Ik heb een set met een Philips 685 platenspeler, NAD C160 voorsterker en NAD C 326BEE en een serie oude Bose speakers..
Gisteren alles aangesloten om te kijken of het werkt.
Dat leek zo, alleen voor de platenspeler een nieuwe snaar besteld want speelde heel langzaam.
Alle stekkers weer ontkoppelt en de set in de kast geplaatst.
Opeens kwam er geen geluid meer.
Als ik de Phono in bijv de AUX of CD ingang stop dan hoor ik heel zacht het geluid.
Het lijkt er op dat de Phono aansluiting opeens niet meer werkt.
Vreemde is daarbij dat als ik op de C160 kies voor de AUX dan brand het lampje onder AUX
Hetzelfde bij alle opties, alleen als ik Phono kies gaat het lampje ook niet branden.
Is dat logisch of moet het een simpel dingetje zijn?
Ik heb er weinig verstand van helaas, maar had me echt verheugd om wat oude platen te gaan draaien.
Hoe ik het aangesloten had:
De platenspeler aangesloten op de C160, Phono MM (en het schuifknopje op MM)
De C160 Pre Out op de Main In van de C326BEE.
De plaat speelde af, alleen te langzaam vanwege de snaar.
Nu geeft het opeens geen geluid meer (behalve heel zacht via AUX, CD etc)
Hopelijk kan iemand me wijzen op een klein probleempje zodat ik toch nog platen kan gaan draaien dit weekend.
DANK!
Gisteren alles aangesloten om te kijken of het werkt.
Dat leek zo, alleen voor de platenspeler een nieuwe snaar besteld want speelde heel langzaam.
Alle stekkers weer ontkoppelt en de set in de kast geplaatst.
Opeens kwam er geen geluid meer.
Als ik de Phono in bijv de AUX of CD ingang stop dan hoor ik heel zacht het geluid.
Het lijkt er op dat de Phono aansluiting opeens niet meer werkt.
Vreemde is daarbij dat als ik op de C160 kies voor de AUX dan brand het lampje onder AUX
Hetzelfde bij alle opties, alleen als ik Phono kies gaat het lampje ook niet branden.
Is dat logisch of moet het een simpel dingetje zijn?
Ik heb er weinig verstand van helaas, maar had me echt verheugd om wat oude platen te gaan draaien.
Hoe ik het aangesloten had:
De platenspeler aangesloten op de C160, Phono MM (en het schuifknopje op MM)
De C160 Pre Out op de Main In van de C326BEE.
De plaat speelde af, alleen te langzaam vanwege de snaar.
Nu geeft het opeens geen geluid meer (behalve heel zacht via AUX, CD etc)
Hopelijk kan iemand me wijzen op een klein probleempje zodat ik toch nog platen kan gaan draaien dit weekend.
DANK!