Last van ongedierte; mieren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Sinds een paar dagen last van ongedierte in huis. Geen honderden, maar zodra ik er een paar in het zicht weggehaald heb met een stofzuiger komen er meteen weer een paar inzicht na een paar uur.
Lijken op mieren, maar durf het niet te zeggen. Zitten alleen op de muur aan 1 kant van de woonkamer, hebben de weg naar de keuken niet gevonden.
Durf het niet te zeggen, maar komen wellicht vanuit de vloer langs de plinten vanuit de kruipruimte wellicht.
Iemand die kan vertellen wat voor insecten het zijn en tips heeft? Nog zelf niks geprobeerd, heb wel even gekeken of ik de route naar hun nest kan vinden maar het is absoluut niet te doen. Zitten verspreid over de gehele muur (circa 8 meter). 1 looproute is niet echt te vinden.
Dit is wel aan de kant van mijn papegaai, wellicht dat geur van zijn voer en/of fruit ze aantrekt? Woon hier al 2 jaar inmiddels, maar dit probleem nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0Q-JZkhcaNzO_kUV1lxqS-Ou_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4uYdeTgZaK2jVxihmym7pA0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbR-qZ0h6VFs3XLiwNVdptom2NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lApBc0XClc9pErc3T3TCljyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNQFa3bnhCfCTnKisUSFVV9Ty6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2g9IArSe9dY5SUNbQVQRZDf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Dat zijn sowieso geen mieren. Met Google Lens kom ik snuitkevers (weevils in het Engels) tegen, en dat lijken het te zijn inderdaad.

Het is toch vooral een kwestie van vinden waar ze vandaan komen. Misschien wat randen afgaan en blokkeren, en kijken of dat het vermindert.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Voorraadkast(en) inspecteren, snuitkevers zijn gek op granen, zaden, rijst, noten, gedroogde bonen, maïs e.d.
Misschien ergens een aangebroken verpakking staan?
Mocht je ze in je voorraadkast vinden check dan deze pagina voor tips hoe je er van af komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:24
bt4ever schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:22:
Sinds een paar dagen last van ongedierte in huis. Geen honderden, maar zodra ik er een paar in het zicht weggehaald heb met een stofzuiger komen er meteen weer een paar inzicht na een paar uur.
Lijken op mieren, maar durf het niet te zeggen. Zitten alleen op de muur aan 1 kant van de woonkamer, hebben de weg naar de keuken niet gevonden.
Durf het niet te zeggen, maar komen wellicht vanuit de vloer langs de plinten vanuit de kruipruimte wellicht.
Iemand die kan vertellen wat voor insecten het zijn en tips heeft? Nog zelf niks geprobeerd, heb wel even gekeken of ik de route naar hun nest kan vinden maar het is absoluut niet te doen. Zitten verspreid over de gehele muur (circa 8 meter). 1 looproute is niet echt te vinden.
Dit is wel aan de kant van mijn papegaai, wellicht dat geur van zijn voer en/of fruit ze aantrekt? Woon hier al 2 jaar inmiddels, maar dit probleem nog nooit gehad.
wij hebben die beesten ooit gevonden in een bak met voer van ons konijn... Wellicht komen ze daar op bij jou ook af (wat eet een papegaai? :+ ), of hebben er in een zak voer een paar gezeten? Wij hebben toen de bak met voer weggegooid, en een nieuwe zak met voer gekocht (wij schudden de zak in een bak ja :+ ) . Daarna nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 18:38
papegaaien eten zaden, noten. Dus grote kans dat ze daar op af komen.

Goede tip om de verpakking van het voer van je papegaai even te controleren. Zelf ook wel eens gehad vroeger. Zat de halve voillere van m'n vader vol met beestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 13:27
Heb dit niet lang geleden ook gehad in ons kippenvoer. Dit lijken inderdaad dezelfde beestjes te zijn (graanklanders). Wat PdeBie zegt; alles met zaden enz. is verdacht.
Pagina: 1