Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-08 17:55
Ik heb een LG OLED65C16LA van 3 jaar oud. Sinds deze morgen zie ik verticale (schaduw) strepen in mijn beeld. Nu vraag ik mij af of het komt doordat de zon erin heeft gestaan en dat de schaduw van mijn lamellen komt. Als ik zoek op inbranden zie ik alleen maar gevallen van inbranden vanuit de tv of vanuit de media die erop wordt afgespeeld. Eerste vraag is dan ook kan het ook vanuit de zon zijn gebeurd. Tweede vraag is het nog te verhelpen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere bronnen geprobeerd en meerdere kabels. Bij alles blijft het probleem zich voordoen.

Beste antwoord (via nemol op 04-11-2024 12:44)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat kan zeker!
Volgens je handleiding mag je je tv niet in direct zonlicht plaatsen. Handmatige pixel refresh al geprobeerd?

Hoi!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat kan zeker!
Volgens je handleiding mag je je tv niet in direct zonlicht plaatsen. Handmatige pixel refresh al geprobeerd?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
Nee, nog niet geprobeerd wat betreft de automatische pixel refresh.

Over het plaatsen in de zon... De tv heeft gedurende de 3 jaar op dezelfde plek gehangen en sinds deze morgen er ineens last van. Er heeft bijvoorbeeld deze zomer veel meer zon op geschenen. Vandaag was wel zonnig maar niet zo intens als afgelopen zomer. Waarom ineens vandaag?

Ik laat weten hoe de pixel refresh is verlopen. Moet dit nog snel gebeuren of kan ik er bijvoorbeeld een dag mee wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-08 23:00

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De pixelrefresher moet met beleid gebruikt worden, omdat die het scherm zwaar belast en overmatig gebruik kan de levensduur van de televisie dan ook verkorten in plaats van verlengen. Een dag wachten kun je zeker doen en soms corrigeert een televisie zichzelf, dus je zou het even aan kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 08:58

Croga

The Unreasonable Man

Waarschijnlijk is het vandaag pas dat het opvalt. Dit is een geleidelijk proces wat op een gegeven moment plots zichtbaar is, niet iets wat "vandaag gebeurt er iets en plots is het er".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
Vanacht de tip van de handmatige pixel refresh uitgevoerd en dat heeft goed geholpen. Gelukkig zie je er nauwelijks tot niets meer van. Fijn dat het zo goed geholpen heeft. Laatste vraag.... Is mijn paneel er nu extra gevoelig voor? Werkt de handmatige refresh de volgende keer weer zo goed of kan ik vast op zoek naar een andere tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-08 14:11
nemol schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:24:
Vanacht de tip van de handmatige pixel refresh uitgevoerd en dat heeft goed geholpen. Gelukkig zie je er nauwelijks tot niets meer van. Fijn dat het zo goed geholpen heeft. Laatste vraag.... Is mijn paneel er nu extra gevoelig voor? Werkt de handmatige refresh de volgende keer weer zo goed of kan ik vast op zoek naar een andere tv?
Hoe goed het (de volgend keer) werkt is afwachten, en afhankelijk van de mate van inbranden.

Je kan je beter zorgen maken over het voorkomen van direct zonlicht op je OLED tv. Voorkomen is beter dan genezen. En de volgende keer voor een andere techniek dan OLED kiezen, als het voorkomen van zonlicht niet mogelijk is.

(of een kortere levensduur van de televisie accepteren)

[ Voor 3% gewijzigd door XelaRetak op 04-11-2024 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
XelaRetak schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:30:
[...]

Hoe goed het (de volgend keer) werkt is afwachten, en afhankelijk van de mate van inbranden.

Je kan je beter zorgen maken over het voorkomen van direct zonlicht op je OLED tv. Voorkomen is beter dan genezen. En de volgende keer voor een andere techniek dan OLED kiezen, als het voorkomen van zonlicht niet mogelijk is.

(of een kortere levensduur van de televisie accepteren)
Die snap ik. Kende het probleem wel maar nu ik door het oog van de naald ben gekropen ga ik er wat meer aandacht aan geven. Bedankt allemaal.

Hij kan dicht hoor :)
Pagina: 1