Acer software verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 16:52
Ik heb een Acer laptop, Aspire 5 (A515-57-56RG), aangeschaft januari 2024. Deze laptop wordt geleverd met verschillende Acer software toepassingen (pre-installed). Ik vind dit waardeloze toepassingen en heb ze dan ook verwijderd. Alleen, probleem is dat er aangaande deze toepassingen nog steeds services actief zijn en er bij tijd en wijle, tijdens een Windows update, weer Acer programma’s worden gedownload en geïnstalleerd. Ik heb de services al gestopt en uitgeschakeld. Na de update zijn sommige van die services weer gestart en ingeschakeld. Ik weet niet hoe ik die Acer shit voorgoed kan killen zodat ze me niet meer lastig vallen. Wie heeft een idee of oplossing.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moggeneeve
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-06 11:58
Frisse installatie (niet van laptop zelf maar uit USB bijv.) van Windows al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Frisse installatie zou probleem oplossen maar ............................. om alle toepassingen e.d. weer op de rit te krijgen is, wat mij betreft, toch nog wel een dingetje. Zie daar toch wel erg tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Ik heb inmiddels een clean install van Windows gedaan maar op de een of andere manier staat de Acer gerelateerde software er gewoon weer bij, voor mij onbegrijpelijk.Hoe raak ik die zooi kwijt? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hoe heb je die clean install gedaan?
En kijk ook even in het bios/uefi of er niet iets is dat de installatie afdwingt. Gigabyte heeft daar ook handje van.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Met media creation tool de laatste versie van Windows 11 vanaf de Microsoft site op een (net geformateerde) usb stick gezet. Ook had ik de op de harde schijf aanwezige rescue partitie verwijderd zodat eventuele sporen van Acer (software) niet meer aanwezig zouden kunnen zijn. Wat of hoe kan ik in het bios zien of er Acer zaken aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dat is een kwestie van alles nalopen. Als ik kijk bij Gigabyte dan moet ik naar "Settings", vervolgens "IO Ports" en dan heb ik een optie "APP Center Download & Install Configuration".
Ja, daar hebben ze goed over nagedacht. Snap wel waarom het onder IO Ports valt, maar twee beetjes flauw is het ook wel.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Ik ben het BIOS in gedoken maar kwam geen optie settings of iets van IO ports tegen. Wel zag ik in het informatiescherm (het 1e dat je ziet als je het BIOS ingaat) dat er een serie nr., een productnaam (Aspire A515-57) en een fabrieksnaam (Acer) vermeld wordt. Ik kan deze gegevens niet wijzigen. Ik denk dat die gegevens de trigger zijn om bij Windows install die Acer shit binnen te halen. 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
TuLiPs schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:55:
Ik ben het BIOS in gedoken maar kwam geen optie settings of iets van IO ports tegen. Wel zag ik in het informatiescherm (het 1e dat je ziet als je het BIOS ingaat) dat er een serie nr., een productnaam (Aspire A515-57) en een fabrieksnaam (Acer) vermeld wordt. Ik kan deze gegevens niet wijzigen. Ik denk dat die gegevens de trigger zijn om bij Windows install die Acer shit binnen te halen. 😖
Vaak zijn het inderdaad door leveranciers branded drivers waar de verschillende apps ingebouwd zitten. Ik merk zo iets ook wel vaker op HP PC's. Kale Windows 11 install en na een installatie staan er weer een aantal HP apps ineens op de PC's. Lijken mij dus in de driverpacks te zitten die Microsoft binnenkrijgt vanuit HP..
Pagina: 1