Wij willen in onze woning vloerverwarming gaan leggen en gebruiken als hoofdverwarming. Nu ben ik natuurlijk wat gaan inlezen en de meeste bedrijven/websites adviseren om 70-80 W/m3 aan te houden als benodigd vermogen. In een ruimte van 2,5 meter hoog, moet elke m2 vloer dus 175-200 W afgeven. (In nieuwbouw kan uitgegaan worden van 50 W/m3, oftewel 125 W/m2.)
Als ik vervolgens wat afgiftetabellen ernaast leg (zie hieronder) dan haal je met een h.o.h. afstand van 100 mm, 35 °C water en 20 °C binnen 'maar' 92 W/m2 aan afgiftevermogen. Zie ik iets over het hoofd, of moet ik dus nog extra bijverwarming hebben naast de vloerverwarming? (In nieuwbouw wordt toch alleen vloerverwarming gebruikt, waarom kom ik met de tabel dan te laag uit?)
:strip_exif()/f/image/bUEUnOueUnLKpYovjKj7DQPr.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Als ik vervolgens wat afgiftetabellen ernaast leg (zie hieronder) dan haal je met een h.o.h. afstand van 100 mm, 35 °C water en 20 °C binnen 'maar' 92 W/m2 aan afgiftevermogen. Zie ik iets over het hoofd, of moet ik dus nog extra bijverwarming hebben naast de vloerverwarming? (In nieuwbouw wordt toch alleen vloerverwarming gebruikt, waarom kom ik met de tabel dan te laag uit?)
:strip_exif()/f/image/bUEUnOueUnLKpYovjKj7DQPr.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie reacties!