Amazon verificatie wachtwoord (OTP)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag wou ik iets bestellen bij Amazon wat ik al eerder besteld heb.
Dus op mijn telefoon (Wat een vertrouwd apparaat is bij de Amazon website) naar Amazon.nl en naar inloggen.
Normaal gaat deze via Face id direct naar mijn account maar nu kwam de vervolgvraag voor verificatie in twee stappen.
Hij vraagt:
Voer voor extra veiligheid het eenmalig wachtwoord(OTP) in dat is gegenereerd door je authenticatie-app.
Heb mijn authenticatie-app erbij gepakt en de 6-cijferige code ingevoerd.

Hierbij krijg ik de melding
Er heeft zich een probleem voorgedaan.
Het tijdelijk wachtwoord(OTP) dat je hebt ingevoerd, is ongeldig. Probeer het nog eens.
Heb nu al meerder pogingen gedaan en ook met andere mailadressen maar geen resultaat.

Nu vraag ik mij af of er ook een timer op zit na een aantal keren fout invoeren.
Of kan ik deze code onbeperkt proberen?
Ik krijg namelijk geen melding van een blokkering o.i.d..

Of bedoelen ze met wachtwoord(OTP) iets heel anders?

Beste antwoord (via Crxtreem op 02-11-2024 17:49)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is ongetwijfeld een max, maar goede kans dat ze het concrete aantal (en de concrete tijdsperiode) niet zeggen. Sowieso is blijven proberen zinloos. Het is de juiste, of niet. Enige check die je wel kunt doen: klopt de datum en tijd van je telefoon?

Anders: https://www.amazon.com/gp...l?nodeId=GU3SL3GTHLHPDQ2H

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is ongetwijfeld een max, maar goede kans dat ze het concrete aantal (en de concrete tijdsperiode) niet zeggen. Sowieso is blijven proberen zinloos. Het is de juiste, of niet. Enige check die je wel kunt doen: klopt de datum en tijd van je telefoon?

Anders: https://www.amazon.com/gp...l?nodeId=GU3SL3GTHLHPDQ2H

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

SambalBij

We're all MAD here

Nee dat OTP (one time password) is inderdaad die 6 cijferige code uit een authenticator.
Geen idee hoe vaak je dat fout in mag voeren voordat er eventueel iets helemaal geblokkeerd wordt.

Heb je geen optie om het via SMS te laten doen? Als ik nu inlog staat er onderaan dat veld waar je de code moet invoeren een link " OTP niet ontvangen" waarna ik een schermpje krijg om als alternatief een SMS te ontvangen of opgebeld te worden met een code.

Als je er echt niet doorheen komt kun je contact met ze opnemen om de boel te laten unlocken;
https://www.amazon.nl/gp/...l?nodeId=GU3SL3GTHLHPDQ2H

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb op de meeste sites niet mijn eigen telefoonnummer staan.
Deze ook geprobeerd om hiermee in te loggen maar dan komt deze niet voor en wil hij een nieuw account aanmaken.

Ik probeer het morgen nog een keer.

Anders maar mijn account herstellen.

Vraag mij echter wel af wat voor document ik dan op moet sturen.
Volg de instructies op het scherm om je identiteitsdocument te uploaden.
Zorg ervoor dat je naam en adres en de instantie van afgifte (bijvoorbeeld staat of land) zichtbaar zijn.
Bedek, verberg of verwijder gevoelige informatie zoals rekeningnummers of identificatienummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Wat je in ieder geval kan checken, is of de tijd op je device juist staat, of eventueel opnieuw laten syncen. Dat wil ook nog wel eens de nodige problemen veroorzaken, uitgaande van dat de Authenticator verder wel de juiste is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Verhip, heb de Tijd opnieuw gesynchroniseerd en nu pakt hij hem wel. 8)7
Ik zag dat bij locatie voorzieningen de tijd uit stond, deze aangezet en hij pakt weer Amsterdam.

Bedankt allen!

Enne Gefeliciteerd @F_J_K

[ Voor 7% gewijzigd door Crxtreem op 02-11-2024 17:50 . Reden: Felicitatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

SambalBij

We're all MAD here

Ah beter!
Ja die codes veranderen elke minuut. Zit wel een beetje marge in, maar als hij een uur afwijkt omdat je toestel bijvoorbeeld op een andere tijdzone staat, dan werkt het niet meer idd.

(En als je nou handig bent, stel meteen bij Amazon je telefoonnummer goed in; als je je telefoon kwijt raakt of hij gaat stuk ben je ook je authenticator kwijt. Handig om dan een backup te hebben - Ander moet je dat proces in, en moet je dat identiteitsdocument (Waar ze paspoort, id-kaart of rijbewijs mee bedoelen) gaan opsturen enzo ;))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1