Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste instantie wordt dit een gaming PC, maar zal er ook wat simpeler werk op doen zoals office / photoshop (niet professioneel) op doen, en persoonlijke foto bibliotheek op bijhouden. Qua gaming speel ik voornamelijk wat oudere spellen, als er een nieuw spel gespeeld wordt hoeft het allemaal niet op ultra en 144 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs liefst rond de 1250 euro (voor de PC zelf, ex monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu grotendeels de best-buy guide voor 1440p gevolgd, maar ik wil graag een 1440p ultrawide monitor nemen omdat dat ook handig is voor werk, als alternatief voor 2 schermen naast elkaar. Daarom vraag ik me af of het ook nog goed meegaat als het 3440x1440 wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hiervoor altijd Intel CPUs en Nvidia GPUs gehad, maar ik begrijp dat de value-for-money tegenwoordig echt bij AMD zit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille kast, niet al te veel energieverbruik, geen RGB lichtjes / open kast poespas.
Ga je overklokken?
Niet van toepassing - wat mij betreft stel ik hem 1 keer in en tweak ik nog het een en ander maar daarna is het mooi geweest.
Wat verwacht je van ons?[i]
Met 'meeste value-for-money' in het achterhoofd, twee dingen:
Eventueel overwoog ik bijv. deze 4060 TI als alternatief voor de 7700XT: uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti EVO OC Edition 16GB GDDR6
Het scherm wat ik er waarschijnlijk aan wil hangen is deze: uitvoering: Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C34G55 Zwart
Veel dank!
In eerste instantie wordt dit een gaming PC, maar zal er ook wat simpeler werk op doen zoals office / photoshop (niet professioneel) op doen, en persoonlijke foto bibliotheek op bijhouden. Qua gaming speel ik voornamelijk wat oudere spellen, als er een nieuw spel gespeeld wordt hoeft het allemaal niet op ultra en 144 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs liefst rond de 1250 euro (voor de PC zelf, ex monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu grotendeels de best-buy guide voor 1440p gevolgd, maar ik wil graag een 1440p ultrawide monitor nemen omdat dat ook handig is voor werk, als alternatief voor 2 schermen naast elkaar. Daarom vraag ik me af of het ook nog goed meegaat als het 3440x1440 wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hiervoor altijd Intel CPUs en Nvidia GPUs gehad, maar ik begrijp dat de value-for-money tegenwoordig echt bij AMD zit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille kast, niet al te veel energieverbruik, geen RGB lichtjes / open kast poespas.
Ga je overklokken?
Niet van toepassing - wat mij betreft stel ik hem 1 keer in en tweak ik nog het een en ander maar daarna is het mooi geweest.
Wat verwacht je van ons?[i]
Met 'meeste value-for-money' in het achterhoofd, twee dingen:
- Kan dit systeem mee met 1440 ultrawide voor de meeste games op high / eventueel medium settings
- Zouden jullie voor de AMD of toch Nvidia GPU gaan
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 233,69 | € 233,69 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 175,- | € 175,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7700 XT OC Edition 12GB GDDR6 | € 429,- | € 429,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 100,95 | € 100,95 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 139,90 | € 139,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.284,45 |
Eventueel overwoog ik bijv. deze 4060 TI als alternatief voor de 7700XT: uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti EVO OC Edition 16GB GDDR6
Het scherm wat ik er waarschijnlijk aan wil hangen is deze: uitvoering: Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C34G55 Zwart
Veel dank!