Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 16:24
Beste tweakers,
Ik heb sinds 3 dagen een LG 27gs95qe-b OLED 240 hz 1440p monitor. Ik las in de OLED best buy guide van tweakers hoe goed hij was en ik wilde graag een woled scherm met mat paneel omdat dat eye fatique voorkomt. Ik ben er superblij mee, een waanzinnig scherm en wat een upgrade, maaarrrrrrrrrr

Ik hoor de ventilator in de monitor en een soort coilwhine. Je hoort het niet als je gamed, maar als ik een e-mail typ of surf op het internet is het zeker aanwezig, ik las op internet dat dit een beetje bij de monitor hoort. Mijn vraag aan jullie is, kun je zelf de fan in zo n monitor vervangen ? Is er een andere oplossing ?

Bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
fans vervangen in een nieuwe monitor,geen goed idee lijkt me,ivm garantie ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ventilator != coilwhine. Oftewel zelfs als jij je ventilator geluiden kan voorkomen, dan blijf je je coilwhine houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
Thx voor de reacties , als ik ooit een nieuwe monitor koop, dan wordt het een passief gekoelde. Maar het is niet alleen coilwhine , ook de fan zelf maakt een rrrrrrrrrrr geluid dus dacht als het een 20 x 20 is en je kan m vervangen …. Garantie maakt me iets minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Misschien is het wel een fabrieksfout? Hoe dan ook, als het je stoort kun je de monitor binnen twee weken altijd terugsturen (als hij online is besteld tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiefchain
Saekerhett schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:18:
Misschien is het wel een fabrieksfout? Hoe dan ook, als het je stoort kun je de monitor binnen twee weken altijd terugsturen (als hij online is besteld tenminste).
Dankjewel, ik heb alles bewaard, de dozen en de folies zitten er nog op, maar heb m 10 uur aangehad, is dat niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
chiefchain schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:19:
[...]

Dankjewel, ik heb alles bewaard, de dozen en de folies zitten er nog op, maar heb m 10 uur aangehad, is dat niet erg?
Nee, dat is niet erg. Dit valt onder de Wet Koop op Afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 22:55
chiefchain schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:15:
Thx voor de reacties , als ik ooit een nieuwe monitor koop, dan wordt het een passief gekoelde. Maar het is niet alleen coilwhine , ook de fan zelf maakt een rrrrrrrrrrr geluid dus dacht als het een 20 x 20 is en je kan m vervangen …. Garantie maakt me iets minder uit.
Klinkt als een ballager of fanmotor met goedkope IC. Noctua maakt een stille 20CM fan, maar dan ben je meteen 40 euro ervoor kwijt. Maar dan moet je hem eerst open maken om te zien of alles wel past. Coilwhine is iets wat me wel opvalt tegenwoordig. Zelfs moederbord en monitors doen dat tegenwoordig. Laptops ook...
Pagina: 1