Schijfletters A en B in Windows toewijzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Best wel een simpele vraag en er zal wel een simpel antwoord zijn. Maar voor ik mijn systeem vernaggel vraag ik het toch maar even.

Schijfletters A en B waren zover ik mij kan heugen altijd vrij voor mechanische drives zoals floppy drives. Nu deze niet meer gebruikt worden en die drives bijna niet meer in desktops zitten wil ik die twee gebruiken voor mijn Blu-ray en DVD externe drives. Kom namelijk wat letters te kort voor mijn externe HDD's en shares.

Kan dit zonder dat ik mijn systeem in de war gooi?

Via Google krijg ik geen éénduidig antwoord op de vraag dus stel ik deze maar hier op het forum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet kunnen :)
Start, uitvoeren, diskmgmt.msc
En dan driveletter toekennen aan betreffende drive.

Maar als je zoveel externe drives hebt, is dan een NAS niet het overwegen waard ipv zo te goochelen?

Overigens: ik hernoemde mijn driveletters van mijn optische drives standaard. DVD reader werd R: en de writer W: :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:32:
Moet kunnen :)
Start, uitvoeren, diskmgmt.msc
En dan driveletter toekennen aan betreffende drive.

Maar als je zoveel externe drives hebt, is dan een NAS niet het overwegen waard ipv zo te goochelen?

Overigens: ik hernoemde mijn driveletters van mijn optische drives standaard. DVD reader werd R: en de writer W: :Y)
Nah, is niet zo'n goochelen hoor. De externe drives zitten in een behuizing welke aangesloten is op één van usb poorten van mijn router. En de externe drives met een usb-hub aan de 2de usb aansluiting van de router. Eigenlijk hetzelfde als een NAS maar dan zonder besturingssysteem. ;) Het is hoofdzakelijk voor het interne en externe streamen van multimedia. Een beetje NAS met veel ruimte vor HDD's kost gewoon teveel voor wat ik er mee doe. Maar goed dat terzijde.

Zal met schijfbeheer de letters eens veranderen en kijken wat het systeem doet. Ik verwacht geen problemen. Ik koppel nog wel even terug.

Aanvulling

Gewijzigd en geen problemen. Volgende keer moet ik wat minder twijfelen.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door RCBL op 02-11-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:05

nelizmastr

Goed wies kapot

B: is nooit een probleem, A: gebruik ik voor m’n usb floppy drive periodiek :+

Maar ja, er is geen beperking meer welke letter je waarvoor gebruikt, dus have fun ;)

I reject your reality and substitute my own