Toon posts:

ISDN foon > ISDN foon wrom niet betere kwali?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is het niet mogelijk om een telefoon gesprek tussen twee isdn toestellen met een betere kwaliteit te laten bellen??
Dit is de vraag die mij gesteld werd.

Waarom is de geluidskwaliteit van een ISDN-telefoon niet beter dan van een "gewone" telefoon?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Dat zou wel zo moeten zijn. Alles goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteit is gewoon hetzelfde als gewone telefoongesprekken. Ik vraag me alleen af waarom en zou het mogelijk zijn? Je hebt een grotere bandbreedte (64kbps) en het is digitaal.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Is het niet zo dat de microfoon en speaker gebaseerd zijn op normale telefoons, en dus dezelfde geluidskwaliteit genereren? :? :?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Zover ik weet ligt dat inderdaad aan de speakers en/of microfoons in je telefoon. Ik hoor namelijk vaak dat er (zelfs) bij radiouitzendingen gebruikt wordt gemaakt van een normale isdn lijn om de audio over te sturen. Lijkt me toch redelijk goeie kwaliteit dan he!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Ligt natuurlijk aan de route die de audio volgt:

- Gaat het over het publieke net zit er vast wel een stukje analoge verbinding tussen.

- De foons zelf kunnen best wel een wat brakke DA-AD converter hebben.

- Idem als er nog PABXen tussen zitten.

Wanneer het hele traject echter digitaal is, dan heb je geen audio verlies voor het menselijk oor. Het signaal moet dan dus ook goed zijn.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Haha,

wil je dolby surround bellen ofzo? :D

Het moet inderdaad wel een stuk zuiverder zijn.

Nou ja, vast iets niet goed aangesloten, of een rot kabeltje ergens?

mvg

Verwijderd

Topicstarter
hmm alle telefonie gaat via digitale centrales. Het geluid wqord gedigitaliseerd in de centrales. Daarom weet ik dus niet waarom er niet gebruik word gemaakt van die beter kwali. Met data zie je dit ook daar haal je wel hogere snelheden.
Pagina: 1