Ikea Styrbar stopt met werken in Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
Ik heb meerdere Styrbar Ikea zigbee schakelknoppen in mijn HA in gebruik. De 1 na de ander valt nu uit en is daarna niet meer te koppelen. Alsof er een firmware update mislukt of zo.
Bij opnieuw koppelen wordt de knop wel gezien maar het proces blijft hangen op "interview voltooid, configureren".

De knop is prima aan een stand alone Ikea lamp te koppelen, werkt dan ook perfect. Andere Ikea producten werken ook prima via HA.

Er zijn meerdere meldingen van, sommige wijzen inderdaad naar een firmware update maar nog geen oplossing gezien.
De knoppen zijn gekoppeld aan de standaard ZHA. Ik gebruik een Sonoff zigbee 3.0 usb dongle.

Iemand hier dit ook ervaren en misschien een oplossing?
Zou het helpen een dirigera te kopen, de knoppen daaraan te koppelen om te zien of er dan een update volgt?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:01
Welke integratie gebruik je? Zigbee Home Automation of Zigbee2MQTT? En wat zeggen je logs?

[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 02-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
ZHA.

Na een koppelpoging staat dit in de log:

code:
1
2
3
4
Unknown device AddrModeAddress(addr_mode=<AddrMode.NWK: 2>, address=0x2785)
Unknown device AddrModeAddress(addr_mode=<AddrMode.NWK: 2>, address=0x2785)
Cancelling previous initialization task for device 04:0d:84:ff:fe:98:8d:4e
[0x4C7B:1:0x1000]: Couldn't get list of groups: Request failed after 5 attempts: <Status.NWK_NO_ROUTE: 205>

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650