Toon posts:

kawa newbie vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist kawa322 op mijn windows2000 machine geinstalleerd. De verwijzingen naar JDK 1.2.2 zijn gelukt. Echter als ik begin te typen in de editor en ik type een { na b.v. public class Test extends Applet, dan loopt het programma vast.(Let wel die { tyoe ik op de volgende regel )
Dit zou normaal goed moeten gaan (op school in ieder geval wel.)

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank,

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In principe kan dit niets met de JDK te maken hebben, omdat die absoluut niet wordt gebruikt als je gewoon aan het tikken bent. Probeer het anders eens in een andere editor (er zijn er ontzettend veel met syntax kleuring voor Java, bij een krachtige computer is jext een hele goede.

Verder zou ik eigenlijk geen gebruik maken van de compileer voorzieningen van Kawa. Misschien is het handiger om eerst eens handmatig te compileren in de command prompt. Je weet dan goed wat je aan het doen bent. Als het compileren vervelend begint te worden kan je Ant, het fantastische build tooltje van Apache, sterk aanraden :) . Eventueel heb ik nog wel een generieke build file liggen als voorbeeld.

Verder kan je misschien ook beter gebruik maken van Java 2 Platform 1.3.1 of misschien zelfs 1.4.0 beta. De performance van deze versies is een stuk beter dan die van 1.2.2.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb zelf meer dan 1.5 jaar met kawa gewerkt en was er altijd zeer goed over te spreken. Die fout is geen fout van jdk maar van kawa zelf. Misschien kun je proberen om een andere versie te installeren, meestal hoe nieuwer het is, hoe minder fouten erin zitten.

[lol]
zou ook voor windows moeten gelden, Bill!!
[/lol]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verder kan je misschien ook beter gebruik maken van Java 2 Platform 1.3.1 of misschien zelfs 1.4.0 beta. De performance van deze versies is een stuk beter dan die van 1.2.2.
Ik heb zelf behoorlijk veel problemen met jdk1.4 beta2 (beta1 is oke). Op de gekste momenten krijg ik crashes van de virtual machine. Denk dat jdk1.3.1 voorlopig de beste optie is.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Alarmnummer: Ik heb zelf behoorlijk veel problemen met jdk1.4 beta2 (beta1 is oke). Op de gekste momenten krijg ik crashes van de virtual machine. Denk dat jdk1.3.1 voorlopig de beste optie is.
Hum vreemd... Ik heb hier sinds kort 1.4.0 beta 2 op Linux draaien en het loopt werkelijk perfect :) . Omdat m'n computer een stukje sneller is geworden werk ik alleen nog maar in Jext (uiteraard geschreven in Java/Swing) en ik heb hem al bijna een week non-stop openstaan zonder een crash van Java of Linux :) :) . Dat was vroeger wel anders :) .

Aangenomen dat jij het op MS Windows draait zijn daar kennelijk nog problemen mee... Gelukkig is het nog beta :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment