Meerdere acces points en printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07 12:23
Mijn vraag
...
Stel, ik heb meerdere acces points, stel dat dit er in totaal 3 of 4 zijn, en 1 printer, opgesteld in mijn woning .
Kan je dan vanaf gelijk welke acces point waarmee je op dat moment verbonden bent, printen?
Gaat ieder acces point de printer vinden in het netwerk?

Ik weet uit mijn persoonlijke situatie dat dit met meerdere routers, met verschillende namen niet lukt.
Printer staat verbonden met router A, dan kan ik enkel printen wanneer ik verbonden ben met Router A.
Wanneer ik verbonden ben met router B( boven op bureau, kan dit niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat je eerst de basics van netwerken moet begrijpen voordat je dit soort dingen wilt instellen. De accespoints moeten allemaal op hetzelfde subnet zitten, anders kunnen ze elkaar niet zien/elkaars devices en/of printers niet aanspreken. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
Maar de printer bedienen vanaf eender welk acces point je verbonden bent kan dus wel degelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 23:07
Een router routeert tussen WAN(Internet) en LAN(Interne netwerk), je hebt maar één router nodig.
Als je alleen kan printen als je bent verbonden met router A dan heb je een kabel in de WAN poort gestopt van Router B, wat niet de bedoeling is, daarmee creeer je een extra intern netwerk in je interne netwerk.
Een router kan je ook als access point gebruiken maar dan moet je alleen de LAN poorten gebruiken.
Dus ja met meerdere access points kan je als je één intern netwerk heb vanaf overal printen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bazvv op 03-11-2024 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
De printer bekabeld aansluiten op de Telenet router en alles acces points via utp(poe) aansluiten op poe switch die dan op zijn beurt ook aangesloten is op dezelfde router zou dus geen problemen mogen opleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56

MsG

Forumzwerver

Zolang je enige vorm van DHCP-functionaliteit (als die al ongevraagd in de Access Point zit) uitzet, moet dit prima werken. Ook met meerdere routers waar je eveneens de DHCP-servering uitzet op alle extra routers (behalve natuurlijk je hoofdrouter) moet dit prima werken.

Het klinkt alsof je dat in de huidige situatie niet hebt.

Vergelijk eens de IP's die je krijgt als je verbindt met de verschillende routers die je nu hebt.

Dit is ook verplicht leesvoer als je een router in wil zetten als Access Point: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 23:06
GritX schreef op zondag 3 november 2024 @ 02:17:
De printer bekabeld aansluiten op de Telenet router en alles acces points via utp(poe) aansluiten op poe switch die dan op zijn beurt ook aangesloten is op dezelfde router zou dus geen problemen mogen opleveren?
Gaat prima werken zo, als de AP's wat goed ingeregeld zijn.
Normaal met standaard instellingen komt dat wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
GritX schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:32:
Stel, ik heb meerdere acces points, stel dat dit er in totaal 3 of 4 zijn, en 1 printer, opgesteld in mijn woning .
Kan je dan vanaf gelijk welke acces point waarmee je op dat moment verbonden bent, printen?
Gaat ieder acces point de printer vinden in het netwerk?
Het korte antwoord is ja.

Als je een systeem a la TP-Link Deco in huis haalt (en de netwerkkabels in huis als back haul gebruikt) dan hoef je er ook niets bijzonders aan in de stellen.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1