PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
je voldoet niet aan de voorwaarden? (onderin de pagina).
Mag ik mijn warmtepomp, elektrische kookvoorziening, isolatie of zonneboiler ook zelf installeren?
Nee, u krijgt geen subsidie als u de werkzaamheden zelf uitvoert. Het is ook niet toegestaan om zelf het apparaat gedeeltelijk te installeren en vervolgens de inbedrijfstelling uit te laten voeren door een bouw(installatie)bedrijf. De volledige installatie moet door een bouw(installatie)bedrijf worden gedaan. Mogelijk heeft u op andere websites gelezen dat u wel subsidie krijgt als u zelf de materialen koopt en installeert. Dat is onjuist.
[ Voor 66% gewijzigd door 99ruud99 op 02-11-2024 23:14 ]
De quote lijkt een serie van isolatiematerialen te betreffen. Ik kan me niet voorstellen dat een nagelnieuwe nooit aangesloten boiler niet in aanmerking komt voort subsidie?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik ben wel benieuwd hoe de mensen die de subsidie beoordelen kunne controleren of een apparaat niet al 3 x is gebruikt voor een subsidie bv
en ja, je kan na installatie natuurlijk altijd de pomp loskoppelen en doorverkopen, dat klopt
je kan ook de isolatie uit de spouwmuur zuigen, en dakiisolatie opnieuw verwijderen, dat klopt
Je moet een factuur overhandigen met daarop de aanschaf wpb en plaatsing door de installateur.wowly schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:33:
Ik zie niet in waarom de pomp moet zijn aangeschaft bij de installateur? Ik kan dat ook nergens terugvinden.
Ik ben wel benieuwd hoe de mensen die de subsidie beoordelen kunne controleren of een apparaat niet al 3 x is gebruikt voor een subsidie bv
Daarnaast nog betaalbewijzen van die zaken.
Dus als je de installateur zo gek krijgt om een factuur te maken voor die wpb.
Waarna jij hem ook moet betalen om het betaalbewijs te kunnen hebben.
Dan moet je de aanschafprijs van die wpb nog terugkrijgen (zwart) van die installateur en die mag vervolgens bij een eventueel onderzoek nog verklaren hoe hij die wpb ingekocht heeft...
Succes!
Maar als je hem particulier gekocht hebt zou ik denken dat dat voor de prijs min de subsidie was.
Anders had je beter gewoon een nieuwe besteld....
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Hij moet nieuw zijn, als je hem particulier overgenomen hebt is hij tweedehands.wowly schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:29:
Maar dus nogmaals, ik kan nergens vinden dat de pomp moet zijn gekocht bij de installateur...... Dat is volgens mij gewoon geen regel. Mijn installateur moet denk ik WEL op zijn rekening zetten dat hij de pomp met xyz serienummer heeft geinstalleerd
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Echter, de MP verkoper is particulier, dus kan factuur niet op jouw naam zetten, dan ben je afhankelijk van de installateur, of die jouw pomp wilt overkopen en terug wilt verkopen aan jou, zodat hij op factuur staat. (hint, meeste doen dit niet ivm garantie).
Iemand heeft hierboven de regel al letterlijk gequote: "Mogelijk heeft u op andere websites gelezen dat u wel subsidie krijgt als u zelf de materialen koopt en installeert. Dat is onjuist."wowly schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:29:
Maar dus nogmaals, ik kan nergens vinden dat de pomp moet zijn gekocht bij de installateur...... Dat is volgens mij gewoon geen regel. Mijn installateur moet denk ik WEL op zijn rekening zetten dat hij de pomp met xyz serienummer heeft geinstalleerd
Je bent zelf de materialen aan het kopen, precies wat hierboven staat dus. Daar lijkt me toch geen woord Chinees bij.
Tenzij je dus fraudeert op een manier zoals Ronald.42 hierboven treffend omschrijft, maar het is glashelder dat dit precies dat is: fraude, namelijk bewust iets laten factureren wat niet is geleverd teneinde een subsidie binnen te halen. Bovendien moet je dan nog een installateur zo gek vinden dat die (a) een warmtepomp gaat installeren die hij niet zelf heeft ingekocht (maar wel garantie op mag gaan geven, want hij staat op de factuur), en (b) waarbij ook hij fraudeert en bij een controle mag gaan uitleggen waar de matchende inkoop van een warmtepomp dan wel is gebleven.
Maar als de subsidie er al af is in je aankoopprijs, waarom wil je dan nog een keer dat bedrag terug van de overheid? Dat is toch gewoon fraude dan?wowly schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:26:
Ik heb hem idd gekocht voor een prijs alsof de subsidie er al af was, maar deze was nog niet geïnstalleerd door een installateur. Degene van wie ik hem kocht had hem zelf aangekocht en wilde hem in eerste instantie nog zelf installeren...
Bedankt voor de input!