, dus de betere zwartwaarden van VA zijn belangrijker dan de betere kijkhoek van IPS. Beide televisies die je noemt zijn IPS dus niet de beste keus voor de slaapkamer. Kijk naar de TCl C655 en Hisense A79KQ.

Heel veel goede televisies in 43" zijn er helaas niet, fabrikanten doen de aanname dat als je 43" wil, je weinig geld wilt uitgeven en bezuinigen dan ook op alles wat los en vast zit.
Nee ik kijk niet alleen in het donker.. 9/10 keer is er gewoon licht in de kamer.
De betere zwart waarde van VA panelen boeien me eigenlijk niet.
Dan kom ik alleen als ik op jou advies bekijk op goedkope troep TVs.
Ik zal vast eerder ook wel een IPS scherm gehad hebben bij mijn vorige tvs..Dus daar zal ik niet zo snel druk om maken.. Als je toch echt goede zwart waardes wilt kijk je uit naar een OLED scherm lijkt me.

En 4x HDMI is ook een vaste eis waar ik overigens niet van af ga wijken.
Maar mocht ik 1 van de zelf gezochte tvs overwegen, wat is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jorgen schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:11:
Daarnaast zou ik me persoonlijk niet druk maken om de handleiding. Je stelt je tv 1 x goed in, verandert na een firmware update misschien nog eens iets and that's it. Een tv koop je vooral om de beeldkwaliteit. De handleiding zie je daarna als het goed is nooit meer. Stel dat dat nu een echte dealbreaker voor je is, dan kan je altijd nog de klantenservice van de fabrkant bellen en vragen of ze hem in pdf naar je toe mailen.
Een handleiding heb je nodig om iets te op zoeken als je het antwoord niet meer.
Het is toch wel een redelijk belangrijk deel van de tv lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Robin4 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:43:
[...]

Een handleiding heb je nodig om iets te op zoeken als je het antwoord niet meer.
Dat is zo; daar zijn ze voor. Maar hoe vaak weet je niet meer wat je moet doen met de TV?
Zou je daadwerkelijk een minder goede of duurdere TV kopen, omdat de handleiding fijner is?

Als dat voor jou een dealbreaker is, koop dan zeker de TV met de fijnste handleiding.
Als je voor je budget gewoon de fijnste TV wilt hebben, dan zou ik me oprecht niet druk maken over het medium waarop de handleiding beschikbaar is. Maar goed, die keuze kan ik voor jou niet maken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, volgens mij denkt hij dat hij de luxe heeft om kieskeurig te zijn. Heb je niet in deze maat, er zijn maar een paar goede televisies in deze maat en de PUS8808 en X75WL zijn dat niet. Ik ben hier weg, op het moment dat mensen denken dat IPS-televisies in de slaapkamer een goed idee zijn, dan is geen enkel advies van kenners nog zinnig.

Vragen of een papieren handleiding in de doos zit kan een verkoper ook en wellicht beter beantwoorden dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 11:03
dmantione schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:38:
Ja, volgens mij denkt hij dat hij de luxe heeft om kieskeurig te zijn. Heb je niet in deze maat, er zijn maar een paar goede televisies in deze maat en de PUS8808 en X75WL zijn dat niet. Ik ben hier weg, op het moment dat mensen denken dat IPS-televisies in de slaapkamer een goed idee zijn, dan is geen enkel advies van kenners nog zinnig.

Vragen of een papieren handleiding in de doos zit kan een verkoper ook en wellicht beter beantwoorden dan wij.
De X75WL heeft best veel goede reviews. Wat is het probleem volgens jou met deze TV? Op het eerste gezicht lijkt het een leuke budgetoptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Randverlichting, daarmee is lokale dimming onmogelijk en ook HDR onmogelijk. Dat er een 60Hz-paneel in zit... op zich niet zo'n probleem, maar wel wat betreft de prijsstelling, de Philips waar hij meer vergeleken wordt heeft wel directe verlichting en 120Hz. De waarde van de televisie komt niet overeen met de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 11:03
@dmantione bedankt voor de toelichting! Ik zie niet direct zaken die mij bij een tv van 650 euro zouden storen, maar ik denk dat dat meer met mijn verwachtingen te maken heeft. Local dimming voor 650 was niet iets wat ik als mogelijk zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Robin4 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:43:
[...]

Elke fabrikant heeft ze tegenwoordig ook digitaal. Mijn eigen philips 6907 die op zolder staat (2012 uitgekomen) heeft nog netjes de documentatie op de philips website staan. Dus zou mij om de handleiding écht niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
dmantione schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:11:
Randverlichting, daarmee is lokale dimming onmogelijk en ook HDR onmogelijk. Dat er een 60Hz-paneel in zit... op zich niet zo'n probleem, maar wel wat betreft de prijsstelling, de Philips waar hij meer vergeleken wordt heeft wel directe verlichting en 120Hz. De waarde van de televisie komt niet overeen met de prijs.
Dus je zegt eigenlijk hier dat de philips beter is dan de sony?

En ik weet ook niet of dat ik HDR echt moet missen. Heb het eerder ook niet gehad..

[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 06-11-2024 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, dat zeg ik maar The One blijft een eenvoudige basis-LCD. Heeft wel Ambilight, mocht je dat op prijs stellen.

[ Voor 30% gewijzigd door dmantione op 06-11-2024 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik denk dat die philips waarschijnlijk niet door gaat. Over 2 weken is die denk ik niet meer leverbaar meer.
Ik snap niet dat een ouder model van 2023 zo snel van de markt word gehaald.
Misschien dat het iets te doen heeft dat Philips geen tvs maar gaat verkopen met google tv erop

En dus liever hun eigen Titan OS wilt gaan gebruiken.

Ben aan het denken om deze te over wegen:
Philips 48OLED759/12 Zwart

(dus groter van 43 naar 48, van LED naar OLED, snel 120Hz paneel. Uiteraard weer ambylight)
4X HDMI zit erop..

Ja het is buiten me oorspronkelijk gestelde budget. Maar wellicht voor deze ene keer mogelijk als ik net nog beetje geld over houd voor de andere dingen die ik deze maand nog moet doen.

Ben alleen nog niet uit of dat Titan OS wel iets voor mij is.. Maar aangezien google tv ook met veel reclame smijt..

Welk TV OS zouden jullie overwegen.

Heb wel 2of 3 keer andriod tv gehad wat opzicht best beviel
Op dit moment heb ik WebOS van LG waar ik niet zo kapot van ben.
Samsung zit denk ik in de zelfde hoek als LG.

[ Voor 21% gewijzigd door Robin4 op 09-11-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Robin4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 00:02:
Ik kan bij sony online manual niet vinden hoe de TV uitgezet moet worden. (al vermoed ik wel dat het zelfde is als bij de philips.. Dus knop AB of joystick tv is dus stand-by. En bij stekker eruit of schakeldoos is die compleet uit.. (bij mijn LG moest ik ook de stekker eruit trekken, werd er een beetje debiel van)
Standby verbruik van een TV is normaal zo laag, dat het waarschijnlijk zonde van de moeite is hiermee bezig te zijn. Routers en mediaboxen is vaker iets om in de gaten te houden (zekere de oude van Ziggo was enorm slecht, nieuwe volgens mij niet verkeerd, maar alsnog veel meer dan een TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Het ging me eigenlijk niet eens om het standby verbruik.. Alleen de manier van het uitschakelen van het toestel. Beste is gewoon via bed uit te kunnen schakelen.
Het is gewoon gek dat ooit wat eens een basis functie was, dit niet meer is.

[ Voor 19% gewijzigd door Robin4 op 09-11-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Robin4 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:24:
Het ging me eigenlijk niet eens om het standby verbruik.. Alleen de manier van het uitschakelen van het toestel. Beste is gewoon via bed uit te kunnen schakelen.
Het is gewoon gek dat ooit wat eens een basis functie was, dit niet meer is.
Maar wat is dan de reden dat je wil uitschakelen, en niet gewoon in standby wil zetten? Want dat kan wel vanuit bed. Denk ook niet dat er echt een vraag is naar een TV die je van afstand volledig uit kan zetten, gezien je dan toch bij de TV zelf hem moet aanzetten.

Natuurlijk kan je het doen met een slim stopcontact ertussen, maar dat kan alleen omdat dat slimme stopcontact dan permanent in standby blijft staan, waarmee je het 'probleem' verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Uitschakelen, standby. Ik denk dat het zo ongeveer het zelfde als. (wil uiteraard wel het lampje of led als die aan staat bij uitschakelen uit hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:26
Robin4 schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:03:
Uitschakelen, standby. Ik denk dat het zo ongeveer het zelfde als. (wil uiteraard wel het lampje of led als die aan staat bij uitschakelen uit hebben..
Voor een OLED scherm niet aan te raden om deze direct volledig uit te zetten, er loopt nog een programma als de TV in standby wordt gezet om inbranden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Oilman schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:00:
[...]

Voor een OLED scherm niet aan te raden om deze direct volledig uit te zetten, er loopt nog een programma als de TV in standby wordt gezet om inbranden te voorkomen.
Weet ik dat ook weer. :)

Staat dit ook in de gebruikers handleiding van zo`n oled tv? Of iets als waarschuwing.

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 10-11-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:57
Robin4 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:44:
Ik denk dat die philips waarschijnlijk niet door gaat. Over 2 weken is die denk ik niet meer leverbaar meer.
Ik snap niet dat een ouder model van 2023 zo snel van de markt word gehaald.
Misschien dat het iets te doen heeft dat Philips geen tvs maar gaat verkopen met google tv erop

En dus liever hun eigen Titan OS wilt gaan gebruiken.

Ben aan het denken om deze te over wegen:
Philips 48OLED759/12 Zwart

(dus groter van 43 naar 48, van LED naar OLED, snel 120Hz paneel. Uiteraard weer ambylight)
4X HDMI zit erop..

Ja het is buiten me oorspronkelijk gestelde budget. Maar wellicht voor deze ene keer mogelijk als ik net nog beetje geld over houd voor de andere dingen die ik deze maand nog moet doen.

Ben alleen nog niet uit of dat Titan OS wel iets voor mij is.. Maar aangezien google tv ook met veel reclame smijt..

Welk TV OS zouden jullie overwegen.

Heb wel 2of 3 keer andriod tv gehad wat opzicht best beviel
Op dit moment heb ik WebOS van LG waar ik niet zo kapot van ben.
Samsung zit denk ik in de zelfde hoek als LG.
toon volledige bericht
De Philips 43PUS8808 heeft intussen al een opvolger uit: de 8909 volgens mij. ;)

https://www.philips.nl/c-...43pus8909-4k-ambilight-tv

Alleen heeft de afstandbediening van deze tv geen numerieke toetsen meer, als je geen reguliere tv meer zou kijken is dat misschien ook niet perse meer nodig, maar toch...

[ Voor 9% gewijzigd door Robinho96 op 10-11-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
ja die had ik ook al gezien.. Maar hoor ook dat titan os pas redelijk nieuw is en niet overal nog apps voor zijn.

Maar ondertussen dacht ik voor deze te gaan

Philips 48OLED848/12

Ja is hoger dan me budget wat ik wilde uitgeven, maar denk dat ik daar meer waarde van heb:

Van 43 inch naar 48 inch
Van LED naar OLED
Gewoon nog google tv.
Waarschijnlijk betere HDR.
Heb eerder alleen Full HD tvs gehad, dus 4K is voor mij een nieuwe beleving. :)

Alleen de vraag is of dat die tv over 2 weken ook nog 908 euro kost.. (al gok ik van niet)

Daarvoor dacht ik aan:
Philips 48OLED759/12

Alleen die is nog eens 42 euro duurder. (dus 950euro) En dan zit ik weer met titan os in me maag. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Robin4 op 10-11-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik ben vandaag nog naar de mediamarkt geweest om even de tvs snel te bekijken zoals ze in het echt eruit zien.

Het gaat denk ik toch een OLED worden, aangezien de meeste LED tvs die in mijn wenstlijst staan of net uitverkocht zijn en ook niet meer leverbaar komen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG OLED48B4 Zwart (6LA)€ 846,-€ 846,-
1TelevisiesPhilips 48OLED708/12 Zwart€ 971,-€ 971,-
1TelevisiesPhilips 48OLED759/12 Zwart€ 944,-€ 944,-
1TelevisiesPhilips 48OLED808 Zwart€ 936,-€ 936,-
1TelevisiesPhilips 48OLED848/12 Zwart€ 936,-€ 936,-
1TelevisiesPhilips The One 43PUS8808 Zwart€ 585,-€ 585,-
1TelevisiesPhilips The One 43PUS8848 Zwart€ 596,-€ 596,-
1TelevisiesPhilips The One 43PUS8909 Antraciet€ 569,-€ 569,-
1TelevisiesPhilips The One 50PUS8808 Zwart€ 699,-€ 699,-
1TelevisiesSony Bravia KD-43X75WL Zwart€ 590,01€ 590,01
1TelevisiesSony Bravia KD-50X75WL Zwart€ 690,01€ 690,01
1TelevisiesSony Bravia XR-48A90K Zwart€ 1.399,-€ 1.399,-
1TelevisiesSony KD-43X80L Zwart€ 679,-€ 679,-
Totaal€ 10.440

Nou als die the one LED tvs zijn de meeste niet meer verkrijgbaar.

Sony bravia XR48A90K word mij momenteel te duur.

Verschil tussen Philips 48OLED848 / 48OLED808 kan ik niet zo zeer opmaken.
Las ergens op youtube dat de kleur het verschil zou zijn.

Maar toch bang dat als ik de 48OLED808 neem ik misschien toch een mindere tv aanschaf..
De 848 is normaal gesproken een stuk duurder dan de 808.

De sony X75WL serie heb ik ook bij de media markt zien staan.. Maar vind de buitenkant net of dat sony op de behuizing heeft bezuinigd.. Die valt dus ook al voor mij af. En beeld was ook niet van wat ik er van verwacht had.

Nou denk ik voor de Philips 48 OLED484/12 te willen gaan.. Aangezien mij dit momenteel kwa prijs het beste uitkomt.. Momenteel 936 euro bij helloTV.

Heb net korting gevraagd voor die tv op hun website.. En krijg daarvoor een 48OLED908 (2024) door me strot gedrukt voor een prijs van 1049 euro.

Nou geloof ik niet zo in dat beste prijs systeem van hellotv. Want hoe wil je een vrij dure tv voor minder aanbieden en als bedrijf nog iets aan over houden..

Nou vraag ik mij af, is de 48OLED908 nou het zo heel veel beter kwa scherm tegenover het 2023 model 48OLED848/12 ?

Overigens heb ik ook de mooiere QD-LED TVs van samsung gezien, alleen helaas buiten mij budget. (en dan heb ik dat budget al best veel opgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Laat maar denk dat ik het al snap.

[ Voor 91% gewijzigd door Robin4 op 24-11-2024 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb zelf maar wat gekocht op eigen inzicht.

I.i.g bedankt voor de gene die geholpen hebben / gereageerd.

Pagina: 1