Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-01 13:37
Hallo,
Ik ben op zoek naar een behuizing voor mijn workstation build.
Mijn systeem bestaat uit
een Ryzen 7900X,
96GB RAM,
een ATX-moederbord, een Scythe Mugen 6 dual-fan koeler,
drie 3,5-inch HDD’s, een 2,5-inch SSD,
een enkele RTX 3070 dual-fan videokaart
de “olifant in de kamer” – een 5,25-inch full-size DVD-drive.
Tot nu toe gebruikte ik mijn oude behuizing. Ik heb ook een aantal Noctua en Phanteks T30 fans.

Mijn vereisten zijn:

Voldoende ruimte voor een ATX-moederbord en grote CPU-koeler.
Minstens vier 3,5-inch bays.
Een full-size optical drive.
Mogelijkheden voor één of twee grote grafische kaarten – voor CUDA-programmering.
Geen RGB-verlichting.

Nice-to-have:

Optie voor AIO- of custom-loop-koeling.
Redelijk goede I/O – USB, audio, en eSATA zouden mooi zijn.

Reden voor upgrade.
- de oude behuizing is niet geschikt voor de moderne Videocards. Dual fans passen net wel on net niet

Geen prijsbeperking.

Vragen:
Zijn open mesh-behuizingen stofgevoelig? Zo ja, is het dan misschien een goed idee om een stille behuizing met sterke ventilatoren te gebruiken voor gemakkelijke onderhoud? Ik heb een aantal Noctua Industrial fans van 120 en 140 mm.
Moet ik de 5,25 inch DVD op een oude sisteem laten instaleren?
Bedankt,
Miro

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 10:56

SpamLame

niks

Wat is een grote CPU-koeler is dat je huidige of een toekomstige lucht of AIO en zo ja welke?

Kijk eens bij deze filter met min 1 5.25" extrene bay.
Kan je met de andere filters aanpassen naar wens.

categorie: Behuizingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro1
Bedankt voor het snelle antwoord.

Over de koeler – nog geen idee. De 7900X blijft throttlen met deze koeler; dit gebeurt bijna meteen bij volle belasting. De zwaarste belasting is het bouwen van een embedded IMX Yocto-image, waarbij alle 24 threads op 100% draaien. Blender en andere productiviteitstoepassingen zijn minder zwaar en duren ook minder lang. Koude luchttoevoer is geen probleem; twee Noctua PPC Industrial 140mm/2000rpm ventilator aan de instroomkant is voldoende, en de uitgaande lucht blijft ook koel. Ik verwacht dus geen verbetering met een nieuwe kast.

Kortom:
Ik verwacht in de nabije toekomst wat koelers te moeten wisselen – het doel is om de 7900X te temmen.
Ik vervang de behuizingen niet vaak. Mijn huidige is een high-end behuizing van 15 jaar oud, nog steeds voorzien van rubberen demping op de tool-less bays voor de DVD en HDD.

Filters in de zoekfunctie helpen enorm. Nu even reviews en video's bekijken over de bouwkwaliteit en andere zaken.

Bedankt,
Miro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miro1
Uitendlijk is een Fractal Dasign Define 7 geworden

uitvoering: Fractal Design Define 7 Zwart