bad sector scan ssd nvme in externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33
Goededag,

Heeft iemand ervaring met het scannen van een ssd nvme schijf in een externe behuizing?

Werkt dat anders dan dat het geplaatst is in een pci nvme moederbord slot?

het viel mij op:
Ik kreeg een bad sector meldingen als C: schijf nvme ssd in het pci moederbord slot van een nvme slot.

Windows wou moeilijk laden.

Nu heb ik het eruit gehaald en in een nvme externe behuizing gestopt.
Hierop een full sector scan gedaan maar programma reports alles is oke geen bad sector.

Dit verbaast mij.

Ik zit nu met een dilemma,
Ik kan garantie claimen en het terugsturen voor een vervanger? Maar omdat dit programma zegt alles is goed dan vraag ik het mij af.

Ik weet wel 100% zeker dat ik 2 bad blocks had in windows 10 met de ssd terwijl die op het moederbord geinstalleerd zit.

Werkt een SSD in feite anders wanneer het in een pci nvme moederbord slot zit ?

Vandaar deze mismatch en of andere uitkomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Je kunt het proberen met Victoria for Windows.

Joep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:09
Het verbaast me dat je de SSD extern geplaatst hebt, je maakt het jezelf een stuk moeilijker.
Ik zou hem terugplaatsen in het moederbord en dan een herstel van het operating system vanaf de herstelconsole of een usb systematiek met de juiste Windows versie.

Daarna kan je de software van de fabrikant installeren (de "magician") en dat verteld je precies wat er aan de hand is en wat je er aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Renault schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:26:
Het verbaast me dat je de SSD extern geplaatst hebt, je maakt het jezelf een stuk moeilijker.
Ik zou hem terugplaatsen in het moederbord en dan een herstel van het operating system vanaf de herstelconsole of een usb systematiek met de juiste Windows versie.

Daarna kan je de software van de fabrikant installeren (de "magician") en dat verteld je precies wat er aan de hand is en wat je er aan kunt doen.
Omdat ik verder moest en maar een slot heb er zit nu ook een nvme in andere Dus ga dat niet doen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Mij ging het erom werkt een ssd in wijze anders? Wanneer in een USB closure vs onboard pci nvme slot?

Je kan vaak niet met USB behuzigen de echte hd zien . Dan wordt Dr USB behuzing gezien als Device en of controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:09
Je vraagt of je garantie kunt claimen.

Als je hem bij een (online) winkel hebt gekocht, je hebt de aankoopbon nog en hij valt binnen de garantievoorwaarden: dan kun je garantie claimen.

Daarnaast kun je het serienummer invullen op de site van de fabrikant. Als hij nog onder hun voorwaarden valt, kun je hem RMA sturen. Daarvoor zul je de RMA-analysetool moeten laten lopen op de SSD: die wist alles op de SSD en komt daarna terug met een code. Als dat een foutcode is, kunt je de SSD voor RMA opsturen, anders niet. Bij RMA krijg je in principe een werkend getest refurbished exemplaar terug, geen nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Via usb kan het zijn dat smart niet zichtbaar is.
Ook zou het mogelijk kunnen zijn dat via usb(de controller die op je usb apparaat zit) anders formateerd, dit is vooral met oude en nieuwe hardware.
Dus beter blijven gebruiken in originele aansluiting op het moederbord, dan heb je ook smart.
Pagina: 1