Ha beste mensen! de vriend van mijn moeder werkt vanuit huis bij de administratie van een bedrijf. Nu wil het dat hij een computer van ongeveer 10 jaar oud heeft, die niet via de officiële weg wil upgraden naar windows 11. Daarom heb ik aangeboden om deze voor hem te upgraden. Zie onderaan de post de onderdelen die ik tot nu toe gekozen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk administratief werk, mail excell, soms wat youtube of een DVD kijken. Nooit veel tabs tegelijk open dus ram is niet een grote zorg
Wat mag het systeem gaan kosten?
doel is onder de 300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- een generieke Sata-SSD van 250gb
- een Sata DVD-Rom drive
- Oude unbranded case, is groot dus zou het makkelijk in moeten passen. Kleinere case is niet nodig, naar eigen zeggen zonde om een nieuwe case te kopen als deze nog werkt. Gezien de lage vereisten vermoed ik dat airflow ook geen probleem zal zijn.
- 2 monitors, 1x met DVI en 1x met VGA, eventueel nog de TV via HDMI
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
erg weinig, heb eventueel een videokaart toegevoegd voor het aansturen van de extra monitors, mocht hij nog een 3e monitor op zijn bureau willen, maar hoor graag de meningen over of dit nodig zal zijn. Weet ook niet of de onboard graphics krachtig genoeg zijn om 3 monitors aan te sturen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen (behalve windows als besturingssysteem ofc)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nieuwe onderdelen. Ik ben mij ervan bewust dat het waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper zou kunnen als ik marktplaats of ebay af ga struinen, maar de gebruiker hecht waarde aan garantie. Ook is compatibiliteit met de interne disc drive een grote pré, gebruiker luistert/kijkt graag naar cd's / dvd's
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
ik ben vooral opzoek naar advies over de compatibiliteit met windows 11, en de noodzaak voor een GPU. Ander advies is natuurlijk ook van harte welkom!
Mijn huidige lijst is alsvolgt, inclusief de prijzen van megekko,
--------------------
AMD Ryzen 3 3200G
62,90
ASRock B450-HDV R4.0
63,85
naar wat ik kan vinden zou TMP2.0 geactiveerd moeten kunnen worden in de BIOS
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000 module
30,95
MSI GeForce GT710 2GD3HLP
49,00
gekozen omdat ik niet zeker ben of de onboard graphics krachtig genoeg zijn voor meerdere schermen. Het moederbord zou exact de outputs hebben die nodig zijn, maar ik weet niet of dit aan te raden is.
--------------------
Ik hoor graag van jullie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk administratief werk, mail excell, soms wat youtube of een DVD kijken. Nooit veel tabs tegelijk open dus ram is niet een grote zorg
Wat mag het systeem gaan kosten?
doel is onder de 300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- een generieke Sata-SSD van 250gb
- een Sata DVD-Rom drive
- Oude unbranded case, is groot dus zou het makkelijk in moeten passen. Kleinere case is niet nodig, naar eigen zeggen zonde om een nieuwe case te kopen als deze nog werkt. Gezien de lage vereisten vermoed ik dat airflow ook geen probleem zal zijn.
- 2 monitors, 1x met DVI en 1x met VGA, eventueel nog de TV via HDMI
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
erg weinig, heb eventueel een videokaart toegevoegd voor het aansturen van de extra monitors, mocht hij nog een 3e monitor op zijn bureau willen, maar hoor graag de meningen over of dit nodig zal zijn. Weet ook niet of de onboard graphics krachtig genoeg zijn om 3 monitors aan te sturen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen (behalve windows als besturingssysteem ofc)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nieuwe onderdelen. Ik ben mij ervan bewust dat het waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper zou kunnen als ik marktplaats of ebay af ga struinen, maar de gebruiker hecht waarde aan garantie. Ook is compatibiliteit met de interne disc drive een grote pré, gebruiker luistert/kijkt graag naar cd's / dvd's
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
ik ben vooral opzoek naar advies over de compatibiliteit met windows 11, en de noodzaak voor een GPU. Ander advies is natuurlijk ook van harte welkom!
Mijn huidige lijst is alsvolgt, inclusief de prijzen van megekko,
--------------------
AMD Ryzen 3 3200G
62,90
ASRock B450-HDV R4.0
63,85
naar wat ik kan vinden zou TMP2.0 geactiveerd moeten kunnen worden in de BIOS
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000 module
30,95
MSI GeForce GT710 2GD3HLP
49,00
gekozen omdat ik niet zeker ben of de onboard graphics krachtig genoeg zijn voor meerdere schermen. Het moederbord zou exact de outputs hebben die nodig zijn, maar ik weet niet of dit aan te raden is.
--------------------
Ik hoor graag van jullie!