We hebben in de natte maanden nogal een hoge luchtvochtigheid in onze kelder.(+-70%)
Oppervlakte 150m² of 360m³.
Nu staat er een mini luchtontvochtiger met een waterbakje van 5 liter dat om de paar dagen moet leeggemaakt worden. Dit toestel hoor ik niet zo vaak draaien dus zo hard moet het niet werken terwijl dit de luchtvochtigheid op 60% brengt. Zet ik de hygrostaat lager dan brengt hij de luchtvochtigheid best snel naar 58%
Het grootste probleem doet zich natuurlijk tijdens de zomermaanden voor.
Hier zoek ik dus een alternatief voor met een zo laag mogelijk verbruik.
Toestel dat ook in de zomermaanden de luchtvochtigheid tot of onder de 60% kan houden en dat automatisch kan ingesteld worden en ook het water automatisch wegpompt.(water zou dan wel 2,5m omhoog moeten worden gepompt)
Heeft iemand goede ervaringen met dergelijk toestel ?
Zelf dacht ik aan bv de Air & Me Rohan - Luchtontvochtiger.
https://www.airsain.be/pr...chtiger-air-and-me-rohan/
Ik zie daar wel Energieverbruik (maximaal) 680 Watt.
Wat zou dergelijk toestel dan gemiddeld gaan verbruiken ?
Oppervlakte 150m² of 360m³.
Nu staat er een mini luchtontvochtiger met een waterbakje van 5 liter dat om de paar dagen moet leeggemaakt worden. Dit toestel hoor ik niet zo vaak draaien dus zo hard moet het niet werken terwijl dit de luchtvochtigheid op 60% brengt. Zet ik de hygrostaat lager dan brengt hij de luchtvochtigheid best snel naar 58%
Het grootste probleem doet zich natuurlijk tijdens de zomermaanden voor.
Hier zoek ik dus een alternatief voor met een zo laag mogelijk verbruik.
Toestel dat ook in de zomermaanden de luchtvochtigheid tot of onder de 60% kan houden en dat automatisch kan ingesteld worden en ook het water automatisch wegpompt.(water zou dan wel 2,5m omhoog moeten worden gepompt)
Heeft iemand goede ervaringen met dergelijk toestel ?
Zelf dacht ik aan bv de Air & Me Rohan - Luchtontvochtiger.
https://www.airsain.be/pr...chtiger-air-and-me-rohan/
Ik zie daar wel Energieverbruik (maximaal) 680 Watt.
Wat zou dergelijk toestel dan gemiddeld gaan verbruiken ?
[ Voor 15% gewijzigd door karine1 op 02-11-2024 14:34 ]