Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 20:54
Ik heb iMac M4 besteld. En heb nu hele oude iMac uit 2012.

Nu wil ik bepaalde zaken overzetten naar nieuwe iMac. En wil ik de nieuwe iMac graag zo clean mogelijk houden. Dus geen troep van oude iMac overzetten. Dus moet ik een plan maken over hoe ik het beste kan aanpakken.

Foto's doe ik wel handmatig door hele foto-bibliotheek naar NAS te verkassen en daarna terugzetten naar externe harde schijf. Oude iMac heeft 1 TB aan geheugen. Nieuwe slechts 256 GB. Dus heb ik externe harde schijf van 2 TB erbij gekocht met de bedoeling om daar foto's en video's op te zetten.

Maar bijvoorbeeld bladwijzers en wachtwoorden wil ik misschien wel via migratie-assistent overzetten. Tenzij een van jullie een ander mogelijke manier hebben om zo clean mogelijk te kunnen migreren.

Nu is mijn vraag, waar zit die bladwijzers en wachtwoorden in? In Systeem en netwerk of onder mijn naam?

Ik ga in ieder geval niet de apps overzetten. Ook omdat ik van Adobe Illustrator en alles wat daaraan vastzit af wil.

Of is er een ander mogelijkheid om heel specifiek zaken over te zetten? Want ik wil nieuwe iMac echt volledig vrijwaren van (verborgen) troep. Die verrekte Adobe Illustrator en Creative cloud is echt een ramp. Dit heeft zich met diverse haken en ogen aan mijn oude mac vastgezet. :(

Nu kom ik bij ander probleem. Omdat ik de apps niet ga migreren, moet ik mijn boeken in Adobe Digital Editions op een ander manier overzetten. Staan de gekochte boeken in mijn Adobe account? Of kan ik deze na installatie van Adobe Digital Editions gewoon synchroniseren met Kobo Ereader? Wat doet het systeem? Is wat op Kobo staat leidend over is wat op Adobe Digital Editions leidend? Want stel dat Adobe leidend is, dan ben ik al mijn gekochte boeken kwijt. Of synchroniseert het twee kanten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
Bladwijzers heb ik inmiddels gevonden. Doe ik via mijn iCloud. Heb het gesynchroniseerd met iPhone. Dan is het peanuts om bladwijzers terug te zetten naar nieuwe iMac. Nu alleen nog de wachtwoorden en de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat gebruik je nu als wachtwoordmanager? Wil je die overzetten naar andere app (die van Apple zelf bijvoorbeeld) aangezien je een zo schoon mogelijke Mac wilt?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
Inzake Digital editions: vaak is dat weer gekoppeld aan een inlog bij Adobe.

Je kán er voor kiezen om illustrator zelf níet te inst, maar Adobe reader digital edition wel.

Zou ik wel even zoeken naar het migreren hiervan, anders ben ik bang dat je boeken kwijt gaat raken.

Qua reader: ik zit zelf in het Kobo huis. Boeken zonder drm zet ik op mijn Kobo reader met Calibre

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
CH4OS schreef op zondag 3 november 2024 @ 06:40:
Wat gebruik je nu als wachtwoordmanager? Wil je die overzetten naar andere app (die van Apple zelf bijvoorbeeld) aangezien je een zo schoon mogelijke Mac wilt?
Standaard app sleutelhangertoegang. Dus inderdaad van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
DiedX schreef op zondag 3 november 2024 @ 06:48:
Inzake Digital editions: vaak is dat weer gekoppeld aan een inlog bij Adobe.

Je kán er voor kiezen om illustrator zelf níet te inst, maar Adobe reader digital edition wel.

Zou ik wel even zoeken naar het migreren hiervan, anders ben ik bang dat je boeken kwijt gaat raken.

Qua reader: ik zit zelf in het Kobo huis. Boeken zonder drm zet ik op mijn Kobo reader met Calibre
Dat is het probleem. Je kunt namelijk niet per App migreren, volgens de site van Apple. Daarom doe ik dat dan ook niet.
Of heb jij een manier om per app te kunnen migreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
@DiedX
Ik heb even verder gezocht. De boeken zijn gekocht bij Bol.com. Vermoedelijk kan ik daar vanuit aankoopgeschiedenis in mijn account opnieuw downloaden. Ik zie daar bekende wolkje met pijltje naar beneden (zoals je dat ook ziet in app-store). Denk dat ik dat maar probeer. Dan hou ik in ieder geval de nieuwe iMac clean.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eagle771 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:33:
Standaard app sleutelhangertoegang. Dus inderdaad van Apple zelf.
Synchroniseert die niet standaard al met iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
Sleutelhanger staat idd standaard aan. Als je de boeken bij bol kan downloaden dan ben je rond.

Nog even een goede backup op een externe HD met timemachine, en je bent klaar :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle771
CH4OS schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:39:
[...]

Synchroniseert die niet standaard al met iCloud?
Nee. Vinkje staat daar uit. Heb net geprobeerd deze aan te zetten. Maar die vinkje verdwijnt gewoon weer. Weet niet waarom ik deze niet kan aanvinken.
Pagina: 1