Toon posts:

Pioneer VSX 909 RDS versterker, goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik heb nu al in meerdere topics gelezen dat pioneer kut is... Toch... Ik kan een Pioneer VSX 909 RDS kopen voor fl2000, (winkelwaarde = >fl4000 ).

Wat zijn de voors en tegens... ik ben een audiofiel, en ik kijk DVD's erop.

mvg,

Stay-Fun *D

Verwijderd

als je audiofiel bent, moet je dat wel weten, maar goed.

Ik heb zelf een 15 jaar oude pioneerversterker op mijn magnat project 4's staan. En dat klinkt best lekker.

Het enige probleem is dat als je hem aanzet, dat je dan een doffe knal hoort door de speakers, maar daarna doet ie het uitstekend.

Zoek anders ff op www.audioreview.com om te kijken naar andere mening.

Of look ff op google.

suc6

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 12:20 schreef stevanovich het volgende:
Hallo...

Ik heb nu al in meerdere topics gelezen dat pioneer kut is... Toch... Ik kan een Pioneer VSX 909 RDS kopen voor fl2000, (winkelwaarde = >fl4000 ).

Wat zijn de voors en tegens... ik ben een audiofiel, en ik kijk DVD's erop.

mvg,

Stay-Fun *D
Tsja voor en tegens...
Pioneer maakt hele leuke dingen voor hele leuke prijzen.

Ga eens luisteren en hoor of er hij klinkt zoals jij wilt. Let dan wel op of de bron en speakers die ze gebruiken een beetje vergelijkbaar zijn met de jouwe.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:08
Ik vind het belachelijk om te zeggen dat Pioneer slecht is.

Waarom is Pioneer slecht? Omdat het ook goedkope produkten maakt voor de low-end markt?

Ik heb zelf een Pioneer Versterker voor in de auto, geeft een nette 763Watt en klinkt gewoon heel erg goed...

Dus idd, ik zou er ff naar luisteren, en als het bevalt: gewoon doen!!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Voor 2000,- is wel meer mooi spul te koop.

Dat weet je vast wel als audiofiel toch?

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 12:44 schreef dutchrups het volgende:
Ik vind het belachelijk om te zeggen dat Pioneer slecht is.

Waarom is Pioneer slecht? Omdat het ook goedkope produkten maakt voor de low-end markt?

Ik heb zelf een Pioneer Versterker voor in de auto, geeft een nette 763Watt en klinkt gewoon heel erg goed...

Dus idd, ik zou er ff naar luisteren, en als het bevalt: gewoon doen!!
Inderdaad, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

Pioneer doet het gewoon leuk voor een redelijke prijs.

En als je dit model voor de halve prijs kunt krijgen dan is dat wel een mazzeltje van 2 ruggen(!)

PS 763Watt. komma vergeten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja... probleem voor het luisteren is dus dat ik naar Volendam moet... (ik woon zelf in Zeeland), en ik ben audiofiel, maar niet ervaren.. ofzow...

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 13:48 schreef stevanovich het volgende:
Mja... probleem voor het luisteren is dus dat ik naar Volendam moet... (ik woon zelf in Zeeland), en ik ben audiofiel, maar niet ervaren.. ofzow...
hihi dan ben je dus nog geen audiofiel :)

Ritje Zeeland-Volendam is toch leuk joh, picknickmand mee en gaan.

En er zijn vast wel winkels in jouw omgeving waar je dat ding kunt beluisteren, en dan alsnog naar volendam om hem te halen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Ik ben Atoomgeleerde, moet alleen nog 10 jaar naar school en studeren doh!!!

Jezelf een titel geven is wel weg makkelijk he? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 14:42 schreef hervaz het volgende:
Ik ben Atoomgeleerde, moet alleen nog 10 jaar naar school en studeren doh!!!

Jezelf een titel geven is wel weg makkelijk he? >:)
Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik heel erg veel van muziek houdt, wat verstaan jullie onder een audiofiel dan?

Verwijderd

Topicstarter
Jullie moeten niet zo daarop doorhameren... wat ik alleen maar wou weten is, heeft iemand ervaring met deze versterker, en is het z'n geld waard?

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 16:07 schreef stevanovich het volgende:

[..]

Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik heel erg veel van muziek houdt, wat verstaan jullie onder een audiofiel dan?
Een 'echte' audiofiel zal al het mogelijke doen om zijn audio installatie zo mooi mogelijk te laten klinken.

Dan praat je dus over systemen met pre-amps, vier mono versterkers, cdspelers op spikes, netfilters voor de stroomvoorziening en alle andere dingen waar een 'leek' geen geld voor over heeft.

Als je van mooie muziek houd en daarbij ook nog wat aan je systeem wilt prutsen dan ben en amateur-audiofiel.

En wil je alleen een systeem dat lekker klinkt zonder dat je daar al te veel voor hoeft te doen dan ben je een liefhebber.

:)

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 16:10 schreef stevanovich het volgende:
Jullie moeten niet zo daarop doorhameren... wat ik alleen maar wou weten is, heeft iemand ervaring met deze versterker, en is het z'n geld waard?
Ik heb nog geen 'serieuze' apparaten van Pioneer gezien die hun geld niet waard waren. (dus exclusief die draagbare disco's etc.)

Maar het eind oordeel komt van jou.
Ik zal dat apparaat in iedergeval absoluut niet afraden, zeker niet voor een 'liefhebber'. :)

Verwijderd

Thanx voor de uitleg, ik denk dat ik mezelf tot de amateuraudiofielen mag rekenen!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:13
Ik heb een Pioneer VSX-505RDS en die doet het prima, en ik heb er ook Pioneer boxen bij, en hij doet het echt super goed! Het is BTW een dolby prologic systeem. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 13 september 2001 16:16 schreef froppie het volgende:

[..]

Een 'echte' audiofiel zal al het mogelijke doen om zijn audio installatie zo mooi mogelijk te laten klinken.

Dan praat je dus over systemen met pre-amps, vier mono versterkers, cdspelers op spikes, netfilters voor de stroomvoorziening en alle andere dingen waar een 'leek' geen geld voor over heeft.

En wil je alleen een systeem dat lekker klinkt zonder dat je daar al te veel voor hoeft te doen dan ben je een liefhebber.
Gelukkig heb je ook nog de muziekliefhebbers* ;). Ik ben dan laatste, en wil gewoon een degelijk systeem hebben. Ik interesseer me overigens wel in kabeltjes en foefjes. Ik heb zelfs m'n wisselfilters van m'n speakers gemodificeerd (owjee, ben ik nu een audiofiel? Dat wil ik niet :'(). ;)

*<font size=1>(Mensen die graag naar muziek luisteren en ontdekt hebben dat beter speakers vaak de muziek wat lekkerder weergeven).</FONT>

Ow, ik vergeet zowaar antwoord te geven aan de topicstarter. Pioneer is alles behalve een slecht merk en zeker de wat mooiere modellen daarvan zullen prima doen wat je wilt (mooi muziek weergeven en AC3/DTS geluid weergeven). Daarnaast zijn het nog degelijke apparaten ook :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Thnx JvS, Aan jou heb ik wat.

Ik denk dat ik dan inderdaad onder de muziekliefhebbers val... ik wil gewoon graag een ECHT Goede versterker hebben... ik heb reeds fl 1000 geinvesteerd in twee boxen... nu de versterker nog op gelijk niveau.

Afijn...

Ik lees de verdere replys wel weer.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 13 september 2001 16:50 schreef stevanovich het volgende:
Thnx JvS, Aan jou heb ik wat.

Ik denk dat ik dan inderdaad onder de muziekliefhebbers val... ik wil gewoon graag een ECHT Goede versterker hebben... ik heb reeds fl 1000 geinvesteerd in twee boxen... nu de versterker nog op gelijk niveau.

Afijn...

Ik lees de verdere replys wel weer.
Hehe, nou moet je niet alleen de positieve reply's opvatten als goede raad ;). (het is namelijk irritant als mensen jouw keuze afkraken ;)). De verschillen tussen AC3 versterkers zijn Mijn insziens niet echt groot. En hoewel Yamaha en Onkyo hier de populairdere modellen zijn, denk ik niet dat de modellen van onder de 2000 piek significant beter klinken dan een mooie pioneer. Als het in diezelfde klasse (qua prijs) zou zitten, zou ik denk ik een onkyo of een Denon aanraden. Maarja, de verschillen zijn er, maar ze zijn niet echt zwaar levensgroot. :o (vind ik, Anders moet je in een willekeurige winkel eens wat versterkers gaan vergelijken en luisteren of je vindt dat er veel verschil in zit).

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 16:21 schreef JvS het volgende:

Ik heb zelfs m'n wisselfilters van m'n speakers gemodificeerd (owjee, ben ik nu een audiofiel? Dat wil ik niet :'(). ;)
Hehe. nee hoor, alleen als je de interne bedrading hebt vervangen door 5mm2 zilverkabel ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 13 september 2001 18:21 schreef froppie het volgende:

[..]

Hehe. nee hoor, alleen als je de interne bedrading hebt vervangen door 5mm2 zilverkabel ;)
oh, gelukkig maar :z. Ik heb de bedrading wel vervangen, maar dan door hetzelfde snoer, als dat ik toen als speakersnoer gebruikte (Ixos 6006 oid). Iig 2,5mm koperdraad :).

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 18:25 schreef JvS het volgende:

[..]

oh, gelukkig maar :z. Ik heb de bedrading wel vervangen, maar dan door hetzelfde snoer, als dat ik toen als speakersnoer gebruikte (Ixos 6006 oid). Iig 2,5mm koperdraad :).
En nog wel een redelijk goede modificatie ook. Wat is de smiley code voor een applaus? ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16
Ik ben juist fan van Pioneer. Van alle hifi merkjes, als Sony, JVC, etc, bla vindt ik Pioneer het beste. De versterkers zijn simpel en goed. Het geluid vindt ik niet typerend goed, maar wel compleet en helder. Het zijn naar mijn mening niet specifieke versterkers voor de boom-bassers onder ons. Daar is een beetje Sony mega bass veel geschikter voor.

Of die versterker wat is zal je alleen weten als je gaat luistert! Maar dat zeggen alle echte audiofielen in dit forum tegen iedereen die begint over of iets wel of niet goed is, dus daar zal wel een kern van waarheid in zitten, niet?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Topicstarter
Ja... zullen we dan maar es gaan doen he..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16
Op vrijdag 14 september 2001 08:28 schreef stevanovich het volgende:
Ja... zullen we dan maar es gaan doen he..
Hehe.. :) Je moet er wat voor over hebben :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is nog altijd niemand die deze versterker zelf in gebruik heeft?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Als je em voor de helft van de prijs kan kopen zou ik het sowiso doen, je kan hem altijd nog doorverkopen als je er zelf niks mee kan :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 13:36 schreef dreeke het volgende:
Als je em voor de helft van de prijs kan kopen zou ik het sowiso doen, je kan hem altijd nog doorverkopen als je er zelf niks mee kan :)
Is zonder meer een goed punt... kopen? slechts fl 2700?

IS NOG NOOIT GEBRUIKT!!! (was van een oud vrouwtje.. altijd binnen gestaan.. enz. )

sorry.. was ff offtopic. :p

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik bezit zelf een pioneer 906..
Diegene die schreeuwen dat pioneer niet goed zou zijn weten er geen bal van af..
Ik heb Klipsch als speakers en deze zijn erg gedetaileerd..
De pioneer is er uitermate geschikt voor.
Hij is snel en kleurt niet..
Ik ga in de toekomst een echte audio versterker kopen (voel me toch een beetje audiofiel) maar voor het geld heb je een goede versterker..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 18:54 schreef melly het volgende:
Ik bezit zelf een pioneer 906..
Diegene die schreeuwen dat pioneer niet goed zou zijn weten er geen bal van af..
Ik heb Klipsch als speakers en deze zijn erg gedetaileerd..
De pioneer is er uitermate geschikt voor.
Hij is snel en kleurt niet..
Ik ga in de toekomst een echte audio versterker kopen (voel me toch een beetje audiofiel) maar voor het geld heb je een goede versterker..
Ik denk dat ik hem ook maar ga kopen... 2000 is niet veel voor dit beestje...

Verwijderd

Topicstarter
'k hebbum!!! Geen spijt van!!!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 04 oktober 2001 08:34 schreef stevanovich het volgende:
'k hebbum!!! Geen spijt van!!!
Mooi dan :) Veel plezier ermee maar dan ;)

Verwijderd

ej stevanovich
ik woon ook in zeeland, en ik zou als ik jou was ff in goes bij echo audio langs gaan... laat je daar ff informeren over die versterker. Die weten wel wat ze zeggen.
Geil spul daar trouwens, neem een kwijlbakje mee enzo :)
Pagina: 1