Goedemiddag,
Ik ben aan het proberen om mijn Home Assistant via DuckDNS te verbinden. Alleen lukt dit niet, maar mijn vermoeden is dat mijn poortforwarding niet klopt. Het gaat om HAOS, geinstalleerd op een NUC. Wat heb ik gedaan:
1: Domain aangemaakt bij DuckDNS. Naast het subdomain staat bij current IP het IP-adres van mijn computer, niet van mijn HA installatie. Is dat een probleem? Met de computer heb ik het subdomain aangemaakt.
2: Vervolgens DuckDNS addon geinstalleerd en ingesteld volgens een Youtube video. De logging van DuckDNS ziet er zo uit:
Dit lijkt goed te gaan. Deze Youtube video heb ik gebruikt: YouTube: Beginner's guide to Home Assistant
3: IP geforward in mijn Ziggo Connectbox, waarbij ik denk dat dit fout is. Maar dat weet ik niet zeker, zie screenshot:/f/image/zHZLMdFodTywud5ZUKklOu6E.png?f=fotoalbum_large)
4: Vervolgens heb ik in configuration.yaml dit aangepast. Als ik dit opsla, vervolgens HA restart dan kom ik er niet meer bij, zowel via homeassistant.local:8123 als mijn DuckDNS domain. Dan moet ik via de NUC de configuration.yaml aanpassen en dit weghalen, waardoor ik er weer bij kom.:strip_exif()/f/image/3yYVp4CRPmkSeb5dV95xwCpv.png?f=user_large)
In een ander topic heb ik gekeken, waarbij de tip was om onder settings > networks > Home Assistant URL de DuckDNS url te vermelden. Dat heb ik ook gedaan maar was helaas ook geen oplossing. Willen jullie eens met mij meedenken?
Ik ben aan het proberen om mijn Home Assistant via DuckDNS te verbinden. Alleen lukt dit niet, maar mijn vermoeden is dat mijn poortforwarding niet klopt. Het gaat om HAOS, geinstalleerd op een NUC. Wat heb ik gedaan:
1: Domain aangemaakt bij DuckDNS. Naast het subdomain staat bij current IP het IP-adres van mijn computer, niet van mijn HA installatie. Is dat een probleem? Met de computer heb ik het subdomain aangemaakt.
2: Vervolgens DuckDNS addon geinstalleerd en ingesteld volgens een Youtube video. De logging van DuckDNS ziet er zo uit:
/f/image/7zn24E1AjS6s4tQxxUMNSe15.png?f=fotoalbum_large)
3: IP geforward in mijn Ziggo Connectbox, waarbij ik denk dat dit fout is. Maar dat weet ik niet zeker, zie screenshot:
/f/image/zHZLMdFodTywud5ZUKklOu6E.png?f=fotoalbum_large)
4: Vervolgens heb ik in configuration.yaml dit aangepast. Als ik dit opsla, vervolgens HA restart dan kom ik er niet meer bij, zowel via homeassistant.local:8123 als mijn DuckDNS domain. Dan moet ik via de NUC de configuration.yaml aanpassen en dit weghalen, waardoor ik er weer bij kom.
:strip_exif()/f/image/3yYVp4CRPmkSeb5dV95xwCpv.png?f=user_large)
In een ander topic heb ik gekeken, waarbij de tip was om onder settings > networks > Home Assistant URL de DuckDNS url te vermelden. Dat heb ik ook gedaan maar was helaas ook geen oplossing. Willen jullie eens met mij meedenken?