Hoe oud is je hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ik heb net in dit forum de zoekopdracht 'hoe oud' ingevoerd, maar kreeg geen topic met die titel, wil graag weten hoe oud de hardware is van andere tweakers en heb geen zin daar allerlei verschillende topics voor af te struinen.

Ik lees her en der weleens dat oudere hardware thuis een andere functie inneemt en dienst gaat doen als server of voor allerhande experimenten, maar ik wil ook graag weten hoe lang tweakers over het algemeen doen met hun daily driver.

Dit is mijn daily driver:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 3770 Tray€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte GA-Z68X-UD4-B3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5500 XT D6 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master Silencio 652€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCooler Master Eisberg Prestige Solo€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair CML8GX3M2A1333C9€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 54,-€ 54,-
1VoedingenCooler Master Silent Pro M2 1000W€ 0,-€ 0,-
1SSD'sCrucial MX500 2,5" 1TB€ 69,61€ 69,61
1Waterkoeling accessoiresXSPC X4 Photon 170 Reservoir/Pump Combo€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 123,61

Upgrades zijn het extra setje van 8GB werkgeheugen (tweedehands gekocht via tweakers.net), de videokaart (van 2x 2GB Nvidia in SLI naar een single 8GB Radeon gegaan vanwege problemen met Linux) en de SDD (oorspronkelijk 2 kleinere Plextor SSD's die niet uitgelezen konden worden door CrystalDiskInfo).

Gebouwd in 2014 door een andere tweaker die er een casemodding wedstrijd mee wilde winnen en zich zodoende flink heeft laten sponsoren. Bouwkosten oorspronkelijk minimaal zo'n 1800-2000 euro, zeker als je mee rekent hoeveel er besteed is aan het modden. Uiteindelijk heeft hij niet gewonnen en zette hij hem in 2015 al te koop hier op tweakers.net V&A. Ik werd meteen verliefd op de strakke vormgeving :)

Helaas té strak vormgegeven, want door wat ik er aan verbouwd heb is hij lang zo mooi niet meer. Kon helaas niet anders.

Ik heb er zelf €1200 voor betaald. Nooit eerder heb ik zoveel geld neergeteld voor tweedehands hardware.
Met de upgrades erbij zal hij zo'n €1500 gekost hebben.

Maar goed, hij werkt nog steeds naar volle tevredenheid. Ik hoef niet persé de nieuwste games te spelen, maar bijvoorbeeld Titanfall 2 (vind ik zelf een nog redelijk nieuwe game) draait er met de standaard settings vloeiend op. Hem verkopen doe ik niet. Hij houdt het nu al zolang vol dat ik razend benieuwd ben geworden naar wat ik er maximaal uit kan halen.

Ik doe er naast af en toe een beetje gamen (waar ik meestal het geduld niet meer voor heb) echt van alles op. Ik heb hem vooral gekocht als alleskunner, niet alleen omdat ik er games op kan spelen.

Daarnaast heb ik een Lenovo Thinkpad T550 met 5e generatie Core i7 die ik nu niet bepaald vaak gebruik, maar zo nu en dan nog weleens van pas komt. Hij zal nu zo'n 8-9 jaar oud zijn, schat ik. Nieuw rond €2000, maar ik heb hem via tweakers.net als B-grade gekocht voor nog geen €300.

Geen echt snelheidsmonster meer, maar voor wat ik er mee doe snel genoeg. Ik baal niet van de snelheid, wel van het gewicht, maar dat was al een issue toen hij nog gloednieuw was. Voor mij hierna nooit meer zo'n zware laptop, dat weet ik zeker.

Ik heb die laptop weleens te koop gezet op V&A, maar niemand wil hem hebben vanwege zijn B-grade mankementen.

Anyway, maakt ook niet uit, ik heb namelijk nooit eerder een laptop gehad waar ik zo tevreden over was en alle digiborden die ik ken hebben nog steeds een VGA aansluiting, dus ik kan er nog naar hartenlust mee gaan presenteren.

Beiden zijn officieel ongeschikt voor Windows 11, maar dat maakt het voor mij des te leuker om er Linux op te gaan zetten (over 11 maanden pas).

Verder heb ik geen stokoude hardware, tenzij ik mijn domme LCD TV mee reken, want die is al meer dan 13 jaar oud.

Bij mij gaat hardware die bij mij past pas de deur uit als het echt helemaal volledig 100% zeker weten stuk is. Het heeft alleen even geduurd voordat ik allerlei in huis had die echt bij mij passen... zoals bij deze mensen het geval is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed dat je dan geen toegang hebt tot de HK, want daar staan dit soort topic meestal in :)
En als je geen toegang hebt krijg je hen ook niet bij de zoekresultaten ;)

Verder: mijn daily driver, voor zover ik een pc prive nodig hebt, is al jaren een laptop. Meestal degene die ik daarvoor van mijn werk had ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
The Eagle schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:50:
Ik vermoed dat je dan geen toegang hebt tot de HK
De HK? Wat bedoel je daarmee? De Harde Kern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:47
Uruk-Hai schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:17:
[...]

De HK? Wat bedoel je daarmee? De Harde Kern?
Huis Kamer, waar alleen de elite bij kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
En hoe kom je bij die elite?

Moet je daar een ontgroening voor ondergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Je lijkt ruim te voldoen aan alle voorwaarden om automatisch rechten te krijgen.
Tenzij je vroeger gebanned bent uit de GoT-Kroeg?

Voor wat betreft je vraag,
mijn hardware is 4 jaar oud. Tv is 10 jaar oud. Mijn vorige pc was 8 jaar oud.
Het scheelt dat ik geen games speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:47
Uruk-Hai schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:22:
En hoe kom je bij die elite?

Moet je daar een ontgroening voor ondergaan?
Forum FAQ #hk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Hier gaan we in ieder geval geen opsomtopic starten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.